فیلم تلخ از آرش و پونه قبل از سقوط هواپیمای اوکراینی



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) در ساعت ۶:۳۰ صبح سقوط کرد و در منطقه پرند تهران سقوط کرد. در این هواپیما 170 مسافر و خدمه حضور داشتند.

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی با 176 سرنشین بامداد چهارشنبه 18 آذر ماه حادثه تلخی بود که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و ابهام ناشی از سقوط، حواشی زیادی را به همراه داشت.

حوالی ساعت 6 صبح روز 16 دی ماه 98 یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی 737 پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی در منطقه خلای آباد بین شهریار و پرند سقوط کرد. تصادفی که در آن همه مسافران هواپیما کشته شدند.

رهبر معظم انقلاب در همان روز حادثه در پیامی اعلام کردند: حادثه تلخ جان باختن جمعی از هموطنان عزیز در جریان بدرقه شهید بزرگوار و همچنین حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری و از دست دادن مسافران ایرانی و غیر ایرانی.

یک هواپیمای اوکراینی تنها ساعاتی پس از «انتقام سنگین» ایران از آمریکا سقوط کرد، زمانی که سپاه پاسداران در پاسخ به حمله هوایی آمریکا که منجر به کشته شدن قاسم سلیمان و همراهانش در فرودگاه بین‌المللی بغداد شد، در پایگاه هوایی اعلام کرد. عین الاسد که مقر نیروهای آمریکایی در عراق بود 15 گلوله شلیک کرد.

بیشتر بخوانید  مکالمات تلفن ثابت تا سقف هزینه نگهداری رایگان است

ابتدا گمان می رفت سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل نقص فنی بوده است، اما سه روز بعد ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای به خانواده های داغدار و قربانیان اتباع خارجی تسلیت گفت.

در پی نتایج تحقیقات ستاد کل کشور در خصوص سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت عمیق و مجدد به خانواده های جانباختگان، ستاد فرماندهی کل قوا را به واکنش در قبال قصور احتمالی یا کوتاهی و قصور احتمالی دستور دادند. اشتباهات. در این حادثه. آنها چنین تصادفی داشتند.

پس از ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در بیانیه‌ای با ابراز تأسف و تأسف از این حادثه و ابراز همدردی با خانواده جان باختگان، گفت: سلیمانی که متأسفانه بر اثر خطای انسانی به یک فاجعه بزرگ منجر شد. تیراندازی نادرست، و ده ها نفر از مردم بی گناه کشته شدند. وی افزود: تحقیقات تکمیلی برای شناسایی تمامی عوامل و عوامل این فاجعه باید ادامه یابد و عاملان این اشتباه نابخشودنی تحت تعقیب قرار گیرند و نتایج به اطلاع ملت شریف ایران و خانواده های قربانیان برسد. ” ”

پس از اعلام رسمی ایران مبنی بر سقوط هواپیما بر اثر اصابت موشک، مقامات پنج کشور اوکراینی مرتبط با هواپیماها بر ارسال جعبه سیاه هواپیما از ایران برای بازخوانی تاکید کردند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از ایران خواست جعبه سیاهی را برای تحقیقات به فرانسه بفرستد. وی تاکید کرد: اگر تنش در خاورمیانه نبود، قربانیان هواپیمای اوکراینی اکنون زنده بودند.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در نشست خبری ۲۱ دی ماه به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و با ابراز تأسف عمیق با اشاره به بررسی پرونده در مراجع بالاتر و قوه قضائیه گفت: گردن ما این است. نازک تر از مو. «همه ما مسئولیت این حادثه را می پذیریم. ما مطیع هر تصمیم مسئولان هستیم.»

بیشتر بخوانید  دوربین های یک فیلم مستند در میان طالبان

سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران نیز تاکید کرد که دوست دارم در هواپیما باشم و با این عزیزان بیفتم اما در این ماجرای غم انگیز حاضر نمی شوم. ما هیچ کمک اجتماعی نداریم مردم.


دیدگاهتان را بنویسید