قطع همکاری بین واکسن های کوبایی و ایرانی رد شده است: حرفه ای بودن مینو عجیب است



دکتر علیرضا بیگلری گفت: دکتر مرک مسئول سخنان خودشان است. ما نمی دانیم چرا و به چه منظور آنها چنین اظهاراتی را بیان می کنند. ما برای تولید مشترک واکسن کرونر با کوبا توافق قطعی داریم ، کارها را انجام داده ایم ، سلول بانک را گرفته ایم و آزمایش بالینی را انجام داده ایم و روابط دو کشور در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت: “من جلسات هفتگی منظمی با کشورهای واکسن کرونر ایرانی و کوبایی دارم.” “من نمی دانم چرا دکتر مرک این سخنان را بیان می کند و من تعجب می کنم.” این جملات بسیار عجیب است.

بیگلری ادامه داد: بنابراین ، با یک توافق کاملاً واضح ، نه تنها روی این واکسن بلکه روی سیستم عامل واکسنی که با کوبا داریم کار شده است و واکسن کرونا یکی از آنهاست. ما یک سال پیش شروع کردیم ، جلسات ما به طور منظم برگزار می شود و بانک سلول برای تولید این واکسن گرفته شده است ، مقدمات تولید انجام شده و اولین گروه تولید شده و طی چند روز آینده تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: تازه مجوز واکسن Pastococcus صادر شده است و پس از مجوز اضطراری قرارداد تولید داریم. در همان زمان ، آزمایش بالینی به پایان رسید و تزریقات انجام شد و ما امیدواریم که نتایج اولیه بتواند تا پایان ماه آگوست تجزیه و تحلیل شود ، که البته بسیار پیشرفته است و ایمن ترین آزمایش بالینی است که تاکنون در کشور.

بیگلری گفت: “ما هنوز دلیل این ادعاها را نمی فهمیم.” همکاری و توافق ما با کوبا یک توافق کوتاه مدت واکسن نیست ، بلکه یک توافق نامه گسترده تر است.

بیشتر بخوانید  فال شمع روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403

وی گفت: “بنابراین اکنون آزمایش بالینی واکسن Pastococcus به پایان رسیده است و ما منتظر نتیجه هستیم.” مجوز مصرف اضطراری هفته گذشته صادر شد و پس از آن اجازه تولید خواهیم داشت.

رئیس انستیتو دامداری در ایران گفت: در حال حاضر دسته اولیه واکسن تولید شده و تولیدات بعدی با نصب تجهیزات به شدت افزایش می یابد.

وزارت بهداشت ایران از همکاری نزدیک کوبا در تولید واکسن Covid 19 قدردانی می کند

در این رابطه، دکتر کیانوش جهانپور – سخنگوی سازمان غذا و دارو وی همچنین گفت: همکاری و تعامل نزدیک کوبا و ایران در تولید محصولات ارگانیک و واکسن در تمام دهه های گذشته ، به ویژه طی سه سال گذشته ، بی نظیر و قابل تحسین است.

وی اظهار داشت: میزان همکاری مشترک ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن به ویژه واکسن Pastecovac که اخیراً در هر دو کشور به مرحله تولید رسیده است ، با برخی اظهارات غیرعمد فراتر از تحریف است.

جهانپور با ارزیابی همکاری نزدیک ، آگاهانه و مسئولانه کوبا با ایران در این زمینه ، تأکید کرد: تولید این واکسن در ایران و کوبا به صورت هفتگی و هر ماه افزایش می یابد و طبق اطلاعات موجود از آزمایشات بالینی ، این واکسن در حال حاضر یکی از بهترین واکسن ها است. برای کوید 19.

گفتنی است ، امروز گفتگویی در فضای مجازی توسط دکتر مینو مرز ، محقق پروژه واكسن كوایران بركت ، كه پروژه تاج ایرانی – كوبایی (پاستوكووك) را رد كرد ، نقل شد.

۴۷۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید