قرص سیلدنافیل؛ نشانه ها و مکانیسم اثر


قرص سیلدنافیل چیست + عوارض قرص سیلدنافیل (قرص دفع)

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید قرص سیلدنافیل بیشتر بدانید.

 قرص سیلدنافیل چیست + عوارض قرص سیلدنافیل (قرص دفع)

قرص سیلدنافیل چیست؟

سیلدنافیل ویاگرا (سیلدنافیل، ویاگرا، رواتیو) یک مهارکننده خوراکی است که برای درمان اختلال نعوظ و فشار خون شریانی ریوی استفاده می شود. این قرص اثر شل شدن ماهیچه های جسم کارنوس و تجمع خون در سینوسی ها و در انتهای نعوظ دارد.

نعوظ در این افراد تنها در صورت وجود برانگیختگی جنسی رخ می دهد و نتیجه در 63 درصد افرادی که دوز 25 میلی گرمی را نیم ساعت قبل از نزدیکی مصرف می کنند مشاهده می شود.
فایزر اولین بار در سال 1988 آن را وارد بازار کرد و از آن زمان به عنوان یکی از مهم ترین داروها در درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت.

————————————————- —————————

مکانیسم اثر قرص سیلدنافیل

این اثر آرام بخش مستقیمی بر روی جسم غار ندارد، اما اثر اکسید نیتریک را با مهار فسفر استراز 5 افزایش می دهد. اکسید نیتریک سطح cGMP را افزایش می دهد، ماهیچه ها شل و منبسط می شوند و جریان خون در جسم غاری افزایش می یابد. فسفودی استراز 5 سطح cGMP را در بدن افزایش می دهد. جسم غارنوردی

————————————————- —————————

موارد منع مصرف سیلدنافیل

قرص سیلدنافیل؛  نشانه ها و مکانیسم اثر

هنگام استفاده از موادی که نیتریک اکسید، نیتریت ها و نیترات های آلی تولید می کنند، مانند نیتروگلیسیرین و آمیل نیتریت.
در مردان صمیمیت به دلیل مشکلات قلبی عروقی برای آنها مضر است

  • نارسایی شدید کبدی (کاهش عملکرد کبد)
  • آسیب شدید کلیه
  • فشار خون پایین
  • سکته یا حمله قلبی اخیر
  • اختلالات ارثی دژنراتیو شبکیه
  • ویاگرا ویاگرا یک علامت تجاری سیلدنافیل است که اولین بار توسط شرکت داروسازی Pfizer به بازار عرضه شد.

————————————————- —————————

عوارض جانبی سیلدنافیل

در مطالعات بالینی، شایع ترین عوارض جانبی سیلدنافیل سردرد، گرگرفتگی، سوء هاضمه، احتقان بینی و اختلالات بینایی از جمله نور و تاری دید بود. برخی افراد پس از مصرف سیلدنافیل (سیانوپسیس) همه چیز را با سایه های آبی می بینند. برخی دیگر از از دست دادن دید محیطی رنج می برند. عوارض جانبی نادر اما جدی شامل پریاپیسم نعوظ مداوم، افت فشار خون شدید، انفارکتوس میوکارد (انفارکتوس میوکارد)، آریتمی بطنی، سکته مغزی، افزایش فشار داخل چشم و کاهش شنوایی ناگهانی است.

نام ویاگرا ممکن است از زبان سانسکریت viaghra به معنای ببر گرفته شده باشد. همچنین تلفظ می شود و یادآور Vigor و Virile است. فایزر از دارو ساخته شده است. قرص ها آبی رنگ با نام Pfizer در یک طرف و VGR kk در طرف دیگر (kk یعنی دوز قرص 25 یا 50 یا 100 میلی گرم است) شرکت ویاگرا تا سال 2013-2011 اعتبار دارد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه مرهم سیاه برای درمان خاگی مشکلات پوستی

ویاگرا برای اولین بار برای درمان آنژین صدری (بیماری قلبی) استفاده شد که طی آن افزایش نعوظ آلت تناسلی مشاهده شد که از 27 مارس 1998 به عنوان اولین داروی ناتوانی جنسی در ایالات متحده استفاده شد. رابطه جنسی معمولاً تأثیری ندارد و برای تأثیر آن باید تحریک جنسی باشد این قرص به راحتی و به سرعت از دستگاه گوارش جذب می شود. ویاگرا توسط آنزیم های کبدی متابولیزه می شود و کبد و کلیه ها در دفع آن شرکت می کنند و اگر با رژیم غذایی پرچرب استفاده شود، جذب و سرعت عمل و غلظت آن در خون را کاهش می دهد.

بسیاری از کارشناسان تبلیغات تلویزیونی علیه شرکت های ناتوانی جنسی مانند ویاگرا در دنیا دلیل اصلی استفاده جوانان از این داروها را می دانند اگرچه این دارو نباید بدون نسخه مصرف شود، اما در تلویزیون های خارجی و بسیاری از سایت های اینترنتی تبلیغات و فروش اینترنتی شده است. آنلاین، با فروش نزدیک به 1 میلیارد دلار بین سال های 1999 و 2001.

ویاگرا در ابتدا برای مردان مسن با مشکلات جنسی ساخته شد. آخرین آمار اما نشان می دهد که از سال 1377 که این دارو به بازار عرضه شد، تعداد نسخه برای افراد زیر 45 سال 300 درصد افزایش یافته است، استفاده تفریحی از این دارو تغییر کرده است. اما آیا مصرف چنین داروهایی به خصوص در درازمدت برای سلامت مردان جوان خطرناک نیست؟

در حال حاضر هیچ توافق نظری در این مورد وجود ندارد. امروزه این دارو است که نام های عامیانه نیز پیدا کرده است، مانند <Мр. Блуе) Плави (>سکستازیس (ترکیبی از ویاگرا و اکستازی) و ویتامین B توسط بسیاری از افراد برای اهداف تفریحی استفاده می شود، اگرچه این داروها عمدتاً برای استفاده تفریحی در نظر گرفته نمی شوند.

————————————————- —————————

8 نکته مهم در مورد ویاگرا

قرص سیلدنافیل؛  نشانه ها و مکانیسم اثر

1- مصرف این دارو در افراد مسن به ویژه کسانی که از داروهای خاصی مانند نیترات (مصرف در داروهای بیماران قلبی) استفاده می کنند، باید با نظر مستقیم پزشک ذیصلاح و تجویز وی انجام شود، در غیر این صورت می تواند خطرآفرین باشد.

2- اگر نعوظ بیش از 4 ساعت طول بکشد به دلیل احتمال آسیب به آلت تناسلی باید با پزشک مشورت کرد.

سیلدنافیل در بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی یا زخم معده و دوازدهه باید با احتیاط مصرف شود.

4- در صورت بروز علائمی مانند سرگیجه، سرگیجه، حالت تهوع یا درد قلب (درد قفسه سینه، سفتی و فشار در قفسه سینه، بی حسی، گزگز و درد در قفسه سینه یا شانه ها و فک پایین) از ادامه فعالیت جنسی خودداری شود. و فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

بیشتر بخوانید  بریدگی، خراش، کبودی و خارش پوست را درمان کنید

مصرف روزانه بیش از یک قرص سیلدنافیل توصیه نمی شود.

6- در صورت مصرف تصادفی بیش از حد توصیه شده، بیمار باید سریعاً به بیمارستان منتقل شود.

7- دارو دور از نور و رطوبت در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد در جعبه دربسته نگهداری شود.

8- با توجه به احتمال بروز عوارض شدید قلبی در اثر مصرف این دارو، مصرف آن فقط با تجویز پزشک توصیه می شود. مهمترین توصیه این است: هرگز از روی کنجکاوی یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید
ویاگرا چه می کند؟

————————————————- —————————

تعامل با ویاگرا

برخی از داروها اثربخشی و عوارض جانبی این دارو را تغییر می دهند، به عنوان مثال، داروهای قلبی حاوی نیترات، سایر داروهای مورد استفاده برای اختلال نعوظ، برخی از داروهای ایدز، سایمتیدین، فنوباربیتال، کاربامازپین، ریفامپین با سیلدنافیل و مصرف همزمان واکنش می دهند. داروهای نیتروگلیسیرین یا نیترات مانند ایزوسورباید، ایزوسورباید مونونیترات، دینیترات، قرص های نیتروگلیسیرین یا نوارهای اسپری زیرزبانی و برچسب ترابکولار نیتروگلیسیرین نیز ممکن است منع مصرف داشته باشند.

اختلال عملکرد جنسی مردان

اختلال عملکرد جنسی در مردان به ناتوانی در دستیابی به رابطه جنسی رضایت بخش اشاره دارد. این می تواند به دلیل نعوظ ناکافی، مشکلات مربوط به انزال اسپرم به کانال پروستات یا مشکلات انزال باشد. ناتوانی جنسی شامل انواع زیر است:

  • اختلال نعوظ: یعنی ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ محکم که اجازه نفوذ واژن و لذت جنسی را نمی دهد.
  • انزال زودرس: انزال کنترل نشده قبل یا کمی بعد از ورود آلت تناسلی به واژن.
  • دیر انزالی: اشاره به دیر انزالی دارد.
  • انزال برگشت پذیر: به معنای بازگشت اسپرم به مثانه در حین انزال است و در اثر اختلال در مکانیسم گردن مثانه ایجاد می شود.
————————————————- —————————

تشخیص و درمان ویاگرا

معاینه بیمار باید شامل شرح حال دقیق معاینه فیزیکی، مصاحبه با شریک جنسی، آزمایشات روتین مانند شمارش کامل خون، قند خون ناشتا، کراتینین سرم، سطح تستوسترون سرم در صبح و سطح پرولاکتین باشد. در بیمارانی که علائم بیماری پروستات دارند، ترشحات باید بررسی شود.

ناتوانی روانی (روان زا)

شروع ناگهانی ناتوانی جنسی، اختلال عملکرد جنسی (مانند اختلال نعوظ با شریک جنسی و نعوظ ضعیف با سایر شرکای جنسی، یا نعوظ طبیعی شبانه علیرغم اختلال نعوظ در طول روز) همگی یافته هایی هستند که به نفع ناتوانی روانی هستند. فعالیت نعوظ شبانه (NPT) .. به طور معمول باید هر 3-5 نعوظ در هر شب وجود داشته باشد. هر کدام بین 25-35 دقیقه طول می کشد. در حال حاضر، می توان برای تمایز بین اختلال نعوظ روان زا (NPT طبیعی) و اختلال نعوظ ( NPT) غیر طبیعی است) متمایز می شود.

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل قرص پریماکین

تست تزریق داخل وریدی (بدون تحریک جنسی) .. کمک به اثبات تشخیص اختلال عملکرد جنسی روان زا. اگر اختلال عصبی یا هورمونی وجود داشته باشد، نعوظ کامل پس از تزریق به شدت از اختلال نعوظ روان زا حمایت می کند.

درمان ناتوانی جنسی با منشاء روانی

از لحاظ نظری، درمان ارجح ناتوانی جنسی با منشأ روانی (روان درمانی) است. درمان فردی با روانکاوی (که مبتنی بر نظریه فروید است و معتقد است که اختلال نعوظ ناشی از ترس ناخودآگاه متمرکز در مجموعه ادیپ است)، روان درمانی، رفتار درمانی، آموزش بازخورد و هیپنوتیزم درمانی از دیگر درمان ها هستند. اگر بیمار از روان درمانی امتناع کند و پس از چند جلسه بهبود نیابد.

ممکن است از درمان‌های جایگزین استفاده شود، از جمله استفاده از دستگاه تزریق خلاء در جسم غارنوز یا تجویز داخل مجاری گشادکننده عروق. پروتزهای آلت تناسلی. اخیراً یک مهارکننده فسفودی استراز به نام ویاگرا یا سیلندفیل … که در درمان ناتوانی روانی بسیار مؤثر است … 84% بهبود یافته و 70% از نظر جنسی موفق بوده اند (در مقایسه با 29% و 26% بهبود یافته با Viev). امروزه از این دارو برای غربالگری تشخیصی برای رد ناتوانی روانی استفاده می شود.

ناتوانی جنسی با منشا عصبی

در حالت ایده آل، کل سیستم عصبی باید به طور کلی مورد بررسی قرار گیرد. در مطالعات، باید به عملکرد سیستم عصبی خودمختار، اعصاب ساکرال (خاجی) سوماتیک توجه ویژه ای شود. در این راستا کنترل مدفوع کنترل ادرار، وضعیت اسفنکتر و حواس دستگاه تناسلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.سابقه دیابت، مصرف مزمن الکل، تروما و مولتیپل اسکلروزیس حائز اهمیت است. معاینه باید شامل بررسی عملکرد حرکتی حسی و جسمی و اجزای آوران و آوران دستگاه اتوماتیک باشد و در صورتی که متخصص اورولوژی تجهیزات لازم برای این معاینات را نداشته باشد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

ارزیابی عملکرد حسی و حرکتی جسمی:

از بیوتزیومتری می توان برای ارزیابی درجه اختلال عصبی در طول سال استفاده کرد، زیرا از دست دادن ارتعاش یکی از اولین علائم نوروپاتی محیطی دیابتی است.

————————————————- —————————

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید