قدیمی ترین مجسمه اروپایی در ایران کجاست + تصاویر


آژانس فارس – گروه هنری: این مجسمه دارای سابقه طولانی در تاریخ بشر است ، قدیمی ترین مجسمه حدود 11000 سال پیش قدمت دارد. این دو برابر عمر اهرام مصر است.

همراه با پیشرفت بشر ، مجسمه سازی نیز در اواخر قرون وسطی ، به ویژه در دوره رنسانس شکوفا و شکوفا شد. در آن زمان هنرمندان چیره دست مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی مجسمه سازی را به اوج شکوفایی خود رساندند. کمی بعد ، پس از دوره باروک ، با رشد طبقه متوسط ​​و بورژوازی در اروپا ، سبک روکوکو و ریشه های آن ظاهر شد. فرانسه بود. اگرچه این دوره با ترور لوئی شانزدهم در اواخر قرن 18 به پایان رسید ، فرانسه قرن 19 هنوز هم پر از مجسمه سازهای با استعداد است که این داستان را ادامه می دهند.


مجسمه های گچی توسط Verbo با امضا در پشت

یکی از این مجسمه سازان کمتر شناخته شده Verrebout است. در سالهای آخر قرن 19 وی با امضای خود آثار برنز و گچ را بر جای گذاشت.

جالب اینجاست که یکی از آثار این مجسمه ساز که بیش از یک قرن درگذشته است ، در ایران وجود دارد. از نحوه واردات این مجسمه به ایران اطلاعاتی در دست نیست. اما ظاهراً اولین مالک آن دوست محمد مویر الملک (پسر رئیس ضرابخانه و شوهر دختر دوم ناصرالدین شاه) بوده است.


عمارت سردار اسعد بختیاری که بعداً به موزه خصوصی بانک ملی تبدیل شد

پس از مدتی به نظر می رسد که این مجسمه برنز توسط سردار اسعد بختیاری از مویر الملک خریداری شده و به همراه دو شیر سنگی خانه وی را تزئین کرده اند. این خانه در سال 1291 میلادی ساخته شده است. در بقایای باغ ایلخانی (شمال غربی میدان توپخانه) و بعداً توسط بانک ملی ایران در سال 1307 خریداری شد و اکنون میزبان موزه خصوصی بانک است.

بیشتر بخوانید  اسکار ۲۶۵ فیلم را برای کسب عنوان بهترین فیلم بررسی می‌کند

سردار اسد بختیاری در شانزدهم ژوئیه 1288 تهران را فتح کرد و محمدعلی شاه مجبور به عقب نشینی شد. مجلس اعلی پسرش احمد میرزا را جایگزین او کرد که تنها 12 سال داشت و آخرین پادشاه قاجار تا سال 1304 بود.

با مرگ سردار اسد بختیاری و سپس تغییر دولت و روی کار آمدن پهلوی ، خانواده بختیاری با مشکل روبرو شد و مجبور شد بخشی از دارایی خود را بفروشد. در همین حال ، در سال 1913 ، مجسمه سنت مایکل و برخی اشیا other دیگر به مبلغ 14000 ریال به شورای ملی فروخته شد.

8 سال بعد و پس از حوادث سپتامبر 1320 ، که منجر به بارکنای شد رضا شاه پهلوی توسط سلطنت توسط نیروهای متفقین آواره شده است ، مردم عصر مشروطه و آزادیخواهان از ظلم و ستم دوران پهلوی اول رهایی یافته و فضای سیاسی-اجتماعی کشور کمی نرم شده است.


سندی برای تحویل هدایا به خانواده سردار اسد به مجلس

اندکی پس از آن ، در فوریه 1931 ، فرزندان سردار اسد ، از جمله محمدتقی اسدی بختیاری ، نامه ای به محتشم السلطنه اسفندیاری ، رئیس مجلس شورای ملی نوشتند و “تاریخچه خانواده اسد برای آزادی و خدمت به قانون اساسی” را یادآوری کردند. آنها در مورد آن می دانستند. بنابراین ، با بازگشت 14000 ریال ، رئیس جمهور مایلی ها را التماس می کند: “این موارد را به عنوان یک هدیه بسیار ارزشمند به خانواده اسد و یادبود خدمات صادقانه جعفر گلی خان اسد فقید به قانون اساسی ایران بپذیرید ، و شما این افتخار و افتخار را مدیون ما هستید. “بگذارید آنها یک پلاک بر روی اشیا mentioned ذکر شده بگذارند ، که این نشانه پذیرش خدمات مرحوم اسد در مقابل شورای ملی است.”

بیشتر بخوانید  فوری ؛ مشتری جدید سردار آزمون پیدا شد

سپس علی دشتی (1981-1997) ، عضو شورای ملی ، طی سخنرانی از خانواده سردار اسد درخواست کرد و مجلس آن را پذیرفت. سپس سخنران در نامه ای از سردار اسد بهتیاری برای مشارکت وی در قانون اساسی تشکر کرد و دستور نصب پلاک قدیمی در سایت ها را صادر کرد.

از آن زمان ، مجسمه سنت مایکل به عنوان “فرشته آزادی” شناخته شد زیرا این نماد آزادی و مشروطیت بود. حتی برای نزدیک شدن به این مبحث ، آنها این مجسمه برنز را که از رنگ طبیعی برنز بود به سفید تغییر دادند.


“در بهشت ​​جنگ بود. مایکل و فرشتگانش با اژدها و فرشتگانش جنگیدند. اژدها شکست خورد … “(مکاشفه)

به نظر می رسد مجسمه سنت مایکل از نقاشی “اژدها مایکل شکست خورده” ساخته رافائل (هنرمند و معمار دوره رنسانس ایتالیا که در 37 سالگی درگذشت) الهام گرفته شده است.


پیروزی سنت مایکل بر شیطان توسط رافائل

این نقاشی که در سال 1505 میلادی خلق شده است. روی قطعه ای از چوب به ابعاد 26 در 30 سانتی متر ، نسخه دیگری وجود دارد که در سال 1518 میلادی در اندازه های بسیار بزرگ 160 در 268 سانتی متر نقاشی شده است.


طراحی شده توسط سنت مایکل ، 1530 ، توسط خولیو رومانو (شاگرد رافائل)


مجسمه معروف “فرشته آزادی” به ابعاد 313 180 180 97 97 سانتی متر که اکنون در حیاط جنوبی باغ بهارستان ، بین مجلس و کتابخانه واقع شده است.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید