قرص های گلوکوکورتیکوئید گیاهی چه تاثیری بر قند خون دارند؟



حاوی قرص گلوکز

حاوی عصاره گیاهان گزنه، علف نمک، برگ گردو و زیتون است
قند خون را پایین می آورد و برای بیماران دیابتی مناسب است
کنترل فشار خون و چربی خون
حاوی آنتی اکسیدان های قوی

نحوه مصرف قرص گلوکوکورتیکوئید

دوز توصیه شده برای بزرگسالان یک قرص 3 بار در روز است. بیش از دوز توصیه شده روزانه مصرف نکنید.

موارد مصرف قرص گلوکوکورتیکوئید

کاهش قند خون، کنترل فشار خون و چربی خون


گروه مصرف:

عمومی


قرص گلوکوهرب در چه مواردی تجویز می شود؟

هشدار مصرف قرص گلوکوکورتیکوئید

مصرف همزمان این فرآورده با داروهای کاهنده فشار خون ممکن است باعث افزایش اثر این داروها و کاهش شدید قند خون شود. بنابراین اگر دیابت دارید این محصول را زیر نظر پزشک مصرف کنید.
اگر مصرف یک بار دارو را فراموش کردید، دوز بعدی را افزایش ندهید.
به دلیل عدم وجود شواهد کافی، استفاده از این محصول در دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی باشد.
به مدت زمان ماندگاری محصول توجه کنید و از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.


شرایط نگهداری قرص گلوکوکورتیکوئید

در دمای 15-30 درجه سانتیگراد نگهداری شود. محصول را دور از دسترس و دید کودکان نگهداری کنید.


ترکیبات:

گزنه، علف نمک، برگ گردو، زیتون (استاندارد شده بر اساس حضور حداقل 1.1 میلی گرم اسید کلروژنیک و حداقل 6 میلی گرم اولئوپرن در هر قرص)


جزئیات بیشتر:


ما قرص های 468 میلی گرمی اسانس باریم گلوکوهرب را ارائه می دهیم:

در ترکیب قرص های 468 میلی گرمی گلوکوهراب ضروری باروک، از عصاره گیاهانی مانند گزنه (Urtica dioica)، علف نمکی (Atriplek halimus)، برگ گردو (Juglans regia) و زیتون (Olea europaea) استفاده شد. با توجه به مصرف حدود 26 گونه گیاهی در درمان دیابت، گردو، علف نمکی، زیتون و گزنه توصیه می شود، بنابراین عصاره این گیاهان در فرمول قرص های 468 میلی گرمی اسانس باروک استفاده شد. بی خطر بودن مصرف عصاره این گیاهان به دلیل استفاده طولانی مدت از آنها در طول قرن ها مشهود است.
با توجه به افزایش نرخ چاقی در کودکان و بزرگسالان در جامعه امروزی، به نظر می رسد دیابت در دهه آینده بیشتر و بیشتر شود. در حال حاضر بیش از پنج میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند. مهمترین عوارض طولانی مدت این بیماری عوارض کلیوی، مشکلات چشمی، ناتوانی و مرگ و میر ناشی از عدم کنترل دیابت و قند خون است. از سوی دیگر، عدم کنترل قند خون یک عامل خطر بسیار مهم برای بیماری های قلبی عروقی است.

بیشتر بخوانید  خوابیدن دست ها و دلایل به خواب رفتن


قرص گلوکز


اثرات فارماکولوژیک و مکانیسم اثر گلوکوهرب باروک:

دیابت یک مشکل رو به رشد بهداشت عمومی در سراسر جهان است. پیش بینی می شود که شیوع دیابت از 4 درصد در سال 1995 به 5.4 درصد در سال 2025 افزایش یابد. بیش از پنج میلیون نفر در کشور دیابت دارند. این بیماری باعث ناتوانی قابل توجه، مرگ و میر و عوارض طولانی مدت می شود و یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی است.


اهداف درمانی در بزرگسالان مبتلا به دیابت عبارتند از:

کنترل قند خون تری گلیسیرید HbA1C (کمتر از 150 میلی گرم در دسی لیتر)، بنابراین از داروها و روش های مختلف رژیم غذایی استفاده می شود.
استفاده از داروهای گیاهی برای دیابت رایج است. ایمنی استفاده از این 4 گیاه به دلیل استفاده طولانی مدت در طب عامیانه مشهود است. در اروپا و خاورمیانه شواهدی مبنی بر درمان هیپرگلیسمی با تانن و فنل موجود در برگ گردو وجود دارد. به نظر می رسد گردو هضم و ورود قند را به جریان خون کند می کند. مطالعات in vivo و in vitro ایمنی و اثربخشی قرص Glucolevel (شبیه به Baroque Glucoherb) را در کاهش قند خون بررسی کرده اند: در آزمایش LDH، هیچ اثر سمی در فیبروبلاست های انسانی تحت درمان با افزایش غلظت دارو مشاهده نشد. مطالعات in vivo نتایج مشابهی را در موش‌ها نشان داده است (LD50: 25 گرم بر کیلوگرم).

باید بخوانید:

به دلیل تشدید (دوبرابر شدن) جذب گلوکز توسط سلول های مخمر و مهار جذب روده ای گلوکز (تقریباً 49 درصد) در روده موش ها، اثرات ضد دیابتی دارو مشخص شده است. علاوه بر این، در مقایسه با کنترل مثبت، 2-3 هفته درمان در موش های دیابتی ناشی از استرپتوزوتوسین به طور قابل توجهی سطح گلوکز خون را کاهش داد (از بیش از 400 ± 50 میلی گرم در دسی لیتر به 210 22 22 میلی گرم در دسی لیتر، p همچنین در 16 داوطلب. سن 67 تا 48 سال، با تشخیص اخیر دیابت نوع 2 که تنها با رژیم غذایی درمان می شود، مصرف 3 قرص در روز به مدت 4 هفته، به طور قابل توجهی قند خون پایه را از 290 40 40 میلی گرم در دسی لیتر به 210 20 20 میلی گرم در دسی لیتر کاهش داد. در ابتدای مطالعه قند خون در گروه 11 نفره کمتر از 300 و در سایرین بیش از 300 میلی گرم بود. در گروه دوم طی هفته های درمان هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید  مولتی ویتامین / مولتی ویتامین چقدر و چگونه مصرف کنیم


موارد مصرف قرص گلوکوکورتیکوئید

علاوه بر این، کاهش قابل توجهی در HbA1C (از 8.2 03 1.03 به 6.9 94 0.94) در 6 بیمار مشاهده شد. نتایج این مطالعه ایمنی، مقبولیت و کارایی ترکیب گیاهی دارو را نشان داد که به نظر می‌رسد مکانیسم متفاوتی برای تنظیم هموستاز گلوکز دارد، اما اثر هم‌افزایی دارد و باعث تعادل طبیعی قند خون می‌شود. مکانیسم احتمالی اثر گیاهان مورد استفاده در این دارو می تواند به شرح زیر باشد: ماده موثره اصلی برگ زیتون اولئوروپئوزید است که در دوز 16 میلی گرم بر کیلوگرم علاوه بر کاهش اثر بر فشار خون و چربی خون، اثر هیپوگلیسمی قابل توجهی دارد. تانن ها و پلی فنول های برگ گردو آنتی اکسیدان های قوی هستند و مسئول تجمع قوی رادیکال های سوپراکسید و هیدروکسیل هستند. در مدل حیوانی دیابت و چاقی، علف نمکی در مقابله با دیابت و همچنین تقویت اثر انسولین کاملاً مؤثر است.
عصاره گزنه اثر هیپوگلیسمی دارد و تحمل گلوکز را بهبود می بخشد. آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که این دارو ورود گلوکز به سلول‌های مخمر را در طی تخمیر بی‌هوازی تسهیل می‌کند که به گیاه نمک موجود در دارو نسبت داده می‌شود. گزنه می تواند تولید گلوکز را در کبد کاهش دهد، در حالی که اولوروپین برگ زیتون و تانن های برگ گردو به عنوان مهارکننده آلفا گلوکوزیداز عمل می کنند و جذب کربوهیدرات ها را در روده ها کاهش می دهند.


دیدگاهتان را بنویسید