قدیمی ترین موجود زنده جهان را کشف کنید! + عکس


دانشمندان اخیراً کشف کرده اند که مستعمرات گیاهان دریایی ممکن است گروهی از موجودات غول پیکر باستانی را با ظرفیت تا 16 کیلومتر تشکیل داده باشند که قدمت آنها به بیش از ده ها هزار سال پیش می رسد. گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام دارد که با گل دادن یا ایجاد کلون تولید مثل می کند. این می تواند منجر به ظهور موجوداتی شود که بسیار بزرگ و باستانی هستند.

این موجودات کلونال احتمالا قدیمی ترین و بزرگترین نمونه های حیات در جهان هستند. قارچ عسلی Armillaria solidipes تا 8.8 کیلومتر مربع رشد می کند و صنوبر پر جنب و جوش (Populus tremuloides) تنها به 6000 تن می رسد.

قدیمی ترین موجود زنده جهان را کشف کنید!  + عکس

ارگانیسم های کلونال دارای ظرفیت فوق العاده ای هستند که در آن ژنوم کامل از طریق نسل ها بدون تغییر منتقل می شود. اما تئوری جدید بر این واقعیت استوار است که ژنوم یک ارگانیسم شبیه سازی شده در طی فرآیند تکثیر توسط جهش های بدن تغییر می کند و بسیاری از آنها در طول نسل ها از بین می روند و از بین می روند.
برای مطالعه طول عمر P. oceanica، دانشمندان 20 مرتع از این گیاه را در مساحتی به وسعت 3500 کیلومتر در دریای مدیترانه مورد بررسی قرار داده اند. همه گیاهان کشف شده توسط این دانشمندان یکسان نبودند، اما کلون هایی از گیاهان دریایی که دانشمندان آن را در نظر می گرفتند گاهی تا 15 کیلومتر کشیده می شدند و بیش از 100000 سال قدمت داشتند.
مدل‌های رایانه‌ای دانشمندان نشان داده‌اند که پوزیدونیا اقیانوسیکا روش مشترکی برای تولید مثل دارد که با جهش‌های مضر مخالف است و از انقراض مورد انتظار جلوگیری می‌کند. گیاهان دریایی اساس اکوسیستم های ساحلی هستند که در 20 سال گذشته با مشکلاتی مواجه بوده اند که شامل پنج درصد کاهش سالانه در مراتع فسفر می شود. اقیانوسیکا
این یافته ها در مجله PLoS ONE منتشر شد.

بیشتر بخوانید  پمپ آب چیست و چه کاربردی دارد ؟

منبع: irannaz.com


دیدگاهتان را بنویسید