قطعی برق – ایرنا


به گزارش ایرنا ، برخی از گرفتگی ها شوخی و هجو می کنند ، برخی آن را سیاسی می دانند و برخی دیگر از کمبود برق شکایت دارند ؛ واقعیتی که امروزه هر چند ساعت یکبار در مهمانسراها ، دفاتر و بازارها باعث شوک و گرفتگی می شود و با سرعت برق و چشم بر هم زدنی به سرعت در همه جا در تاریکی مطلق فرو می رود.

چند روز پیش ، یکی از دوستانم گفت که دختر هشت ساله اش گفت: “خدا را شکر مادر ، برق قطع می شود. اگر آب نباشد چه می کنیم؟”

من معنای واقعی این مکالمه را چند روز پیش فهمیدم که کولر را بعد از ظهر روشن کردم و خوابیدم. در همان زمان ، من جریان داشتم و از گرما بیدار شدم و مستقیم به سمت دستشویی رفتم تا بتوانم خنک شوم. اما متوجه نشدم که آبگرمکن دیواری خانه نیز با برق کار می کند و نتیجه این دوش آب سرد به یک سرمای شدید تابستانی و تبخال تبدیل می شود.

امروزه علاوه بر خانه ها ، مشاغل از کمبود برق ، از کسانی که کارت خوان آنها با برق کار می کند و ممکن است کمترین مصرف برق را داشته باشند ، گرفته تا قصابی ها و نانوایی ها ، سوپرمارکت ها و آرایشگاه ها و … شکایت دارند.

مدتی پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از نانوایان مریوانی خمیر خود را که به دلیل قطعی برق آسیب دیده بود ، در دفتر برق این شهر تخلیه کرد.

بستنی فروشی ها نیز قربانی خسوف شدند و فروشنده یکی از سوپرمارکت های شهر بهار سنندج در آن روز به آنجا رفت تا برای مشتری خود بستنی پیدا کند که ذوب نشده بود.

مسئله برق فقط به مردم محدود نمی شود و ادارات را نیز تحت تأثیر قرار داده است ، بنابراین آنها ساعت 6:30 صبح ساعت کار ادارات را تغییر دادند ، اما این کافی نبود ، زیرا بیشترین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان از جلسه آن عبور می کند و از زیر نور یک یا دو لامپ عبور می کند تا برق تمام نشود.

در آنجا بود که استاندار کردستان از پیشنهاد تعطیلی چند روز ادارات برای تأمین برق خبر داد. باخمان مرادنیا در این نشست گفت: مدیران نباید اجازه دهند مردم در زمینه برق با مشكل روبرو شوند.

وی گفت: مدیران باید الگویی برای استفاده بهینه از انرژی ، به ویژه برق باشند و صرفه جویی زیادی دارند.

استاندار کردستان با بیان اینکه اوضاع به هیچ وجه خوب نیست ، تأکید کرد: دستگاه هایی که ژنراتورها دارند باید از آن استفاده کنند تا زندگی مردم آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید  تولید تجمعی بلوک گاز از فاز 14 پارس جنوبی به 36 میلیارد متر مکعب رسید

استاندار کردستان افزود: قطعی برق همه ابعاد زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می دهد و مشاغل نیز می توانند به شدت آسیب ببینند ، به همین دلیل از چند روز قبل پیشنهاد قطع شده است.

روز بعد ، دفاتر تعطیل پنجشنبه تا پایان ماه اوت تصویب شد و اخیراً ساعات کار روزانه به پنج ساعت کاهش یافت.

قطعی برق

گزارش ماینر جایزه بگیرید

معدن کاران از جمله آفت های برق هستند و برخی افراد بدون توجه به نیازهای عمومی جامعه و حتی خود جیب های خود را از برق پر می کنند.

از پاییز سال گذشته ، به دلیل استفاده غیر مجاز از ماینرها (دستگاهی برای استخراج ارز دیجیتال) ، مصرف برق کشور افزایش یافته و این مسئله یکی از دلایل اصلی کمبود برق است.

این دستگاه های مصرف کننده انرژی 3500 تا 5000 مگاوات برق در کشور مصرف می کنند و هنوز راهی برای مقابله با آن وجود ندارد.

شناسایی دستگاه های حفر ارز رمزنگاری شده دشوار است و اکنون دیگر مزارع خانگی راه اندازی شده اند و همانطور که مقامات شرکت برق استان می گویند جریمه سنگین 42 میلیارد ریالی فقط مانع یکی از این متخلفان نیست.

قیمت هر دستگاه حدود 500 تا سه هزار میلیون ریال است و بدیهی است که آنقدر برنده شده است که این جریمه برای آن هیچ چیز ندارد ، به این معنی که یک کار از دست می رود و شما باید به فکر عصا برای تیرهای برق باشید ، که از آن کد ارز به طور غیرقانونی استخراج می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کارستانستان ، از مارس سال گذشته تاکنون 763 معدنچی غیرقانونی در این استان کشف شده است که 2.3 درصد مصرف برق را نشان می دهد.

هیوا لاهونیان با بیان اینکه تخمین زده می شود در حال حاضر حدود 50 مگاوات مصرف برق در استان بین معدن کاران توزیع شود ، افزود: برای جلوگیری از فعالیت های آن و کاهش قطعی انرژی به همکاری مردم نیاز داریم.

وی با بیان اینکه نمی توان گفت کدام مناطق استان بیشتر در استخراج رمز استفاده می کنند ، اضافه کرد: “شاید به دلیل مرز ، برخی تصور می کنند که شهرهای غربی استان بیشتر درگیر این تخلف هستند ، در حالی که در شهرهای شرقی ، مشخص شد که مزارع نمونه را از 264 معدنکار در دهگلان گرفته اند.

وی از شناسایی دستگاه های ماینرها با استفاده از نرم افزارهای مرتبط خبر داد و افزود: ما به شدت به همکاری و تعامل ارزنده مردم احتیاج داریم و شهروندان می توانند با شماره 09354021780 تماس بگیرند و با دریافت گزارش ماینرها جایزه بگیرند.

لاهونیان افزود: به ازای معرفی دستگاه ثانویه به هر نفر سه میلیون ریال پاداش داده می شود.

بیشتر بخوانید  چه کنیم در مراسم اربعین گرمازده نشویم؟

قطعی برق

نقش دفاتر در کاهش کسوف

از ابتدای تیرماه ، به منظور کاهش مصرف برق ، دفاتر کار از ساعت 6:30 صبح شروع به کار کردند. این طرح اگرچه برای برخی از کارمندان دشوار بود و آن را دوست نداشت اما منجر به کاهش مصرف شد.

مدیرعامل شرکت برق کردستان در این باره گفت: این طرح بین هفت تا 9 مگابایت صرفه جویی کرده است که اگرچه از نظر ظاهری کوچک به نظر می رسد اما با همان مقدار ، برق دو محله بزرگ یک شهر بزرگ را تأمین می کند.

لاهونیان معتقد است که تعطیلی روز پنجشنبه ، کاهش ساعت کاری و تعلیق مراکز خرید و تفریحی نیز می تواند به روند کاهش وقفه ها کمک کند ، زیرا روزهای بعدی گرمتر خواهد بود و ممکن است روند توقف مجدد را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل مشترکان برق به صورت روزانه انجام می شود و مشترکان پرمصرف اخطار قطعی برق دریافت می کنند ، اضافه کرد: کمتر از 15 درصد مشترکان استان پرمصرف هستند و مصرف کنندگان خوب سهم بیشتری دارند.

مدیریت نیرو با مردم

دهه شصت در تلویزیون به تماشای داستان سانتا کلاوس پرداخت ، پدری که همیشه می خواست با کلاه و شلوار زرد خود در مصرف برق صرفه جویی کند و شعار او این بود: هرگز خاموش کردن چراغ اضافی را فراموش نکنید.

در آن روزها همه نگرانی ها در مورد لامپ اضافی بود و امروزه از وسایل خنک کننده ، وسایل الکترونیکی و سایر وسایل برقی برای سهولت زندگی انسان استفاده می شود ، اگرچه این راحتی و رفاه نباید منجر به کاهش منابع برای نسل های آینده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کارستانستان کاهش اختلالات را منوط به مدیریت مصرف برق مردم دانست و گفت: مدیریت برق به مردم برمی گردد و اگر آنها در این زمینه همکاری نکنند قطعاً شاهد افزایش وقفه ها در حومه شهر خواهیم بود. . “

به گفته لاهونیان ، سهمیه قطعی برق در هر استان توسط مرکز روزانه اعلام می شود و شرکت منبع تغذیه وقفه ها را به طور عادلانه بین مشترکان توزیع می کند.

البته گاهی اوقات ممکن است ناعادلانه به نظر برسد که عموما منصفانه است ، زیرا مراکز درمانی ، ایستگاه های پمپاژ آب ، پستهای فرعی و محل های کار حساس از این قانون مستثنی هستند و بنابراین مناطق مجاور این مراکز بسته نمی شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کارستان گفت: گاهی اوقات برنامه ریزی برای قطعی های اعلام شده از روز قبل تغییر می کند که این نیز به دلیل افزایش یا کاهش مصرف مردم اتفاق می افتد و راهی برای اطلاع رسانی آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  پخش زنده و نتیجه والیبال آمریکا آرژانتین امروز المپیک 2020

لاهونیان ادامه داد: طبق پیش بینی ها ، تا 10 روز آینده خسوف های شب و کسری های روز تا 6 سپتامبر به پایان می رسند.

قطعی برق

همزیستی خشکسالی و گرما به نفع انقراض است

امسال کردستان خشک ترین سال در 50 سال گذشته را تجربه کرده و همین وضعیت در سراسر کشور حاکم است. آب پشت سدها کاهش یافته و ظرفیت تولید برق از نیروگاه های آبی کاهش یافته است. مصرف در تابستان.

به ازای هر افزایش دما ، حدود هزار مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می شود و طبق گفته مدیر اجرایی شرکت توزیع برق کارستان ، مصرف برق کشور از 66000 مگاوات فراتر رفته است که از این میزان حدود 25 تا 30 هزار مگاوات به خنک کننده متصل است. سیستم ها

کشاورزان بیکار نیز موتور برق خود را زود روشن کردند که این امر به تولید محصولات کمک می کند اما برق را کاهش می دهد.

به گفته لاهونیان ، اگر فقط 5000 مگاوات از مصرف برق کاهش یابد ، از بحران کمبود برق خارج خواهیم شد.

چشمهایمان روشن است

آن شب ، وقتی محله ای از سنندج به طور کامل گرفت گرفت ، پس از مدت ها احساس گرفتگی نمی کردم ، یاد روزهای قدیمی می افتادم که هر شب برق بودیم و دور چراغ های گرد می نشستیم و بعداً با روشنایی گاز و شکلک ها را روشن می کردیم دیوار با سایه دستان ما

وقتی برق می آید ، نور به چشم ما می خورد و بعضی اوقات می خوابیم و بعد از اینکه برق آمد ، پدرم به همه اتاق ها می رود تا چراغ تا صبح روشن نشود.

چشمان ما مدت زیادی است که باز نشده و گرفتگی ما را به روزهای کودکی ما نبرد ، اما تفاوت این روزها با گذشته این است که خوشبختی کاهش می یابد و به دلیل اینکه انتظارات از حد استاندارد زندگی بالاتر می رود ، یک انسان دیگر وقتی جریان متوقف می شود دست شکلک نمی سازد و بیشتر دهان برای تجزیه و تحلیل هایی که درست و غلط هستند متحرک هستند.

گرفتگی به هر حال بخشی از زندگی روزمره شده است و به هر دلیلی باید تحمل شود ، اما هرچه بیشتر پس انداز کنیم ، زودتر به زندگی عادی باز می گردیم و چشم هایمان دوباره روشن می شود.

متوسط ​​مصرف برق در کردستان 450 مگاوات در روز و 520 مگاوات در شب است. در حال حاضر ، 685000 مشترک در بخشهای مختلف اداری ، مسکونی ، تجاری ، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید