فیلم سنگسار محبوبه در مشهد | سنگسار ثریا منوچهری


فیلم سنگسار پرطرفدار در مشهد سنگسار ثریا ادامه مطلب.

به پرونده ثریا منوچهری که در سال 1365 به سنگسار محکوم شد توجه کنید.

و علت مطرح شدن نام ثریا منوچهری یک خانم فرانسوی است که داستان خود را که از عمه ثریا در رسانه های غربی شنیده بود به زبان انگلیسی و فرانسوی نوشت و سپس موضوع سنگسار در ایران تحریم شد، بیایید درخواست تحریم اعتراض و فشار کنیم. جامعه و سازمان بین المللی منجر به تحریم و عزل شد، چه قانونگذار باور نداشته باشد و چه خودش اعتراف کرده است که این گونه مجازات ها در این دوره که زمان می گذرد، این مسائل جایی ندارد.

این صفحه را از طریق دکمه واتس اپ برای دوستان خود ارسال کنید

ثریا منوچهری محکوم به سنگسار در سال 1365 سنگسار به همین معناست.

ثریا منوچهری زنی در سال 1330 در روستای کوهپاجه از توابع اصفهان به دنیا آمد.او در یک دعوای خانوادگی به سنگسار محکوم شد، داستانش از این قرار است: همسرش می خواست همسر جدیدی بگیرد اما نتوانست هزینه هر دو را بپردازد.

از این رو تصمیم می گیرد ثریا را که همسر اولش بود طلاق دهد اما ثریا قصد طلاق ندارد و پس از این که شوهرش این ادعا را مطرح کرد حق خود را مطالبه می کند که مرد نمی پذیرد و با موافقت کده، ملا ده. ثریا از همه چیز را ناآگاهانه به زور به خانه مردی فرستادند که اخیراً همسرش را از دست داده تا فرصتی فراهم کند تا ذهن روستاییان را برای اتهام زنا آماده کند در نهایت شوهر ثریا زنای با کدخد را به او نسبت می دهد که به دلیل بافت مذهبی سنتی روستا انجام می شود و او اعدام می شود.

بیشتر بخوانید  تصویری دیدنی از دختر نابینای هفت ساله در حال نواختن پیانو

در این مدت آخرین بار در سال 1985 سنگسار اجرا شد، اما مجازات هایی وجود دارد که اگرچه مجاز است، اما دیگر قابل اجرا نیست. در عوض، در صورت فراهم بودن شرایط (که در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت)، مجازات اعدام صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید