قاچاق انسان در آمریکا قانونی است



به گزارش سلام نوح به نقل از خبرآنلاین، ۲۴۶ سال بردگی در ایالات متحده آمریکا که به عنوان یک رسم اجتماعی و اقتصادی حاکم شد و پایه های سرمایه داری مدرن را مستحکم کرد، آمریکا را به ثروتمندترین کشور جهان تبدیل کرد. به تدریج با مخالفت روبرو شد و سرانجام در سال 1865 با تصویب سیزدهمین متمم قانون اساسی شکسته شد. اما این یک وعده توخالی بیش نبود و قانون مذکور با وجود شعار «40 جریب زمین و یک قاطر برای هر سیاه پوست» (یعنی رقمی به ارزش تقریبی 6 تا 60 میلیارد دلار به پول امروزی) بود. هیچ چاره ای برای آسیب های عظیم ناشی از دو قرن و نیم برده داری و استثمار وحشیانه سیاهان آفریقایی تبار در این کشور، نه اهرمی برای ایجاد برابری بین سیاهان و سفیدپوستان ساکن در این زمین.

در سال 2019، متوسط ​​ثروت یک خانواده سفیدپوست آمریکایی 188200 دلار گزارش شد. این 7.8 برابر میانگین ثروت سیاهپوستان در همان سال است. به عبارت دیگر، در این مقطع زمانی، 84 درصد از ثروت خانوارها در آمریکا متعلق به سفیدپوستان بود که طبق سرشماری سال 2020، تنها 60 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دادند. این رقم برای جمعیت 13.4 درصدی سیاهپوستان حدود 4 درصد است. بر اساس این آمار، خانوارهای سفیدپوست آمریکایی 5.3 برابر بیشتر از خانوارهای سیاهپوست ثروت به ارث می برند یا به عبارتی احتمال به ارث بردن ثروت برای خانواده های سفیدپوست حدود 2.8 برابر بیشتر از خانواده های سیاه پوست است.

قاچاق انسان در ایالات متحده

در این قسمت از برنامه «پرونده‌های پنهان» شبکه پرس تی‌وی، مرضیه هاشمی مجری تلویزیون به همراه کارشناسان مهمان به عواقب ناگوار خرید و فروش قانونی انسان‌ها در آمریکا و اجبار آنها به کار اجباری بدون هیچ چاره‌ای می‌پردازد.

“کم هاوارد” – فعال حقوق سیاهپوستان و اولین مهمان برنامه که سالها از زندگی خود را وقف دریافت غرامت برای سیاهپوستان در آمریکا کرد و یکی از اعضای فعال “ائتلاف ملی سیاهپوستان آمریکایی برای غرامت” است. پرداخت غرامت به سیاهان به عنوان یک حق مسلم جمعی او می داند که آنها در اصل از سرزمین آفریقایی اجداد خود ربوده شده اند تا مجبور شوند در مزارع و کارخانه های آمریکا کار کنند.

بیشتر بخوانید  علت لغو اجرای حکم اعدام «آرمان عبدالعالی» اعلام شد -

به گفته وی، نظام آپارتاید تروریستی به جز برای مدت کوتاهی و با وجود تصویب اصلاحات قانونی متعدد برای حمایت از حقوق سیاه پوستان در اواسط دهه شصت و هفتاد، همواره در طول تاریخ سازماندهی شده و به طور مستقیم و غیرمستقیم مورد حمایت قرار گرفته است. دولت ایالات متحده آمریکا زندگی، مال و ناموس سیاهان را در همه زمینه ها از آموزش گرفته تا شغل، مسکن، مراقبت های بهداشتی و امتیازات اقتصادی و قضایی مدیریت کرده است.

تبعیض بین رنگین پوستان

کم هاوارد در گفت و گو با پرس تی، تبعیض در آمریکا را فقط محدود به جامعه سیاه پوست نمی داند و معتقد است که اساساً هر مهاجر رنگین پوست در این کشور محکوم به تحمل نوعی نابرابری و بی عدالتی در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… سیستم های اجتماعی و قضایی ابعاد. این عضو فعال «ائتلاف ملی سیاهپوستان آمریکایی برای غرامت» در ادامه به تشریح پنج عنصر این بیانیه پیشنهادی همبستگی در خصوص نحوه پرداخت غرامت به قربانیان و بازماندگان جنایت شنیع «بردگی» می‌پردازد. “، نه تنها حقوق شهروندان رسمی این کشور در همه ابعاد، بلکه جان بسیاری از مردم بی گناه را گرفت.

رکن پنج گانه این اعلامیه ملی که بر اساس قوانین بین المللی در مقابله با انواع جنایات علیه بشریت از جمله تضمین عدم تکرار جنایات مشابه از طریق حذف سیاست های تبعیض آمیز و تغییر در قوانین جزایی، بازنگری در قانون مدنی است. قوانین و مقررات اقتصادی، نابرابری در توزیع اعتبار در حوزه های مختلف، استرداد حقوق از دست رفته نسل های متوالی طی دو قرن و نیم بی عدالتی و استثمار از طریق اجرای سیاست های ترمیمی در زمینه آموزش و توانمندسازی و خلق ثروت. و مالکیت مادی و معنوی، پرداخت غرامت مستقیم به سیاه پوستان، حذف آثار و نمادهای به جا مانده از دوران برده داری برای دلجویی از طبقه آسیب دیده و در نهایت بهبود شرایط زندگی سیاه پوستان در کشور به منظور کاهش موثر مرگ و میرهای رایج در بین مردم. آنها

بیشتر بخوانید  یکی از متولیان مدرسه در قزوین دستبند گمشده 50 میلیونی را به صاحبش بازگرداند

قدرت سیاه

مرضیه هاشمی در قسمت دوم برنامه میزبان «کلونجی جام چنگا» از فعالان حقوق سیاه پوستان و از بنیانگذاران رسانه «قدرت سیاه» است. او تجربه مبارزه با خشونت پلیس در سطح محلی و ملی و نقض حقوق بشر در سطح بین المللی را دارد و موسس و هماهنگ کننده اصلی جنبش “FTP” برای تامین نیازهای غذایی مردم و مبارزه با تروریسم پلیسی است.

کلونجی که تجربیات ارزشمند خود را در کتاب پرفروش «ساخت ارتش خلق» و مستند تلویزیونی «حق اولویت سازماندهی است» به اشتراک گذاشته است، تعریف فرآیند «جبران» را در قالب غرامت پولی می نامد. نگاهی ساده‌گرایانه و مجموعه‌ای پیچیده در میان مجموعه‌ای از اقدامات همگن، شامل آزادی زندانیان سیاسی مدافع حقوق سیاه‌پوستان و پرداخت غرامت به آفریقا برای محروم کردن این قاره از سالم‌ترین و شایسته‌ترین ساکنانش است.

به گفته وی، پرداخت غرامت باید به دو صورت نقدی و غیرنقدی از جمله تخصیص زمین انجام شود تا حاکمان نظام سرمایه داری نتوانند با ایجاد تورم کاذب و کاهش قیمت، آنچه را که به سیاهان می دهند یک شبه پس دهند. ارزش دلار کلونی توهم، زالو و عوام فریبی را از ویژگی های ذاتی نظام سرمایه داری می داند و معتقد است «قدرت» در غیاب «حق تعیین سرنوشت» ادعایی بی اساس بیش نیست.

این فعال سیاهپوست نوع آمریکایی عدالت را افسانه ای غیرممکن و رفتار وحشیانه ربودن آفریقایی ها، انتقال آنها به مستعمره بریتانیا در ویرجینیا و به بردگی گرفتن آنها را به عنوان آغاز دو قرن و نیم برده داری در آمریکا و دلیلی بر این مدعا می خواند. به گفته کلونی، همه کسانی که شبیه آنها بر روی پول ایالات متحده به تصویر کشیده شده است – از جمله “جرج واشنگتن” – جدا از شعارهای عوام فریبانه، همه برده داران مشهور تاریخ آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید  پتروشیمی شازند در آتش سوخت

کسانی که در نوشته های خود سیاهان را سه پنجم یک انسان کامل توصیف می کردند، به آنها به عنوان حیوانات اهلی می نگریستند و جان و مال و ناموس خود را فروختند. چنگا آموزه های اسلامی را تنها راه حل برای ریشه کنی پدیده شوم برده داری – این هدیه دنیای استعمار – می داند و از رسانه ها می خواهد که ملت ها را در مبارزه با ظلم و بی عدالتی همراهی کنند.

اگرچه تاریخ برده داری به زمان کشف آمریکا برمی گردد، اما مردمی به بهانه رنگ پوست خود از سراسر دریاها به این کشور آورده می شدند و از سوء استفاده از آنها دریغ نمی کردند. با وجود اینکه حدود یک قرن و نیم از لغو برده داری در آمریکا می گذرد، این پدیده شوم هنوز در پوشش های مختلف وجود دارد. برده داری آمریکا یک موضوع نژادی است و موانع اقتصادی و اجتماعی که ریشه در تبعیض نژادی دارند همچنان عامل نابرابری در آمریکا هستند. امروزه جنبش های متعددی در این کشور برای مبارزه با تروریسم سیستماتیک بر اساس دکترین «تسلط سفیدها بر سیاه پوستان» شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید