قدرت خرید مردم با تورم بی نظیر به شدت سقوط کرده است – اخبار آذربایجان غربی – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سلاحامروزه نوسانات قیمت و تورم ساعتی زندگی مردم ، به ویژه گروه های کم درآمد را تحت تأثیر قرار داده است.

شانه های مردم روستا دیگر تحمل این هزینه بالا را ندارد و آنها از کارمندان و مقامات منتخب خود می خواهند که از وضعیت موجود مراقبت کنند ، زیرا در اثر فشار اقتصادی کمر آنها کم می شود.

قیمت بالای ساعتی برخی کالاهای اساسی که پس از شیوع ویروس ناخوانده کرونا به اوج خود رسیده بود ، طبقه کارگر را مجبور به سقوط زیر خط فقر کرد و تحمل این شرایط و شنیدن صدای آنها را برای آنها دشوار کرد. متأسفانه ، اختلاف کلاس بین افراد کم درآمد و ثروتمندان هر روز بیشتر می شود و بدیهی است که فقیر فقیرتر می شوند ، ثروتمندان ثروتمندتر می شوند و این به دور از عدالت اجتماعی است.

مقامات و دولتمردان نمی دانند که با این شرایط کرونر ، گرانی ها و تورم به مردم منتقل می شود که اکنون چه اتفاقی برای مردم می افتد و قیمت های افسار گسیخته خرید مردم را به شدت کاهش می دهد و حتی خرید کالاهای اساسی و عناصر اساسی زندگی نیز ناتوان هستند .

وضعیت اقتصادی کشور نامطلوب و نامشخص است

سجاد ، یکی از استانی ها که در بازار سبزیجات کار می کند ، در مورد تورم در سال های اخیر گفت: امروزه زندگی بسیار سخت با این گرانی ها و تورم ، زمان بهتر مردن از زندگی در جهنم است.

وی افزود: من از صبح تا شب در این بازار کار می کنم و حقوق روزانه من 100 هزار تن است و این حقوق حتی به ارزش پنج کیلوگرم شکر نیست.

بیشتر بخوانید  اسرائیل غده ای در بدن امت اسلامی است / هرگز آن را نخواهیم شناخت

سجاد گفت: با توجه به چنین شرایطی لازم است مسئولان استانی و کشوری برنامه ریزی دقیقی برای کنترل قیمت و توزیع مواد غذایی تولید شده توسط انسان داشته باشند ، زیرا صبر مردم تمام شده است.

حجت یکی دیگر از استان های آذربایجان غربی است که زمانی به دلیل کار سخت در ساخت و ساز تحت عمل جراحی دیسک قرار گرفت و اکنون موتور SNAP است. وی از عدم نظارت و کنترل تورم شکایت کرد و گفت: “من دو دختر دارم که یکی از آنها کاندیدا است و دیگری دانشجو ، فشار اقتصادی و قیمت کالاها آنقدر جهش کرده است که درآمد ناچیز رانندگی حامی مالی نیست زندگی من چه رسد به خرید جهیزیه برای دخترم ، که توانایی پرداخت آن را ندارم.

وی گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی به طور قابل توجهی بر زندگی طبقه متوسط ​​جامعه تأثیر گذاشته و قدرت خرید مردم را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و در این بین دولت و مجلس باید راهی اساسی برای دستیابی به شرایط مطلوب زندگی در نظر بگیرند. “

حجت گفت: وضعیت اقتصادی کشور به قدری نامطلوب و نامشخص است که حتی مردم نمی توانند در مورد آینده کوتاه مدت خود تصمیم بگیرند.

برای حل مشکلات زندگی مردم ، دولت باید به دور از لفاظی ها ، اقدامات مقتضی را انجام دهد

به گفته یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در شرایط کنونی ، فشارهای مختلف اقتصادی بر جامعه سنگینی می کند و افزایش بی رویه قیمت ، درآمد ناکافی و سایر هزینه های روزانه از جمله هزینه های پزشکی ، تعداد زیادی از افراد شایسته را با زندگی راحت شایسته نیست دولت برای حل مشکلات مردم اقدامات مناسب و به دور از بلاغت را انجام ندهد.

بیشتر بخوانید  قاچاقچیان در آذربایجان غربی به مبلغ 90 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند

محمد علیپور گفت: در شرایط فعلی ، کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به تدوین الگوی سیاست گذاری و برنامه ریزی بر اساس اولویت بندی موضوعات ملی ، منطقه ای و محلی دارد که بتواند شرایط موجود از جمله تحریم های ظالمانه ، سیستم سلطه و رو به تاج را داشته باشد. “عدالت همچنین به رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور کمک می کند.

وی افزود: اطمینان از امرار معاش و ایجاد اشتغال همیشه از جمله مواردی است که برنامه ها و لوایح مربوط به آن را در اولویت مجلس قرار می دهد.

انتهای پیام / 7548 / ت

دیدگاهتان را بنویسید