مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قلعه بلوگرادچیک بلغارستان همه چیزهایی که باید قبل از رفتن بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


همانطور که می دانید بلغارستان زیبایی های بی شماری برای گردشگران دارد. این کشور شگفتی های زیادی دارد و بسیار مهم است. بخش مهمی از زیبایی های این کشور جاذبه های تاریخی آن است. قلعه بلوگرادچیک که یکی از قدیمی ترین بناهاست می تواند از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار باشد.

قلعه تاریخی بلوگرادچیک


قلعه بلوگرادچیک

این قلعه در میان صخره های 200 میلیون ساله قرار دارد. بسیاری از گردشگران نیز از این سازه به نام قلعه کالتو یاد می کنند. در دامنه های شمالی این منطقه می توان کوه های بالکان را دید که شگفتی های زیادی دارد. امروزه این قلعه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بلغارستان است.

بلوگراد کجاست؟

برای بازدید از این قلعه تاریخی و دیدنی باید به نزدیک شهری به همین نام بروید. این شهر در شمال غربی بلغارستان واقع شده و امروزه یکی از مراکز توریستی این منطقه است. این قلعه دارای صخره های دیدنی متنوع و متشکل از ماسه سنگ های مختلف است. اشکال عجیبی که در اینجا می بینید شاید از ویژگی های این سازه باشد.


قلعه بلوگرادچیک کجا قرار دارد؟


پیشینه تاریخی قلعه:

پیشینه تاریخی این قلعه بسیار بلند است و در زمان امپراتوری روم ساخته شده است. در آن زمان قلعه با موقعیت مناسبی که داشت نیاز به مصالح چندانی نداشت و اطراف آن را دیوارهای سنگی احاطه کرده بود. سنگ های اطراف این قلعه دیوارهای قلعه هستند و در بقیه سازه های این قلعه از سنگ های عمودی استفاده شده است. این بنا عمدتاً برای رصد استفاده می شود.زیباترین مناظر را می توان در ارتفاع آن دید.

بیشتر بخوانید  در آخرین روزهای تابستان سری به روستای جواهرده رامسربزنید

باید بخوانید:


جاذبه های قلعه:

قلعه بلوگرادچیک جاذبه های بی شماری برای گردشگران دارد. مساحت کل این قلعه 10 هزار متر مربع است و امروزه یکی از مهم ترین جاذبه های بلغارستان به شمار می رود. ضخامت دیوارهای این بنا 2 متر و ارتفاع آن به 12 متر می رسد. در این مناطق می توانید صخره های شگفت انگیزی را ببینید. ارتفاع صخره های اطراف این سازه به 200 متر می رسد.


جاذبه های Bluegradchika


قلعه زیبای بلوگرادچیک

این قلعه دارای 3 حیاط است و در فاصله ای از یکدیگر قرار گرفته است. امروزه نیز مکان هایی برای توپ های نظامی وجود دارد. دیوارها، سنگرها و استحکامات نظامی از دیگر بخش‌های این سازه است. بلندترین نقطه این قلعه اولین تخته سنگ است. در این بخش می توانید از مناظر زیبا عکس بگیرید.

جاذبه های Bluegradchika

این منطقه همچنین دارای ارزش تاریخی و صخره ها و صخره های عظیم است. در نزدیکی این بنا یک غار باستانی به نام ماگورا وجود دارد. قدمت این غار مربوط به دوره های مختلف تاریخی است. با قدم زدن در قسمت های مختلف این قلعه می توانید مناظری دیدنی را مشاهده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *