قرنطینه کودکان مبتلا به امیکرون چقدر است؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، یکی از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات بیماری های عفونی اطفال بیمارستان مفید گفت: گفته شد پنج روز برای قرنطینه درگیری امیکرن کافی است، یعنی حداقل زمان و علائم. می تواند تا 10 روز دوام بیاورد.» «پیدا کن.

«علیرضا فهیم زاد» استاد مرکز تحقیقات بیماری های عفونی اطفال بیمارستان مفید در خصوص وضعیت اعزام کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب به این بیمارستان گفت: در این موج مشارکت کودکان بیشتر از موج های قبلی است. . وی افزود: در سویه‌های قبلی کودکان کمتر علامت‌دار بودند، اما اکنون تاج در کودکان علامت‌دارتر است، خوشبختانه تعداد موارد شدیدی که نیاز به بستری شدن کودکان در بیمارستان دارند به اندازه گذشته نیست، زیرا تعداد مراجعات افزایش یافته و تعداد آنها افزایش یافته است. موارد بستری افزایش یافته است، موارد قبلی اما در حال حاضر موارد شدید منجر به فوت بسیار کم است.امیدواریم در موج کنونی میزان ابتلا به انواع شدید بیماری نسبت به سرپایی افزایش پیدا نکند، اما تضمینی وجود ندارد که این امر موردی برای سویه های آینده خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معمولاً علائم هشداردهنده بیماری در کودکان مانند سویه های قبلی است، گفت: اگر دمای کودک قطع نشد و بیش از سه روز دما داشت، حتما باید به کودک مراجعه کرد. ” مرکز پزشکی “. کودکی که تب ثانویه یا دوباره تب دارد نیز باید به مرکز درمانی منتقل شود، زیرا ممکن است عفونت تشدید شده باشد. مشکلات تنفسی نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا در این زمینه درگیری تنفس به شکل فوقانی و به صورت گرفتگی صدا و خفگی در کودکان وجود دارد که در این صورت باید درمان شوند. ضعف شدید و بی حالی از دیگر علائم هشداردهنده برای کودکان است. از طرفی علائم اسهال، استفراغ و مشکلات گوارشی بیشتر دیده می شود و گاهی استفراغ بسیار شدید است و باعث کم آبی در کودکان می شود که این یکی دیگر از علائم هشدار دهنده برای مراجعه به مراکز درمانی است.

بیشتر بخوانید  قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار رسیده است

فهیم زاد در خصوص وضعیت امکانات بیمارستانی در موج اخیر کرونا گفت: از آنجایی که تعداد بستری ها کم است و کودکان به سرعت ترخیص می شوند، در حال حاضر مشکلی برای مدیریت بستری ها نداریم، اما با وجود شرایط بحرانی، امکانات ما این است. محدود.

وی درباره دوره ابتلا به بیماری امیکرون در کودکان گفت: پنج روز برای قرنطینه کافی است که حداقل زمان است و علائم آن تا ده روز ادامه دارد. توصیه ما این است که در صورت تداوم علائم بیمار در قرنطینه بمانید. توصیه به قرنطینه پنج روزه بیشتر بر این اساس است که با توجه به شیوع بالای بیماری و درگیر شدن تعداد زیادی از افراد، قرنطینه طولانی مدت مشکلاتی را ایجاد می کند و افراد می توانند پس از این مدت به سر کار خود بازگردند. هیچ علامتی ندارند اما برای کودکان توصیه ما این است که از یک هفته تا ده روز با بزرگسالان و افراد مبتلا به بیماری های اساسی در تماس نباشند.

فهیم زاد در خصوص اعمال محدودیت ها گفت: از آنجایی که این بیماری بسیار واگیردار است، همه افراد مبتلا به این بیماری را شامل می شوند، بدون استثنا همه اعضای خانواده وی که در سویه های قبلی چندان جدی نبود، زیرا در استان اون بیشتر دیده می شود. از طرفی مردم بهداشت کمتری دارند و متاسفانه بیماری را جدی نمی گیرند. اگر بار بیماری به طور ناگهانی به مراکز درمانی تحمیل شود، بیمارستان ها و کادر درمانی به دلیل کمبود امکانات در مدیریت مراجعین و بیماران دچار مشکلات جدی می شوند. بنابراین بهتر است با اعمال محدودیت هایی سرعت مراجعه بیماران به مراکز درمانی را کاهش دهیم تا بتوانیم شرایطی را برای بیماران فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید  تصاویر/ تفاوت عزاداری شهاب حسینی و حامد بهداد

فهیم زاد در خصوص واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال گفت: خوشبختانه واکسیناسیون در این گروه سنی تایید شده و واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال توصیه می شود. مرگ و میر نوزادان هنوز پایین است، اما مشخص نیست که آیا مرگ و میر نوزادان در امواج آینده تا این حد کم خواهد بود یا خیر، زیرا ویروس دائما در حال تغییر است و ممکن است نوع بعدی برای کودکان خطرناک تر و کشنده تر باشد. اکثر جوامع واکسینه می شوند، اما در مورد کودکان این گونه نیست و آنها بیشتر در معرض بیماری عروق کرونر قلب هستند.

وی با توجه به نگرانی برخی والدین از عوارض واکسن در کودکان گفت: عوارض واکسن در بزرگسالان کم است و تغییر سن به تدریج انجام شده است تا عوارض واکسن در گروه های سنی پایین تر قابل مشاهده باشد. کاهش. تحت نظارت و بازجویی قرار گرفت.» همه مطالعات انجام شده و کمیته علمی ملی تاج همه ملاحظات را در نظر گرفته است که اگر واکسیناسیون برای کودکان مشکلی ایجاد نمی کند، هر واکسنی می تواند منجر به عوارض جانبی عمدتاً خفیف شود و معمولاً عوارض جانبی جدی نداریم. .

فهیم زاد در خصوص احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب با واکسیناسیون گفت: در افرادی که علائمی ندارند بهتر است واکسن تزریق شود زیرا انتظار نتیجه دیگری جز احتمال ابتلا به انواع شدیدتر بیماری ندارد. البته توصیه می شود در صورت مشاهده علائم واضح بیماری از واکسیناسیون خودداری کرده و پس از واکسیناسیون به واکسیناسیون ادامه دهند تا دچار بیماری نشوند.


دیدگاهتان را بنویسید