قاضی آمریکایی دستور داد تا برنامه مهاجرت پایان یابد



به گزارش روز شنبه ایرنا توسط رویترز؛ علی رغم تعلیق قانونی که مانع بازگشت مهاجرانی می شود که از کودکی به ایالات متحده بازگشتند ، صدها هزار مهاجر که تاکنون تحت این برنامه برای جلوگیری از بازگشت به کشور مبدا خود خواستار حمایت شده اند ، در انتظار صدور حکم هستند. شامل این قانون نخواهد شد.

قاضی فدرال ایالات متحده اندرو هانن ، همراه با تعدادی از ایالات خواستار پایان دادن به اصطلاح است یک قانون داکا (به تعویق انداختن اقدام برای مهاجرانی که از کودکی وارد ایالات متحده شده اند) می گوید که این قانون توسط رئیس جمهور باراک اوباما تهیه و اجرا شده است. جمهوری در سال 2012 غیرقانونی بود وی گفت که این تصمیم نیازی به دولت برای گرفتن مهاجرت ، اخراج یا پیگرد قانونی هیچ یک از دریافت کنندگان ندارد.

به گفته هانن ، اگرچه این برنامه قانون آیین دادرسی اداری را نقض کرده است ، زیرا بسیاری از افراد (نزدیک به 650،000 نفر) قبلاً در این برنامه ثبت نام کرده اند ، این تصمیم به طور موقت شامل پرونده ها و برنامه های جدید است.

کاخ سفید و وزارت دادگستری ایالات متحده هنوز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده اند.

جو بایدن ، رئیس جمهور دموکرات ، که در زمان ایجاد این برنامه معاون رئیس جمهور اوباما بود ، گفت که او می خواهد برای دریافت کنندگان در داکا یک درگاه شهروندی دائمی ایجاد کند ، معروف به رویاپردازان. وی در نخستین روز حکومت خود ، در 22 فوریه 2012 ، با صدور فرمانی وزیر امنیت داخلی را موظف به اتخاذ کلیه اقدامات مناسب برای حفظ و تقویت این طرح کرد ، که دونالد ترامپ ، سلف جمهوری خواهان سعی در اجرای آن داشت پایان آن

بیشتر بخوانید  استفاده از ظرفیت خیران برای تکمیل نمازخانه پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله) شاهرود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

“چندین ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده و گمانه زنی های اولیه در مورد رویکرد انعطاف پذیر بایدن در مهاجرت ، سه برابر شدن تعداد کودکان مهاجر بازداشت شده در مرز ایالات متحده فقط در دو هفته گذشته یادآوری پایبندی دولت به همان روش است . “شکست اخلاقی” سلف ترامپ در برابر مهاجران است.

معضل “مهاجرت” که خارج از شعارهای مبارزات انتخاباتی ایالات متحده ، هنگام امضای اولین فرمان اجرایی دفتر بیضی کاخ سفید ، به یکی از اصلی ترین نگرانی های بایدن تبدیل شد ، امروزه به یکی از جدی ترین چالش های واشنگتن تبدیل شده است. .

براساس گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) ، 78323 مهاجر فقط در ماه ژانویه در مرزهای جنوب شرقی بازداشت شدند که از این تعداد 5871 نفر ، کودکان مهاجر بی همراه بودند. این بالاترین رقم ثبت شده از ژوئن 2019 است.

به گفته دو مقام آمریكایی ، افزایش ورود افراد زیر سن قانونی از مرز آمریكا و مكزیك به همراه ظرفیت محدود پناهگاه ها باعث شده است كه كودكان بیش از 72 ساعت در بازداشتگاه های مرزی باشند.

نیویورک تایمز گزارش داده است که تعداد کودکان مهاجر بازداشت شده در مرز ایالات متحده در دو هفته گذشته سه برابر شده است و به بیش از 3250 رسیده است. مقامات هشدار داده اند که افزایش بازداشت ها در مرز در میان شیوع ویروس کرونا باعث ازدحام بیش از حد مهاجران در پناهگاه ها به گفته نیویورک تایمز ، گذشته از مشکل بازداشت این کودکان ، دولت برنامه ای برای اسکان آنها ندارد.

بیشتر بخوانید  مشکلات اقتصادی جامعه هدف رفاه را افزایش داده است

AFA گزارش داد که دو مقام آمریکایی همچنین از اعطای 18 ماه اقامت و اجازه کار به حدود 320،000 ونزوئلایی که هم اکنون در ایالات متحده زندگی می کنند ، خبر داده اند.

به گفته نیویورک تایمز ، وضعیت کنونی مهاجرت بسیار شبیه سیل عظیم کودکان مهاجر در سال 2014 است. دقیقاً هفت سال پیش ، در همان زمان ، جو بایدن معاون رئیس جمهور وقت به گواتمالا سفر کرد و وضعیت فعلی را غیر قابل تحمل اعلام کرد. .

دولت جدید ایالات متحده برای همه اخراج ها مهلت 100 روزه صادر کرده است ، اما قاضی منصوب ترامپ مانع اجرای این مهلت بایدن شده است.

اخراج حداقل 72 نفر ، از جمله یک نوزاد دو ماهه و 21 کودک دیگر ، توسط اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) به هائیتی به دلیل نافرمانی از سیاست مهاجرتی بایدن به عنوان یک سازمان متقلب. شناخته شده است که خشم زیادی را تحریک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید