قبول توبه بندگان که چشم انتظار خدا هستند


قبول توبه بندگان که چشم انتظار خدا هستند

ایسنا / قم استاد حوزه علمیه گفت: خداوند به پیامبر داود (ع) گفت كه اگر بنده من بداند كه چه مدت منتظر او هستم ، از اشتیاق می میرد و گفته می شود اگر تو در شب حد ، توبه نكنی ، آن روز of Arafah روزی است که شما توبه را می پذیرید و ما باید در این روز خدا را بخواهیم که حق ائمه (ع) توبه ما را بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مmمنی در سخنرانی پیش از نماز عرفه در حرم مطهر امام معصومه (س) با اشاره به 4 مفهوم مهم نماز در روز عرفه اظهار داشت: اولین سوال مهم در مورد نماز این است که که باید با دعا ، گریه و دعا کار کند. خداوند از او مراقبت کند.
وی با بیان اینکه دعاهای مختلف ائمه (ع) برای روز عرفه در کتاب های داستان وجود دارد گفت: وجود این دعا نشان دهنده اهمیت نماز در این روز است ، زیرا این زمان هایی است که خداوند بندگان خود را دوست دارد.
این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه باید آداب و معاشرت را در نماز رعایت کرد ، گفت: “آداب و معاشرت در نماز به معنای دانستن وضعیت خود و دانستن این است که با چه کسی صحبت می کنیم ، زیرا ما فقر داریم و سر تا پا نیاز داریم و خداوند غنی و مطلق است. غیر ضروری ، و ما باید نیاز خود را به خدا ابراز کنیم و دستان خالی خود را به خدا عرضه کنیم.
وی افزود: ما باید در رنج ایمان و اعتماد به خدا را افزایش دهیم و به جایگاهی برسیم که همه چیز را در دست قدرت الهی بدانیم و بدانیم که برای همه چیز باید به خدا توجه کنیم و ائمه به ما آموخته اند که حتی روی کفش شماست و از خدا نمک غذای ما را بخواهید و فقر خود را فقط به خدا ابراز کنید.
حجت الاسلام والمسلمین مومن توبه و بازگشت به خدا را دومین مسئله مهم در روز عرفه می داند و می افزاید: خداوند به حضرت داود (ع) گفت اگر بنده من بداند که چه مدت منتظر او هستم ، از بی صبری بمیر و گفته می شود اگر در طول شب توبه نکردی. در روز عرف ، توبه روزی است که در آن توبه پذیرفته می شود و در این روز باید خدا را در دست راست ائمه (علیهم السلام) بخوانیم ، تا توبه ما پذیرفته شود.
وی با بیان اینکه سومین مسئله مهم در روز عرفه استغفار از خداوند است ، گفت: “در این روز باید در گناهانی که در ذهن خود مرتکب شده ایم تجدید نظر کنیم و لطف خدا را برای خود به یاد آوریم و به درگاه خداوند دعا کنیم.” ما را ببخشد و استغفار کند و به خدا ایمان داشته باشد.
این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: چهارمین مسئله مهم در روز عرفه توجه و دعا برای امام زمان (ع) است ، زیرا ما برای آمرزش گناهان و پذیرش توبه به امضای امام زمان (عج) نیاز داریم و باید به یاد داشته باشیم من زمان دارم (ع) زیاد و بگذارید برای آنها دعا کنیم و آنها را راضی کنیم.

بیشتر بخوانید  کودکی برزو ارجمند در آغوش پدرش + عکس

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید