فیلینگ کردن کیک یعنی چه ؟


فیلینگ کیک چیست؟

کیک فیلینگ اصطلاحی است که به خامه کیک اطلاق می شود. می توانید با استفاده از فیلینگ بیسکویت های ساده را به یک کیک خامه ای خوشمزه و جذاب تبدیل کنید.
کیک و شیرینی یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که در طعم ها و شکل های مختلف تهیه می شود. بیش از 100 نوع کیک از جمله کیک های شکلاتی محبوب و کیک های خامه ای وجود دارد.
کیک های تولد خود شامل طیف گسترده ای از این خوراکی های خوشمزه هستند که علاوه بر طعم فوق العاده، هر کدام به شیوه ای متفاوت تزئین شده اند. اگرچه تزیین مهمترین فاکتور در انتخاب کیک است، اما لایه بندی داخل کیک نیز بسیار مهم است.
حتما به لایه های اسفنجی کیک تولد توجه کرده اید. تعداد این لایه ها معمولا متغیر است و هر لایه کیک سافجی با خامه یا مواد دیگر ترکیب می شود. این روش که به آن کیک فیلینگ می گویند با مواد مختلفی مانند خامه، باترکریم، سس میوه و مارمالاد نیز انجام می شود.

کلمه پر کردن به معنای پر کردن است. وقتی از این کلمه در شیرینی پزی استفاده می شود به معنای پرکردن لایه های کیک و خامه زدن داخل آن است، شیرینی پزها برای پرکردن کیک، کیک های اسفنجی ساده به همان ضخامت و شکل را با خامه یا مواد دیگر می گذارند و آن را تبدیل به یک کیک فوق العاده خوشمزه می کنند. کیک کیک های اسفنجی ساده را به راحتی می توانید به کیک های خامه ای خوشمزه تبدیل کنید با فیلینگ کیک. برای این کار لازم نیست یک شیرینی پز حرفه ای باشید. با کمترین مهارت می توانید به راحتی یک کیک خاص و جذاب درست کنید. در زیر طرز تهیه فیل کیک را به ساده ترین روش به شما آموزش می دهیم.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ژله شیشه شکسته یا ژله خرده شیشه


 پر کردن کوکی ها

فیلینگ کیک چگونه انجام می شود؟

برای خامه ابتدا باید کیک را به لایه هایی با ارتفاع مساوی تقسیم کنید. مثلا اگر دو کیک به ارتفاع 10 سانتی متر دارید می توانید آنها را به چهار کیک 5 سانتی متری تقسیم کنید. کیک انتخاب شده برای پایه معمولا از آرد، شکر، تخم مرغ و مغز گردو درست می شود. روی لایه، ابتدا باید مطمئن شوید که کیک خنک شده است. بعد، شما باید گنبد یا تاج کیک را برش دهید. (لایه نازکی برش بزنید تا سطح کیک صاف و یکدست شود) با این کار ظاهر کیک خراب نمی شود و اگر این مرحله را انجام ندهید خامه شدن کیک شما زیبا نمی شود.

چگونه کیک را به لایه های مساوی تقسیم کنیم؟

باید کیک را با چاقوی دندانه دار به صورت افقی برش دهید. بهتر است از خط کش و خلال دندان استفاده کنید تا لایه ها یکنواخت و صاف بریده شوند.
ابتدا کیک را روی پایه چرخان قرار دهید سپس با استفاده از یک خط کش ارتفاع لایه کیک را مشخص کنید و در فواصل زمانی مشخص خلال دندان را دور کیک قرار دهید.
یک چاقوی تیز و دندانه دار در دست بگیرید و دست خود را با زاویه 90 درجه با بدن خود بگیرید و کیک را مطابق تصویر برش دهید با این روش به راحتی می توانید کیک را به لایه های مساوی تقسیم کنید.به ارتفاع آن دقت کنید. از لایه ها کیک نباید بیشتر یا کمتر از 5 سانتی متر باشد. لایه هایی با ضخامت 5 سانتی متر برای خامه بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه دوغ


 فیلینگ کیک چیست؟


خامه کیک

صفحه ترنر
ته کیک باید با اندازه کیک شما مطابقت داشته باشد.
لیسک
قیف شیرینی پزی پر از لعاب، گاناش یا خامه (به انتخاب شما)
کویل در سایزهای مختلف
کرم برای پر کردن سطح کیک
حداقل دو لایه کیک

طرز تهیه کیک خامه ای

کف کیک را کمی خامه بمالید. این کار کمک می کند کیک حرکت نکند لایه زیرین کیک را در بشقاب قرار دهید. سپس با استفاده از قیف شیرینی پزی دور لبه داخلی کیک یک خط ضخیم از فراستینگ یا خامه بکشید. با این کار یک لبه یا حاشیه ایجاد می شود تا خامه در طول فرآیند خامه زدن از کیک بیرون نریزد. با استفاده از کاردک وسط کیک را با خامه و فراستینگ پر کنید. در صورت لزوم همین کار را برای لایه های زیر انجام دهید.
می توانید طعم های مختلف را به خامه اضافه کنید یا در بین لایه های کیک از برش های موز و گردوی خرد شده استفاده کنید. هنگام قرار دادن لایه رویی روی لایه زیرین، دقت کنید که این دو لایه دقیقاً روی هم باشند و کج نباشند. این به سفت ماندن کیک کمک می کند.


نکات ضروری در تهیه فیلینگ کیک

برای درست کردن فیلینگ یا خامه کیک به نکات زیر توجه کنید:


مواد تشکیل دهنده کیک

به خاطر داشته باشید که برای بریدن کیک، چاقو را با زاویه 90 درجه نگه دارید.
از آنجایی که بریدن کیک به مهارت زیادی نیاز دارد، سعی کنید ابتدا مقدار کمتری کیک بپزید تا به دو یا سه لایه برای فیلینگ کیک نیاز داشته باشید.
نکته دیگر این است که مطمئن شوید قطر لایه ها بیشتر از 5 سانتی متر نباشد.
سعی کنید از خامه به مقدار مناسب روی کیک استفاده کنید چون در صورت استفاده از خامه زیاد روی کیک خامه سنگین شده و از حرارت آب می شود.
بعد از تمام مراحل خامه‌زنی، کیک را تا زمان سرو در یخچال قرار دهید.
برای تزیین کیک بهتر است از میوه های کنسرو شده یا پخته استفاده کنید زیرا میوه های تازه در دمای اتاق به سرعت خراب می شوند.
برای زیباتر و خوش طعم شدن کیک می توانید از کمی مربا یا ژله در خامه استفاده کنید.
توجه داشته باشید که برای این کار باید از انواع خامه فرم گرفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  علت وا رفتن و شل شدن کوفته تبریزی چیست؟


دیدگاهتان را بنویسید