قاچاق، معضل اصلی قشم نیست



امیرمحمد پرهام فر در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و بازرگانان جزیره کشم گفت: راه حل اصلی مبارزه با قاچاق کالا، اشباع بازارهای داخلی از کالاهای مرغوب داخلی و سایر کالاهای ضروری است که امکان تولید در کشور وجود ندارد. برای اطمینان از واردات قانونی

وی ادامه داد: در جزیره کشم با توجه به وسعت سواحل آن گزارش هایی مبنی بر قاچاق کالا وجود دارد اما خوشبختانه این پدیده مشکل اصلی این منطقه نیست و امیدواریم با فرهنگ سازی شاهد رفع کامل قاچاق باشیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تعارض قوانین مناطق آزاد با قوانین سرزمین اصلی یکی از موانع پیش روی تولیدکنندگان و بازرگانان در مناطق آزاد است. بیشتر و جدی تر مورد بررسی قرار گرفته است و ما در حال کار بر روی آن هستیم تا آن را درست کنیم.

به گزارش پرهام نمایشگاه؛ اولویت اصلی در مبارزه با قاچاق، ایجاد شفافیت در اقتصاد ملی، شناسایی و نظارت بر ورود تمامی کالاهای مصرفی و مواد اولیه به کشور است.

وی تصریح کرد: تسهیل تجارت، ایجاد شفافیت در روند واردات قانونی کالاها، حذف و اصلاح قوانین مانع تولید و تجارت از جمله اولویت هایی است که برای رونق اقتصاد ملی باید مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و پول با همکاری دستگاه های دیگر انجام می شود.

این مسئول اضافه کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر بر تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد نظارت دارد و معتقدیم نه تنها مالیات بر ارزش افزوده بلکه همه مالیات های مضاعف که به تولید آسیب می زند باید تغییر کند.

بیشتر بخوانید  این مرد رکورد کباب خوردن را شکست

مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم نهادهای مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق بیش از مقابله و فرهنگ سازی به راهکارهای پیشگیرانه و فرهنگ سازی بپردازند. راهکارهای منفی است و از این طریق به اقتصاد کشور کمک خواهیم کرد.

* بومی سازی سامانه با هدف تسهیل کسب و کار در کشم

بر اساس این گزارش، مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در این نشست گفت: واردات کالا به منطقه آزاد کشم از نظر شرایط متفاوتی دارد. حجم، تعداد و ارزش نسبت به سایر مناطق آزاد و کل کشور.

شهرام موسوی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال بومی سازی سازوکار برخی از سامانه های اقتصادی مورد استفاده برای تسهیل فعالیت بازرگانان و تجار در قشم هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: رفع موانع، تغییر برخی قوانین و حذف بروکراسی های زائد می تواند روند کسب و کار را تسهیل کند و وضعیت بنگاه های اقتصادی در مناطق آزاد کشور را بهبود بخشد.

مدیر توسعه صادرات، گمرک و امور ارزش افزوده شورای عالی مناطق آزاد کشور در نهایت موضوع سهمیه بندی کالاهای مسافری در مناطق آزاد کشور نیاز به بازنگری دارد و برای اصلاح آن تلاش می کنیم. .

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید