قطر خواستار تشکیل دولت لبنان شده است



به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی نیو بی ، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر امروز (جمعه) پس از دیدار با همتای آمریکایی آنتونی بلینکن در واشنگتن گفت: “مردم لبنان در دوره ای قرار دارند که هیچ دولتی تشکیل نشده است.” رنج زیادی می کشند و ما سعی می کنیم منافع لبنان را حتی الامکان بیش از منافع دیگر قرار دهیم

وی ابراز امیدواری کرد که پس از استعفای “سعد حریری” از تشکیل کابینه ، امیدوار باشد [ برای تشکیل دولت لبنان ] ضعیف است

بر اساس این گزارش ، وزیر امور خارجه قطر و همتای آمریکایی وی در جلسه حمایت از نیروهای مسلح لبنان و همچنین تلاش ها برای تکمیل روند سیاسی تشکیل حداقل دولت موقت در این کشور که در همکاری کار با صندوق بین المللی پول و دستورالعمل اصلاحات. آنها در آن بازی کنند ، آنها صحبت کردند.

بحران لبنان با بن بست سیاسی میان گروه های سیاسی رقیب در این کشور که نتوانسته اند در مورد دولت جدید به توافق برسند ، تشدید شده است.

نخست وزیر لبنان سعد حریری هفت ماه بعد در 15 ژوئیه سال جاری استعفا داد.

وی اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تأیید رئیس جمهور میشل عون برای چهارمین بار ، وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را بر عهده گرفت ، اما سایه نفوذ و دخالت بیگانگان در وی و تصمیمات وی و همچنین اختلافات در روند سیاسی کشور وی علی رغم بحران مالی لبنان و بدترین وضعیت اقتصادی در دهه های گذشته ، مانع تشکیل دولت شده است.

بیشتر بخوانید  احیای برجام، حتی در دستور‌کار آمریکا هم نیست

دیدگاهتان را بنویسید