مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قدم زدن فضانوردان چینی در مقابل ایستگاه فضایی «تیانگونگ» + فیلم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از اسپیس نوشت: دو فضانورد چینی برای کار بر روی جدیدترین ماژول آزمایشگاهی آن، یک راهپیمایی فضایی چهار ساعته را در خارج از ایستگاه فضایی تیانگونگ آغاز کردند.

تلویزیون مرکزی چین گزارش داد که فضانوردان آژانس فضایی ملی چین (CNSA) چن دونگ و کای شوژه به مدت چهار ساعت و 12 ساعت و دقیقه در خارج از ایستگاه فضایی تیانگونگ پیاده‌روی کردند تا بر روی ماژول آزمایشگاهی “Ventian” کار کنند. چن فرمانده ماموریت Shenzhou 14 است.

طبق گزارش تلویزیون مرکزی چین: کای و چن با کمک یک بازوی مکانیکی کوچک، یک سری وظایف را در خارج از ایستگاه فضایی انجام دادند. از جمله نصب دسته های کمکی در قسمت بیرونی ایستگاه فضایی و مجموعه ای از پمپ های مداری توسعه یافته. آنها همچنین احتمال خروج از ایستگاه را تایید کردند.

این دو نفر از همکار خود در ایستگاه فضایی تیانگونگ، لیو یانگ، که چن را در یک راهپیمایی فضایی قبلی در 1 سپتامبر همراهی کرده بود و اولین کسی بود که از ماژول Ventian خارج شد، کمک گرفتند. همچنین در سال 2012، یانگ اولین زن فضانورد چینی در طی ماموریت Shenzhou 9 در آزمایشگاه فضایی Tiangong 1 شد.

خدمه Shenzhou 14 ماژول تازه وارد Ventian را در ایستگاه فضایی پیکربندی می کنند. چین ماژول Ventian را در 24 جولای راه اندازی کرد و چند ساعت بعد به ماژول Tianhe در ایستگاه Tiangong متصل شد و تعداد ماژول های ایستگاه را دو برابر کرد و به دو عدد رساند.

مقامات چینی گفتند اضافه شدن ونتیان به تیانگونگ این امکان را می دهد که میزبان هر کدام شش نفر باشد. انتظار می رود خدمه Shenzhou 14 برای اولین بار در ماه دسامبر ماموریت Shenzhou 15 را انجام دهند.

بیشتر بخوانید  هک سایت شهرداری تهران برنامه موساد و منافقین بود

به گفته مقامات چینی، خدمه Shenzhou 14 در 3 ژوئن به ایستگاه فضایی Tiangong که حدود 20 درصد از جرم ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است، پرتاب شد. چین به دلیل تحریم های آمریکا در فعالیت های ایستگاه فضایی بین المللی شرکت نمی کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *