مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قدرتمندترین زنان جهان چه کسانی هستند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تا چند سال پیش زنان در بالاترین سطوح مدیریتی شرکت های بزرگ حضور پررنگی نداشتند. این تصویر اما تغییر کرده است. مجله فورچون فهرستی از قدرتمندترین زنان جهان را منتشر کرد که برای اروپایی ها خالی است.

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز ایالات متحده آمریکا

زنان قدرتمند جهان

در ژانویه 2014، مری بار، 52 ساله، اولین زن در تاریخ جنرال موتورز بود که رهبری این غول آمریکایی را بر عهده گرفت. او در رشته مهندسی برق و اقتصاد تحصیل کرد و 30 سال در جنرال موتورز کار کرد. مری بارا متاهل و دارای دو فرزند است.

ویرجینیا رومتی، مدیرعامل IBM

زنان قدرتمند جهان

رومتی، 56 ساله، مدیرعامل این شرکت با 426000 کارمند در 170 کشور جهان است. آی‌بی‌ام که در زمینه‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان با ارزش سهام حدود 200 میلیارد دلار است. رومتی کار خود را به عنوان مهندس سیستم در سال 1981 آغاز کرد، در سال 2009 معاون مدیر کل شد و از سال 2012 در راس IBM قرار دارد.

ایندرا نیو، مدیرعامل پپسی

زنان قدرتمند جهان

ایندرا نویی، 58 ساله، از سال 2006 مدیر پپسی، دومین شرکت بزرگ نوشیدنی جهان است. او موفق شد فروش پپسی را در خارج از ایالات متحده طی هفت سال دو برابر کند. ایندرا نوی اصالتاً هندی است و قبل از پیوستن به پپسی در سال 1994 برای شرکت هایی مانند موتورولا و جانسون و جانسون کار می کرد.

ماریا داس گراکاس سیلوا فاستر، مدیر عامل شرکت پتروبراس

زنان قدرتمند جهان

سیلوا فاستر 60 ساله در سن 24 سالگی در شرکت پترو براس انرژی شروع به کار کرد. او در رشته های شیمی، فناوری هسته ای و اقتصاد تحصیل کرد. این برزیلی یک شرکت نفتی را با فروش سالانه 105 میلیارد یورو اداره می کند و اکنون بیش از 80000 کارمند دارد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با خصوصیات رفتاری گربه چین چیلا

آلن کالمن

زنان قدرتمند جهان

الن کالمن (58) یک مهندس مکانیک است و در حال حاضر مدیر DuPont، یک شرکت آمریکایی برای صنایع شیمیایی است که دانه ها، تفلون و الیاف مصنوعی برای لباس های محافظ تولید می کند. این کنسرت در 80 کشور شعبه دارد.

ایرنه روزنفلد، مدیر عامل Mandels International

زنان قدرتمند جهان

ایرنه روزنفلد، 60 ساله، مدیر شرکت مواد غذایی Mondelez International، سومین شرکت بزرگ مواد غذایی در جهان است. این شرکت در سال 1903 با 110000 کارمند تاسیس شد. روزنفلد در رشته روانشناسی تحصیل کرد و دکترای خود را در رشته مدیریت بازرگانی دریافت کرد. در زمان روزنفلد، ماندلز به بزرگترین سازنده شکلات در جهان تبدیل شد.

مرلین حسین، مدیرعامل لاکهید مارتین

زنان قدرتمند جهان

مارلین هوسن، 60 ساله، از اوایل سال 2013 مدیریت شرکت هواپیمایی لاکهید مارتین و صنایع نظامی را بر عهده داشته است. حسین اقتصاد خوانده است و از سال 1982 با درآمد سالانه 34 میلیارد یورو در این شرکت کار کرده است.

مگ ویتمن، مدیر عامل شرکت Hevlett-Packard (HP)

زنان قدرتمند جهان

مگ ویتمن (57) از سال 2011 مدیریت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوتر در جهان را در بحران بر عهده داشته است. ویتمن که اقتصاد خوانده و در سیاست نیز فعال است. او نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری کالیفرنیا در سال 2008 بود.

پاتریشیا ورث، مدیر عامل Arsher Daniels Midland

زنان قدرتمند جهان

پاتریشیا ورک، 60 ساله، مدیر شرکتی با 30000 کارمند است که بزرگترین تولید کننده مواد غذایی در جهان است. او در سال 2006 مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت و پیش از این در شرکت هایی مانند شورون و گلف اویل سمت های مدیریتی داشت.

بیشتر بخوانید  لیست تلفن و آدرس دفاتر پیشخوان دولت یاسوج

گیل کلی، مدیر عامل شرکت West Pack

زنان قدرتمند جهان

گیل کلی (57) مدیر بزرگترین بانک استرالیا با درآمد سالانه 32 میلیارد یورو است. او در آفریقای جنوبی به دنیا آمد و تاریخ لاتین و تاریخ مدرن را در کیپ تاون خواند. او کار خود را به عنوان عابر بانک آغاز کرد. گیل کلی در سال 2009 با افزایش نرخ بهره باعث خشم استرالیایی ها شد. او در پاسخ به این اعتراض گفت: «از شهروندان می خواهم پس انداز کنند.

ماریسا مایر، شرکت یاهو

زنان قدرتمند جهان

ماریسا مایر در سال 2012 از گوگل به یاهو نقل مکان کرد. مایر یک مربی فناوری اطلاعات و رئیس یاهو است. او در رده چهاردهم فهرست مدیران قدرتمند جهان قرار دارد.

باربارا کاکس، هیئت مدیره زیمنس

زنان قدرتمند جهان

اگرچه زنان اروپایی در فهرست ده رهبر برتر جهان توسط مجله فورچون وجود ندارند، زنان در آلمان چندین سال است که به بالاترین رتبه ارتقا یافته اند. باربارا کاکس اولین آلمانی بود که با 160 سال تجربه به هیئت مدیره شرکت زیمنس پیوست. او مدیر تدارکات این کنسرت با بودجه 40 میلیارد یورویی است.

مارگارت سوکاله

زنان قدرتمند جهان

مارگارت سوکاله، 56 ساله، مدیر اداری و منابع انسانی BASF است. او پیش از این یکی از مدیران راه آهن آلمان بود.

من اولین نفری بودم که رفتم

زنان قدرتمند جهان

خانم Stahlehaus یکی از اعضای هیئت مدیره Eon Energi Concern بود. او قبل از حضور در این مراسم، رئیس یونیسف در آلمان و هیولت پاکارد بود. استالهاوس سال گذشته به دلیل بیماری همسرش استعفا داد. کارشناسان دلیل استعفای او را طیف گسترده ای از مشاغل مدیریتی شامل فناوری اطلاعات، منابع انسانی، امور حقوقی، تدارکات و حتی مدیریت دارایی های شرکتی عنوان می کنند.

بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک سرمایه در مشهد + آدرس و تلفن


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *