مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فیلم توهین زهرا امیر ابراهیمی به امام رضا (+18)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


توهین زهرا امیرابراهیمی به امام رضا (+18) | خانم امیر ابراهیمی کیست و عکس زهرا امیرابراهیمی در ایران و فیلمی که باعث شد زهرا امیرابراهیمی ایران را ترک کند؟ ادامه مطلب

این جایزه به زهرا امیر ابراهیمی، بازیگر ایرانی که حدود 15 سال است در ایران زندگی نکرده است، اهدا شد. وی متولد 1360 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل رشته تئاتر بود. پس از چندین تجربه تئاتری، اولین بار در سال 1379 با فیلم «انتظار» جلوی دوربین رفت و در سال 1383 در سن 23 سالگی با سریال «کمکم کن» روی صحنه تلویزیون ظاهر شد. ابراهیمی با سریال پرمخاطب «نرگس» در تابستان 1385 به شهرت رسید. دلیل تماشای این سریال مرگ بازیگر نقش اصلی مرحوم «پوپک گلدره» بر اثر سانحه رانندگی است که ستاره اسکندری جایگزین وی شد.

عکس هوایی از شهر مشهد در شب گرفته شده است. خیابان های اصلی منتهی به حرم تا مرکز حرم رضوی با نور سبز در تاریکی شب، اشکال هندسی شبیه عنکبوت ها را با زمینه سیاه ایجاد می کرد. این اولین عکس از فیلم “عنکبوت مقدس” است. این فیلم وارد بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد و در نهایت جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

نکته جالب اینکه شبکه های هالیوود پس از دریافت این جایزه لقب «ققنوس» را به ابراهیمی نسبت دادند تا آن را از حوادث نابهنجار با جامعه اسلامی و سابقه همکاری با رسانه های غربی پاک کرده و آن را به مکان مقدس تبدیل کنند.

عنکبوت مقدس داستان قاتل زنجیره ای به نام «سعید حنایی» است که اتفاقاً در شهر مشهد بوده است. ساعد که خانواده‌اش در مشهد زندگی می‌کنند، تلاش می‌کند زنان فاسد را در خیابان بکشد و ماموریتی را دنبال می‌کند که هنوز برایش انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید  اسامی راه‌یافتگان به بخش پیچینگ «سینماحقیقت» اعلام شد -

اما به دلیل عدم انتشار فیلم و تنها پس از انتشار تیزر و به خصوص تصویر مقدماتی فیلم، موج اعتراضات مردم مسلمان ایران آغاز شد. تقدیم به امام رضا (ع) در اعتراض به اهانتی که در تصویر توصیف شده مشاهده می شود، با انتشار مطالب چند رسانه ای مختلف اعم از عکس، فیلم و عکس و شعر و متن منتشر شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *