فیلم +18 | لحظه وحشتناک ریزش متروپل آبادان | دفن شدن مردم زیر آوار



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: وحیدی وزیر کشور گفت: تاکنون 14 نفر بر اثر ریزش یک ساختمان ده طبقه در آبادان کشته و 32 نفر مجروح شده اند که از این تعداد 29 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند اما 3 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

تکنسین های فوریت های پزشکی از سراسر استان خوزستان از جمله؛ اهواز، هرمشهر، ماهشهر، بندر امام خمینی، دزفول و… به آبادان اعزام و به مصدومان امدادرسانی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

تنها یک مجروح در بخش مراقبت های ویژه متروپولیتن است

دکتر ساعد کریمی معاون وزیر بهداشت گفت: تعداد مصدومان این حادثه در بیمارستان کاهش یافته و تنها یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری است و سه نفر نیز در بخش عادی بستری شدند.

وی افزود: 28 مصدوم با حال عمومی خوب از بیمارستان های آبادان مرخص شدند.

یکی دیگر از زندانیان متروپولیتن را نجات دهید

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با تلاش مستمر جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای بشردوستانه دقایقی پیش فرد زنده دیگری از زیر خرابه های ساختمان کلانشهر آبادان بیرون کشیده شد. ”

یک هیئت سه نفره برای بررسی حادثه کلانشهر اعزام شد

معاون اول رئیس جمهور به هیئتی سه نفره متشکل از نمایندگان وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و مشاور خود دستور داد تا برای بررسی جزئیات ریزش ساختمان شهری و ارائه گزارش تفصیلی از علل وقوع این حادثه سریعا به آبادان سفر کنند. تصادف.

بستری شدن 6 مصدوم حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در آبادان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در طبقات بالای ساختمان ده طبقه آبادان عملیات جستجو برای امداد و نجات به طور کامل به درستی انجام شد و تیم های جستجو افراد مهم را شناسایی و زنده نگه داشتند.

وی افزود: در طبقه همکف و زیرزمین ساختمان عملیات سختی برای آواربرداری و جستجوی افراد داریم.

6 نفر بر اثر ریزش ساختمان ده طبقه در آبادان در بیمارستان بستری شدند که حالشان رو به بهبود است.

وی گفت: با توجه به شدت حادثه و حجم زیاد زباله نمی توان گفت دقیقا چه زمانی عملیات به پایان می رسد اما شبانه روز در حال کار هستیم.

بیشتر بخوانید  با خوردن این غذاها جوانتر شوید

کلانشهر آبادان

با متخلفین کلانشهر آبادان برخورد قاطع شود

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: کم کاری و کوتاهی در ساخت این ساختمان باعث تصادف و فوت و مجروح شدن چند تن از شهروندان آبادانی شد که دستگاه قضایی باید متخلفان را شناسایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: همه عاملان این بنا باید به طور جدی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

ورودی طبقه همکف کلانشهر آبادان افتتاح شد

پس از چند ساعت تلاش و آواربرداری، ورودی طبقه همکف برج 10 طبقه کلانشهر آبادان باز شد، اما به دلیل جدی بودن خرابی ها، دسترسی به مغازه ها و افراد اسیر شده در طبقه همکف همچنان ادامه دارد. مسدود شده و بقایای بیشتری باید برداشته شوند.

شهروندان از کلان شهرها دوری کنند

پیرحسین کولیوند گفت: با توجه به احتمال زیاد خطر در اطراف محل حادثه و احتمال ریزش قسمتی دیگر از ساختمان کلانشهر، محیط زیست امن است تا آسیبی به دیگران وارد نشود و از شهروندان تقاضا داریم از این کلانشهر دوری کنند. ”

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، محیط اطراف کلانشهر بسیار خطرناک است و شهروندان هر چه سریعتر محل را ترک کنند و در ساختمان های خیابان امیری حضور نداشته باشند تا بر تعداد مجروحان و هلال احمر افزوده نشود. امدادگران بشردوستانه برای کمک به افراد گرفتار در زیرزمین ساختمان کلانشهر می توانند بدون هیچ مشکلی انجام شوند.

پرونده حادثه آبادان بدون اغماض حل می شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در حادثه ریزش کلانشهر آبادان تعدادی از عزیزانمان کشته و یک نفر مجروح شدند. ما با ساکنین عزیزمان ابراز همدردی می کنیم و به آنها قول می دهیم که با هرکسی که در این روند مرتکب جنایت شده است قاطعانه برخورد شود. باید به سوالات پیشگیرانه احترام گذاشت تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سه طبقه به کلانشهر آبادان اضافه شد

به گفته آقای حمزه شکیب رئیس سازمان نظام های عمرانی کشور در حین ساخت این پروژه مهندسان ناظر بارها هشدارهای لازم را در خصوص تخلفات و وضعیت بحرانی آن به شهرداری آبادان گزارش کردند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان نظام مهندسی کشور، پروژه متروپل در سال 96 پروانه ساخت دریافت کرد اما طراحی آن توسط سازمان نظام مهندسی انجام نشد. این سازمان بیش از 6 بار در خصوص وضعیت بحرانی این پروژه هشدارهای لازم را داده است. زیرا حدود سه طبقه از کلانشهر اضافی ساخته شده که به وضعیت بحرانی این ساختمان کمک کرده است.

بیشتر بخوانید  تأثیر قابل توجه جنگ اوکراین بر توافق وین

برج متروپلیس در زمینی به مساحت بیش از 6000 متر مربع در 11 طبقه با 35 متر در خیابان امیری آبادان ساخته شده است که از خیابان های امیری، امام خمینی و سعدی قابل دسترسی است.

بر اساس قانون سازمان نظام مهندسی، این سازمان هیچ گونه تعهد و وسیله قانونی برای توقف پروژه ها ندارد، بلکه فقط می تواند در مراحل ساخت و ساز تخلفات را به شهرداری اعلام کند و شهرداری ها هستند که باید جلوی سازنده غیرمجاز را بگیرند.

آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این حادثه گفت: تمامی ابعاد حادثه در آبادان در دست بررسی است و دستور دادیم در صورت مشاهده تخلف قاطعانه برخورد شود. توسط پیمانکاران و شهرداری ها

آبادان و هرمشهر غرق در غم هستند

در پی سقوط کلانشهر آبادان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پیامی این ضایعه را به مردم آبادان و خرمشهر تسلیت گفت.

مشخص نیست که تخریب ساختمان کلانشهر چه زمانی به پایان می رسد

وحیدی وزیر کشور گفت: بر اساس آخرین آمار بر اثر ریزش ساختمان کلانشهر آبادان 10 نفر کشته و 32 نفر مجروح شدند.

وی گفت: ساکنان آبادان در محل حادثه حضور نداشته باشند زیرا برای عاملان حادثه خطرناک و سخت است.

به گفته وحیدی، حساسیت برداشتن بقایای آن بسیار زیاد است و زمان اتمام آن مشخص نیست.

جسد صاحب کلانشهر از زیر خرابه ها بیرون کشیده شد

دادستان خوزستان گفت: افراد بازداشت شده شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و تعدادی از مسئولان شهرداری و ناظران پروژه ها هستند.

وی گفت: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که یکی از متهمان بود و برای وی حکم جلب صادر شده بود در محل حضور داشت که ساختمان فرو ریخت و جسد وی از زیر آوار بیرون کشیده شد.

ادامه روند حذف زباله از ساختمان کلانشهر آبادان

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از شب گذشته نیروهای آتش نشانی تهران، اصفهان، ایلام و شهرستان های استان خوزستان برای امدادرسانی در این منطقه حضور دارند.

بیشتر بخوانید  تاج در جهان / تعداد بیماران از 188 میلیون نفر گذشته + جدول شیفت - اخبار پزشکی - اخبار اجتماعی تسنیم

محمدحسن نامی گفت: شب گذشته بخشی از حذف زباله انجام شد و امروز با دریافت فعال تجهیزات ویژه از جمله دستگاه های برش بتن و تیرهای آهنی که می تواند کار را تسهیل و سرعت بخشد، روند حذف زباله ادامه دارد.

وی گفت: دو منطقه عملیاتی در این منطقه وجود دارد که باید از جلو و پشت ساختمان حذف شود تا هر چه سریعتر تا پایان امروز اوضاع ساماندهی شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تخریب این ساختمان می تواند بر ساختمان نیز تأثیر بگذارد.

دستگیری 10 نفر از عوامل حادثه متروپلیس

صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی، دو شهردار سابق و ناظر پروژه از جمله دستگیرشدگان هستند.

صادق جعفری چگنی گفت: شناسایی دیگر مقصران ریزش برج کلانشهر آبادان ادامه دارد.

امدادرسانی به حادثه دیدگان ساختمان کلانشهر با ساماندهی بهتر ادامه دارد

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با تقسیم کار انجام شده از صبح امروز، کار امدادرسانی به افراد احتمالی گرفتار در خرابه ها بهبود یافته است.

وی گفت: تعداد زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر استان خوزستان در محل حضور دارند.

کولیوند می گوید: اولین هدف ما حذف آوارها برای دسترسی به زمین است تا اگر فردی زیر آوار ماند بتواند از آن خارج شود.

با عاملان حادثه در کلانشهر آبادان برخورد قاطع خواهد شد.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با متخلفان کلانشهر آبادان برخورد قاطع و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: باید با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارتی نداشتند برخورد قاطع شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که مرتکب چنین تخلفی می شوند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برای تسریع در عملیات پسماند باید امکانات و تجهیزات بیشتری به منطقه ارسال شود.


دیدگاهتان را بنویسید