مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قطع گاز هزار و ۳۵۰ دستگاه دولتی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،آقای جلال نورموسوی با اعلام این خبر افزود: ما کماکان بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران بازدید‌های دوره‌ای خود را از دستگاه‌های دولتی داریم و روزانه بیش از ۴ هزار بازدید صورت می‌گیرد.

وی گفت: از این بازدید‌ها که هر ۱۵ روز یکبار از واحد‌های اداری انجام می‌شود, ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد اخطار داشتیم و تقریباً هزار و ۳۵۰ مورد نیز به قطع گاز ختم شده که بعد از گرفتن تعهد و اصلاح و تنظیم سامانه گرمایشی مجدد وصل شده است.

مدیر گازرسانی شرکت گاز ایران افزود: از ابتدای اجرای طرح تا کنون سرجمع ۲۳۰ هزار مورد بازدید از ادارات دولتی انجام شده است.

نور موسوی در خصوص مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری هم گفت: آخرین مصرف گاز در این بخش ۵۶۲ میلیون متر مکعب در روز بود که اگر چه از روز‌های اوج مصرف با میانگین ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز فاصله گرفته‌ایم، اما این کاهش مصرف با توجه به افزایش دما همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه به ازای هر دو درجه افزایش دما باید یک متر مکعب از مصرف گاز در منازل کم شود گفت: در روز‌های اخیر افزایش دمایی بالاتر از ۲۱ درجه در بعضی از روز‌ها و در خیلی از استان‌ها داشته‌ایم، تا این حد که از ساعت ۱۰ صبح به بعد دیگر نیازی به روشن کردن سامانه‌های گرمایشی نبود، بنابراین انتظار این بود که مصرف به زیر ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز برسد، اما این اتفاق نیفتاده و کماکان حدود ۶۰ میلیون متر مکعب بالاتر از استاندارد‌ها گاز مصرف می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  اگه توام عاشق سالاد اندونزی هستی ببین! | طرز تهیه سالاد اندونزی مرحله به مرحله +ویدئو

مدیر گازرسانی شرکت گاز ایران با ابراز نگرانی در خصوص افزایش مصرف در هفته آینده گفت: از آنجایی که یک سامانه سرمایشی در هفته آینده به صورت گسترده در کشور خواهیم داشت خواهش ما این است که مردم همکاری کنند و این بازیافت را به نحوی انجام دهند که بتوانیم این شرایط را بدون قطع گاز سپری کنیم.

نورموسوی ادامه داد: اگر مردم عادت‌هایشان را عوض کنند و دمای منازلشان را در دمای آسایش قرار دهند، هم ما می‌توانیم مدیریت بهتری داشته باشیم هم روند مصرف بهبود می‌یابد و این مسئله باعث می‌شود تا گاز بیشتری به بخش صنایع و مولد کشور داده شود که در نهایت در تولید ناخالص ملی اثر خواهد داشت.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *