قبل از خرید گل برای آپارتمان چند نکته را بدانید


معمولا همه یا حداقل اکثر ما گیاهان و گلدان برای دکوراسیون منزل ما خودمان از آن استفاده می کنیم اما برخی از این گلدان هایی که در کنار پنجره های خانه هایمان قرار می دهیم بیشتر از دکور هستند.

در واقع، علاوه بر زیبایی این گل ها و حس آرامشی که به ما می دهند، برخی از این گلدان ها با آلودگی در داخل خانه مبارزه می کنند و خلاقیت انسان را افزایش می دهند.

قبل از خرید گل برای آپارتمان چند نکته را بدانید

قبل از خرید گل برای آپارتمان

اکثر گیاهانی که با شرایط اسکان سازگار هستند توسط محققان از جنگل های بارانی و نیمه گرمسیری به گلخانه های مولد منتقل شده و پس از تحقیق و سازگاری با شرایط جدید تکثیر می شوند.

بخشی از مهارت و موفقیت در پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی زیبایی و طراوت در آپارتمان این است که از بین گونه ها و انواع گیاهان موجود می توان با توجه به شرایط موجود از نظر نور و دمای محل مورد نظر مناسب ترین نوع را برای نگهداری انتخاب و تهیه کرد.

قبل از خرید گل برای آپارتمان

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید گلدان و انتقال آن به خانه خوب تحقیق کنید و ابتدا بدانید کدام گیاه را با چه خصوصیاتی می خواهید. ثانیاً به خاطر داشته باشید که کدام گیاهان از نظر نور، رطوبت و دما با شرایط عمومی خانه شما مناسب ترند.

خانه های بسته

اگر از آن دسته افرادی هستید که در فصل پاییز و زمستان اصلا در و پنجره خانه خود را باز نمی کنید و هوا جریان ندارد.

باید از خرید گیاهانی که گل می دهند و گل می دهند و پس از مدتی گل ها می ریزند خودداری کنید. البته با رعایت اصول اولیه نگهداری از برخی کاکتوس ها می توانید آنها را در چنین محیطی پرورش دهید.

بیشتر بخوانید  پرطرفدارترین اسم های (دخترانه / پسرانه) دنیا کدامند ؟

قبل از خرید گل برای آپارتمان

گلدان تمام رنگ

بیشتر گیاهان آپارتمانی آنها برگ های رنگی دارند. یعنی یا برگ هایشان کاملا رنگی است یا دارای لکه های رنگی.

معروف ترین آنها سانسوریا، پپرومیا، درسینا، گونه های هیدرا، فیکوس بنجامین ابلاغ و برگ بیدی هستند. نمونه های نامگذاری شده نسبت به همتایان خود به نور بیشتری نیاز دارند. در غیر این صورت وضو را از دست می دهند.

اگر می خواهید رنگ برگ های این گل ثابت بماند و شفاف تر شود باید آنها را در معرض نور خورشید قرار دهید یعنی در قسمتی از خانه که نور بیشتری دارد.

قبل از خرید گل برای آپارتمان

نمونه ای از معرفی: گیاهان آپارتمانی برگ های رنگارنگ و شفاف عبارتند از: نیدولاریوم، مارانتا، بگونیا رکس، کروتون، حسن یوسف، افلاندر و …

قبل از خرید گل برای آپارتمان

تعمیر و نگهداری بدون کار سخت

بعضی از گیاهان آپارتمانی آنها تقریباً به اندازه گیاهان مصنوعی بادوام هستند، اما سایرین آنقدر ظریف هستند که بهترین کار مراقبت با تجربه و صبور است.

اگر اهل گیاهان آپارتمانی شما آن را صرفاً برای زیباسازی محیط خانه و به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل نگه می دارید و حوصله، زمان و وسواس زیادی برای نگهداری آن ندارید،

از گل ها باید گیاهانی را انتخاب کنید که مراقبت از آنها آسان است. زیرا این گروه در برابر نگهداری ناشیانه و مراقبت نادرست مقاوم بوده و در زمستان به گرمای زیاد نیاز ندارند.

نمونه هایی از گیاهانی که نیاز به مراقبت شدید و وسواسی ندارند: برگ بیدی، حسن یوسف، فیلودندرون اسکاندان، پتوس و یوکا.


دیدگاهتان را بنویسید