قانونی شدن ورزش همگانی یک دستاورد بزرگ / افزایش مشارکت مردم بود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرعبدالحمید احمدی با ارائه گزارشی از مهمترین فعالیتها و برنامه های ورزش همگانی طی هشت سال گذشته ، با بیان اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم رویکرد متعادل برای توسعه مسابقات قهرمانی و ورزشهای همگانی در دستور کار است ، گفت: موضوع ورزشهای همگانی با نگاه سلامت محور برای ارتقا سلامت افراد جامعه ، کمک به دارو و درمان برای پیشگیری از بیماری و ایجاد شور و نشاط لازم در افراد.

معاون وزیر فرهنگ و توسعه عمومی ورزش ، قانون اهداف ، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را مورد بازنگری قرار داد و اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ، این قانون در سپتامبر 2016 به تصویب هیات نگهبان رسید ، که برای توسعه ورزش همگانی. و با این قانون شاهد دستاوردهای بیشتری در زمینه های مختلف ورزش همگانی خواهیم بود.

وی قانونی سازی ورزش همگانی و اولویت آن در وزارت ورزش و جوانان را یکی از این دستاوردها عنوان کرد و افزود: افزایش مشارکت مردم در ورزش های همگانی یک دستاورد ارزشمند است که می توان در آمار ابتدای دولت گفت: ، احتیاط و امید 16٪ مردم در برنامه های ورزش همگانی شرکت کرده اند و در سال 1996 این مشارکت به 44٪ و در 99 به 50٪ رسیده است.

احمدی با تأکید بر تداوم فعالیت ها و برنامه ها و هم افزایی نهادهای مختلف گفت: مشارکت مردم در ورزش های همگانی باید به بیش از 15 درصد برسد که این یک نیاز استراتژیک برای کشور است و اگر منابع انسانی سالم و کارآمد می خواهیم ارزان ترین راهی برای توسعه ورزش عمومی است.

بیشتر بخوانید  واکنش کیهان به اظهارات زیبا کلام/ هم طیفان شما جز کارهای فانتزی خاطره‌ای برجای نگذاشتند

معاون وزیر ورزش و جوانان به توسعه ملی ورزش همگانی با مشارکت نهادها به رویکرد بازاریابی اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این رویکرد ما باید افراد فعال ، جامعه ، محیط و سیستم داشته باشیم و برای دستیابی به این چهار رکن شما باید برای شرکت در فعالیت های ورزشی و آگاهی از مزایای ورزش و ایجاد زیرساخت ها.

وی ادامه داد: در همین راستا ، یک شبکه و شبکه ورزش همگانی در فدراسیون ها ، سامان ها ، سازمان های جوانان را ایجاد کردند و همچنین طرح ملی را برای شهرهای فعال ایجاد کردند و بیش از 2 کلانشهر داوطلبانه پیشنهاد معرفی شهر برای ایجاد زیرساخت ها را در Provide شهرها و روستاها برای تمرینات عمومی.

عبدالحمید احمدی به برگزاری همایش های ملی و پویایی ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده ای در این زمینه از جمله در طی ویروس کرونا یک برنامه تمرینی خانگی طراحی و مورد ستایش سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه ورزش روستایی و عشایری با بیان اینکه بیش از هزار بازی برای تقویت بازی های محلی و محلی ثبت شده است ، افزود: در ابتدای دولت فعلی کمتر از 5 خانه ورزش روستایی در کشور و در حال حاضر بیش از 4000 خانه ورزشی روستایی ، به بهره برداری رسیده و دارای سند است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 140 زمین چمن مصنوعی در روستاها وجود دارد و بیش از 450 مربی و داور ساكن در روستاها آموزش دیده اند و اولین جام خوشه چین برگزار شده است.

بیشتر بخوانید  حملات هوایی سعودی در مناطق مختلف یمن ادامه دارد - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

وی به تشکیل شورای عالی ورزش و تربیت بدنی اشاره کرد و افزود: این شورا یکی از ظرفیت های قانونی وزارت ورزش است که پس از وقفه 24 ساله فعال بود و اولین جلسه آن با حضور معاون اول رئیس جمهور “سبک زندگی فعال ، توسعه ورزش های همگانی توسط شهرداری ها و دهیاری ها ، توسعه ورزش کارگران در وزارت کار و توسعه زیرساخت های ورزشی پردرآمد در مناطق روستایی بر اساس برنامه ریزی.

دیدگاهتان را بنویسید