قطر: ما گام های مهمی برای کنترل فضای هوایی خود برداشته ایم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش الجزیره ، دولت قطر گفت که عضو سازمان ملل در زمینه هواپیمایی کشوری با پیشنهاد این کشور برای کنترل حریم هوایی خود موافقت کرده است.

این توافق اولیه ماهها پس از حل اختلافات بین قطر و همسایگان آن (عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین) منعقد شده است.

South Bay روز سه شنبه اعلام کرد که سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو)این کشور به قطر اجازه داده است تا “مناطق شناسایی پرواز” خود را در حریم هوایی خود ایجاد کند.

این تصمیم در پاسخ به درخواست دوحه برای خروج از توافق نامه امضا شده با همسایه بحرین گرفته شد. توافقی که بر اساس آن انجام می شود قطر وی خدمات ناوبری هوایی خود را به این کشور سپرده است.

وزارت حمل و نقل و ارتباطات قطر در بیانیه ای گفت که طی مذاکرات ماه گذشته ایکائو “در ابتدا از طریق تشکیل دوحه و مناطق شناسایی هوایی منطقه ای جستجو کردن “و نجات دوحه توافق شده است.”

این بیانیه ادامه داد: “این [نواحی اطلاعات پروازی] شامل حاکمیت و بهینه سازی امنیتی قطر و بهره وری “حریم هوایی منطقه ای و سایر مناطق در مجاورت دریای آزاد است.”

لازم به ذکر است که درگیری سه است سال قطر به همراه همسایگان خود اجازه دسترسی به کشورهای جنوب خلیج فارس را فقط به فضای هوایی تحت کنترل سایر کشورها داده است.

بیشتر بخوانید  بیو شام غریبان ۱۴۰۱ | کپشن شام غریبان

دیدگاهتان را بنویسید