قطع برق و قطع برق در مناطق گرمسیری غرب کرمانشاه مردم را آزار می دهد



به گزارش ایرنا ، از سوی دیگر خشکسالی و کمبود بارندگی باعث کمبود تولید برق آبی در کشور شده است و مصرف بیش از حد انرژی دلیل برهم خوردن تولید و مصرف برق در کشور است که علت آن است. کمبود برق در تابستان. در روزهای اخیر شاهد وقفه هایی در سراسر کشور بوده ایم که این امر به یک معضل بزرگ در شهرها و مناطق گرمسیری تبدیل شده است.

شهرهای کسر شیرین ، سرپلذهاب و گیلان گارب که از مناطق گرمسیری استان کرمانشاه هستند تابستانهای بسیار گرمی دارند و دمای هوا در این مناطق بخصوص کسر شیرین به 50 درجه و احتمالاً در جولای ، آگوست و سپتامبر به 50 درجه می رسد.

روزهای طولانی تابستان و گرمای هوا زندگی مردم مناطق غربی کرمانشاه را دشوار می کند و مردم برای فرار از گرمای هوا در خانه های خود و روشن کردن کولرهای آبی و گازی روزهای طولانی به طول می انجامند ، اما قطع برق در اوج گرما و از 10 صبح تا ساعت 7 بعدازظهر و عصر ظلم بزرگی برای این افراد به مدت دو یا سه ساعت است.

تحمل گرما در چنین شرایطی با دمای بسیار بالا غیر قابل تحمل است ، بنابراین امروزه مردم در این شهرها شدیداً از قطع برق در گرمای تابستان شکایت دارند و از مقامات می خواهند که در کسوف این مناطق و افزایش قطعی برق در مناطق سردتر تجدید نظر کنند. ، جایی که دما پایین است ، از قطع برق در این مناطق جلوگیری می کنند و این امر را از راه های دیگر جبران می کنند.

بیشتر مردم شهر گرمسیری قصر شیرین در تابستان فقط از ساعت 19:00 تا 21:00 برای تأمین نیازهای روزمره خود به بازار می روند و قطع برق در ساعات خرید ساکنان این شهر نیز بی رحمی برای مشاغل و تجارت است. مردم در این منطقه فروشگاه های بزرگ و همچنین اکثر فروشگاه هایی که از ترازوی دیجیتال و کارتخوان استفاده می کنند ، مانند مردم ، مشاغل و اصناف در شرایطی که تاج نیز عامل کندی بازار است ، در حال تعطیلی هستند.

علاوه بر قطع برق ، قطع برق بر فعالیت های مرزی و مبادلات و همچنین آموزش مجازی و قطع اینترنت و بسیاری از فعالیت های الکترونیکی تأثیر گذاشته است.

اگرچه مقامات به مردم توصیه می کنند از الگوی مصرف برق پیروی کنند ، که حتی با خاموش کردن سوئیچ لامپ و راه حل های ساده می تواند به صنعت برق کشور کمک کند و از وقفه جلوگیری کند ، اما تحمل گرما بدون برق در شرایطی که دمای هوا 50 درجه است و عالی نیز واقعا غیر قابل تحمل است.

بیشتر بخوانید  ایجاد طرح بسیج برای تسریع واکسیناسیون تاج در استان بوشهر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ما در حال پیگیری هستیم که قصر شیرین را از لیست قطعی و قطع برق حذف کنیم

فرماندار کسر شیرین در این باره گفت: با توجه به هوای گرم کسر شیرین و دمای بالای 47 درجه در تیر و مرداد در این منطقه ، در صدد حذف کسر شیرین از لیست قطع و قطع برق هستیم.

مرادعلی تاتار در گفت و گو با ایرنا افزود: ما موضوع قطع برق را چندین بار از طریق مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه پیگیری کردیم که کسر شیرین را از لیست قطعی ها خارج کرد و به همین دلیل مدیون مناطق گرمسیری است. آخرین پیگیری ، شرکت برق استان اعلام کرد که ما نمی توانیم قصر شیرین را به دلیل کمبود برق از لیست قطعی ها حذف کنیم.

وی گفت: “اما ما همچنان در تلاش هستیم تا قصر شیرین را از لیست گرفتگی خارج کنیم ، یا اگر این اتفاق نیفتد ، وقفه برای یک ساعت به تعویق می افتد ، و وقت او را در صبح زود و قبل از طلوع آفتاب به طوری که مردم بتوانند در حداقل تحمل کردن

وی همچنین از مردم خواست در شرایطی که کشور با مشکل روبرو است با مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب و برق از این وضعیت عبور کنند.

قطع برق روزانه در مناطق گرمسیری کرمانشاه توجیه پذیر نیست

نماینده قصرشیرین ، سرپلذهاب و گیلان گراب در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: قطع برق روزانه در مناطق گرمسیری غرب کرمانشاه با دمای بالاتر از 45 درجه توجیه پذیر نیست و اقدامات پیگیری لازم در حال انجام است. استان .شرکت و مدیریت برق از مناطق غربی برای اطمینان از قطعی برق.

شهریار حیدری در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: “کشیرین ، سرپل ذهاب و گیلان گرب از گرمترین مناطق کشور هستند که این موضوع را از طریق شرکت برق استان و برق منطقه ای ردیابی کرده اند و ما انتظار داریم آنها برای مدیریت برق مناطق گرمسیری استان را کاهش ندهید.

وی گفت: اخطارهای لازم از طریق وزارتخانه ها و ادارات مربوطه استان کرمانشاه داده می شود تا برق مناطق گرمسیری قطع نشود ، زیرا گرمای بالای 45 درجه در این مناطق زندگی را برای مردم سخت می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید برق در سال های اخیر به دلیل کمبود بارندگی در کشور و عدم رعایت الگوی مصرف با مصرف مطابقت ندارد ، بنابراین در گرم فصل ها تعطیلات و تعطیلات روزانه ساعت معمول است.

بیشتر بخوانید  عهدشکنی مجدد آمریکا در موضوع تبادل زندانیان؛ نقطه سرِ خط!

حیدری اظهار داشت: برنامه زمانبندی قطعی برق در ساعات اوج مصرف روزانه انجام می شود تا برخی کمبودها در این زمینه جبران شود و از بار نیروگاه های کشور کاسته شود.

صرفه جویی در مصرف برق راهی برای کاهش گرفتگی است

فرماندار سرپلذهاب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش بار مجاز و غیر مجاز مشترکین منجر به فشار مضاعف بر شبکه برق این شهر شده و شبکه های اصلی توزیع برق دچار نوسان و قطع شده و در نتیجه برق است. قطع و خسوف ، صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق است.

نورالدین فرزادی پور افزود: طبق اعلام وزارت نیرو ، به دلیل خشکسالی امسال ، تولید برق در نیروگاه های برق آبی کشور کاهش یافته و به همین دلیل ، به دلیل افزایش دما و گرمای هوا ، مصرف برق افزایش یافته است. بنابراین ، وزارت نیرو تعادل بین مصرف برق و تولید در برنامه قطع برق در شهرهای مختلف در دستور کار است و مدیران شهری در لغو و برنامه های ذکر شده مشارکت نمی کنند.

وی گفت: برای حفاظت از مشترکین شهرستان مکاتبات و مذاکرات متعددی را با مدیر اجرایی و شرکت توزیع برق استان انجام دادیم و در جلسه استانداران به ریاست استاندار کرمانشاه با استاندار کرمانشاه پیگیری کردیم تا تمرکز کنیم در توزیع برق شرکت توزیع گرمسیری به دلیل محدودیت های اجرایی از دستور استاندار کرمانشاه پیروی نکرد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: طی گفتگوی تلفنی با مدیرعامل شرکت توزیع برق خواستار توجه ویژه به شهرستان سرپل ذهاب شدیم که امیدواریم منعکس و مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: کلید کاهش قطع مکرر برق افزایش پس انداز مشترکان است ، به طوری که همکاری مردم و همه هموطنان در سراسر کشور با خاموش کردن حتی یک لامپ می تواند در کاهش مصرف برق نقش موثری داشته باشد.

قطع برق در مناطق گرمسیری توجیه پذیر نیست

امام جماعت اهل سرپل ذهاب روز جمعه نیز اظهار داشت: قطع برق در مناطق گرمسیری ، جایی که دما گاهی به بالای 50 درجه می رسد ، قابل توجیه نیست و مقامات استانی می توانند از روش های جایگزین مانند کاهش مصرف کارخانه ها و واحدهای صنعتی ، وقفه ها در مناطق معتدل استان.

وی افزود: امور مردم شهر گرمسیری سرپلذهاب در اثر خسوف مختل شده و بسیاری از خانواده ها در این وضعیت مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و مقامات نیز مانند سال های گذشته نیاز به پیگیری معافیت کامل این شهر از قطع روزانه یا در حداقل این سطح را کاهش دهید. “برای خاموش کردن.

بیشتر بخوانید  تلاش ضد ایرانی جدید قانونگذاران آمریکایی در حمایت از اغتشاشات

مردم برای جلوگیری از گرفتگی پس انداز می کنند

رئیس بخشهای برق کسر شیرین و سرپل ذهاب گفت: خشکسالیهای اخیر بخصوص سال گذشته منجر به کاهش تولید برق از نیروگاههای برق آبی شده است و در چنین شرایطی قطع و وصل ها به منظور مدیریت و کنترل وضعیت فعلی. “

“میثم کوشکی” در گفت و گو با ایرنا افزود: عدم تعادل بین مصرف و تولید برق فقط روز گذشته 15000 مگاوات در سراسر کشور بود که این یک برنامه گرفتگی ملی است و حتی اگر این مشکل مدیریت نشود باید سهمیه بندی کنیم. نیروگاه ها کار نمی کنند و پس از چند روز ممکن است کسوف رخ دهد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم به عنوان یکی از اعضای صنعت برق کشور به دلیل قطع و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده ، از مردم خواست که به طور م efficientثر از برق استفاده کنند و حتی خاموش شدن لامپ نیز می تواند کمک کند.
وی گفت: در حال حاضر وقفه ها در مناطق استان کرمانشاه از جمله قصرشیرین و سرپل ذهاب در نظر گرفته شده است و این امر از طریق وزارتخانه به تمام استان ها ابلاغ شده است و استان های جنوبی گرمکسیر نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر قصرشیرین 10 هزار و سرپل ذهاب 35 هزار مشترک برق دارد که گرمسیری است ، میزان مصرف برق در این مناطق گرمسیری به عنوان ردیف سوم محاسبه می شود (در استان کرمانشاه ، 3 شهر کسر شیرین ، سرپل ذهاب و گیلان گارب از این امتیاز برخوردار است.).

رئیس اداره برق قصر شیرین و سرپل ذهاب ادامه داد: مشترکان باید در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی ، اتو ، ماشین ظرفشویی ، سماور برقی و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده کنند.

وی افزود: با وجود گرمای هوا و مصرف زیاد شهروندان ، از همه مشترکان می خواهیم با توجه به گرمسیری بودن منطقه از دستگاه های خنک کننده استفاده کنند ، کولرهای گازی را روی 26 درجه و کولرهای آبی را برای کند شدن تنظیم کنند ، بنابراین این نوع مصرف در مصرف برق صرفه جویی کنید.

شهرهای مرزی کسر شیرین و سرپل ذهاب در بخش غربی استان بیش از 120 هزار نفر جمعیت دارند و درجه حرارت در کسر شیرین به 50 درجه و بعضی اوقات در بعضی از روزهای فصل تابستان به بیشتر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید