مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فیلم غمگین گشت خیابانی فرامرز صدیکی در خیابان های تهران

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فرامرز صدیکی (زادهٔ ۱۳۲۸ – سکز) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. صدیقی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ با بازی در تئاتر «رستم و سهراب» آغاز کرد.

او سینما را در سال 1351 با بازی در فیلم «چشمه ها» به کارگردانی آربی اوانسیان تجربه کرد. او با فیلم برهنه تا بعدازظهر به سرعت به شهرت رسید و از آثار شاخص او می توان به دندان مار، تیغ و ابریشم اشاره کرد.

پرویز پرستویی در یادداشتی با تصویری از فرامرز صدیکی نوشت:

هنرمندان عزیز، خانواده محترم سینما، مردم عاشق سینما
این عکس کیه من شک ندارم که بسیاری از شما او را نمی شناسید! این هنرمند عزیز یکی از فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است! او یکی از بازیگران خوب تئاتر است!
او یکی از بازیگران خوب تلویزیون است! او یکی از بازیگران خوب سینماست!

وی در بخشی دیگر از این یادداشت به سابقه همکاری فرامرز صدیکی با کارگردانانی چون علی خاتمی و مسعود کیمیایی در فیلم هایی چون دلشدگان و دندان مار پرداخت.

فرامرز صدیکی (زاده ۱۳۲۸، سکز) بازیگر سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ با بازی در تئاتر رستم و سهراب آغاز کرد.

سدیکی در آثاری چون «زیرت و ابریشم»، «دندان‌های مار»، «آخرین پرواز»، «دادستان»، «داستان یک شهر»، «چراغ‌ها خاموش می‌شوند»، «دختر آدم، پسر حوا» و «زمین و آتش» است

از سال 1390 تا به امروز خبری از این بازیگر پیشکسوت نبود تا اینکه پرویز پرستویی روز گذشته با انتشار عکسی از صدیقی در سن 72 سالگی بار دیگر چشمان بسیاری را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید  بر اساس داستان عاطفه


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *