“قرارگاه عاشورایی” در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد



ایسنا/کرمانشاه سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از راه اندازی قرارگاه عاشورایی در کرمانشاه خبر داد.

ایمان درخشی با اشاره به آغاز عزاداری های ماه محرم گفت: همزمان با شروع ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بیرق عزای حسینی  را در کرمانشاه برخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به رسالت این سازمان در راستای هویت بخشی به سیمای بصری و ترویج پیام قیام عاشورا در ماه محرم و صفر و با توجه به اوج گیری ویروس کرونا و اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه این ایام، تمامی برنامه‌های مذهبی با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی با در نظر گرفتن سلامت آحاد شهروندان کرمانشاهی برگزار می‌شود.

درخشی از راه اندازی قرارگاه عاشورایی در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: این قرارگاه توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با همکاری گروه های جهادی و مردمی و حوزه شش بسیج کارمندی امام جعفر صادق(ع) راه اندازی شده است.

وی افزود: طبق برنامه های این قرارگاه کاروان سیار عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) طی هشت روز تا عاشورای حسینی در هشت منطقه شهرداری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر  به راه خواهد افتاد و در پایان مسیرهای سوگواری اجتماع عزاداران پرسنل شهرداری در محیط باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کاروان در هشت منطقه شهرداری، شهروندان کرمانشاهی در مسیر حرکت این کاروان در محل کسب و کار و زندگی خود با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری می‌پردازند.

درخشی گفت: راه اندازی ایستگاه های پشت نویسی ماشین و بارگذاری نوحه های محرم در محل فرهنگسرای کوثر بصورت رایگان و همچنین تولید محتوا، چاپ و انتشار پیام های آموزنده شهروندی در قالب معرفی خصایص شهروند حسینی از جمله برنامه های این قرارگاه در موسم عاشورای حسینی در کرمانشاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید  اعتراض باشگاه پرسپولیس به یک برنامه تلویزیونی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید