قالیباف بند مربوط به ارز ترجیحی را به کمیسیون تلفیق بازگرداند


به گزارش سایت طلا – در ادامه جلسه علنی دوشنبه دوم اسفند، مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای در آمدی لایحه بودجه، علی اکبر گریمی نماینده مردم اراک در مجلس در پیشنهادی خواستار بازگشت به لایحه دولت و حذف ارز ترجیحی شد.

بعد از اظهارات مخالفان و موافقان، قالیباف رئیس مجلس، این بند را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگرداند.

به گفته کریمی « ارز ۴۲۰۰ تومانی منبع بزرگی برای رانت خواری در اقتصاد ایران است و تدوام آن در صحنه اقتصاد کشور می تواند منشا عظیم رانت خواری را تدوام بخشد . بنابراین ما نیز به آثار تورمی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توجه داریم ، ولی باید این واقعیت را یپذیریم که با توجه به اختلاف که بین ارز ۴۲۰۰ و ارز آزاد وجو دارد، انگیزه فساد ایجاد می کند که افرادی بخواهند از این ارز بهره مند شوند، پرونده های زیادی داریم که افراد زیادی ارز را گرفتند و کالایی وارد کشور نکردند.»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز ببا بیان اینکه قرار نیست اینجا حرف سیاسی زده شود گفت: باید در این مورد کار کارشناسی و علمی انجام شود. اینکه شعار دهیم در مقابل ملت تصمیم بگیریم یعنی کمیسیون را جمع کنیم و این سخن صحیحی نیست مجلس براساس آئین نامه و قانون حرکت می کند و من بارها گفته ام معیشت خط قرمز مجلس است و در این موضوع شکی نداریم.»

روز گذشته نیز نمایندگان مجلس با حضور جمعی از نمایندگان دولت و نهادهای امنیتی در یک نشست غیرعلنی به بررسی موضوع ارز ترجیحی پرداختند.

بیشتر بخوانید  انعقاد تفاهم نامه همکاری و ایجاد آزمایشگاه تخصصی استاندارد در منطقه آزاد انزلی

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید