قرنطینه برای بیماران Omicron چند روز طول می کشد؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیر کمیته اپیدمیولوژیک و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹، مدت زمان قرنطینه بیماران مبتلا به امیکرون را تشریح کرد.

دکتر مسعود یونسیان در مورد میزان قرنطینه مورد نیاز بیماران مبتلا به امیکرون گفت: بحث در کمیته علمی این بود که بر اساس یک مقاله یا یک سری گزارش که اعلام می کرد تا روز بیست و پنجم یا سی ام پس از ابتلا نمی توانیم. ویروسی که اعلام می کند افراد مبتلا برای مدت مشابه ایزوله خواهند شد و این اقدام به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

وی افزود: در عین حال آشکارا پس از روز پنجم به ویژه در افرادی که علائم بالینی مشخصی ندارند، تعداد ویروس هایی که افراد دفع می کنند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در عین حال هیچ دولتی نمی تواند بگوید من همه مبتلایان را از روز اول آزاد می کنم و قرنطینه لازم نیست و نمی تواند بگوید که افراد باید تا روز آخر که تعداد کمی از ویروس ها از بدن دفع می شود ایزوله باشند. . بنابراین، هر کشور باید نقطه را تعیین کند.

یونسیان ادامه داد: بر این اساس مقرر شد افراد به مدت پنج روز در انزوا از دیگران جدا شوند و در عین حال پنج روز بعد مردم از دو ماسک استفاده کنند و سعی کنند به توصیه ها و اقدامات بهداشتی با جدیت بیشتری عمل کنند. ” به این ترتیب امکان نقل و انتقال را به میزان قابل توجهی کاهش می دهیم و از سوی دیگر در کسب و کار در کشور خللی ایجاد نمی کنیم و هر ایالت باید تعادلی بین امکان انتقال بیماری و ارائه خدمات مورد نیاز جامعه ایجاد کند. و یافتن این تعادل مهم است.

بیشتر بخوانید  سازمان بهداشت جهانی مهم نسبت به آبله میمون / میزان عفونت آبله میمون در تابستان هشدار می دهد

وی گفت: کمیته علمی با پیشنهاد پنج روز قرنطینه و پنج روز استفاده از دو ماسک و رعایت نکات بهداشتی این تعادل را در نظر گرفت. بنابراین از یک طرف افراد مبتلا به این ویروس را نمی گذاریم تا خدمات ارائه دهند تا دیگران مبتلا نشوند و از طرف دیگر افرادی که نیاز به خدمات دارند از آنها محروم نشوند. با این حال، برای مشاغل دیگری که جوامع برای آنها به خدمات آنها نیاز دارند، این تعادل با توجه به جنبه های مختلف مانند درصد افرادی که واکسینه شده اند، افرادی که باید واکسینه شوند و غیره تصمیمی منطقی به نظر می رسد.

یونسیان تاکید کرد: در عین حال اگر افرادی که مثلاً نوع خفیف بیماری امیکرون دارند، دو روز علائم داشته باشند و بعد علامتی نداشته باشند، فرض کنیم ۱۴ روز در خانه بمانند، منطقاً قابل قبول نیست. اما اگر پنج روز در خانه بمانیم، بمان که در همان پنج روز شیوع بیشتری دارد و بعد کاهش می‌یابد، قبول می‌کند، البته اگر فردی علائم شدید داشته باشد، فرد بستری می‌شود و مدت زمان بستری در بیمارستان است. تمدید خواهد شد و دوره انزوا طولانی تر خواهد شد. قرنطینه پنج روزه برای افرادی است که علائم خفیف دارند و نیازی به بستری شدن ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید