فیلمساز مستند باشگاه استقلال پس از پخش ماهواره اعتراض می کند



میر رفیعی در متن خود می نویسد: “جمعه گذشته شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال در برنامه ای به نام” میراث ماندگار “مستندی درباره زندگی پرویز خسروانی پخش کرد که بیشتر مطالب آن از فیلم ها ، روزنامه ها و مصاحبه ها گرفته شده بود” آبی در آسمان “” و حتی “من ناصر حجازی هستم …” ، اما عوامل دیگری نیز در اعتبارات وجود داشت ، اما با کمی توجه در متن آنها ، کپی متن زنده توسط هشایار الوند ، نویسنده کتاب کارهای مربوط به تاریخچه باشگاه استقلال ، شاید خوب به نظر برسد.

من ، امیر رفیعی ، نه تنها به عنوان کارگردان ، بلکه به عنوان تهیه کننده و مالک مشترک آثار فوق تعجب کردم که چگونه این شبکه حقوق مادی و معنوی فیلم های من را نادیده می گیرد و بدون اجازه ، حتی تماس تلفنی و فقط ذکر نام این دو مورد ذکر شده است. در بخش منابع کارشان ، آنها حتی چنین انتشاراتی را نیز منتشر کرده اند ، در حالی که بدیهی است که باید از قوانین کپی رایت آگاه باشند.

برای “آبی به عنوان رنگ آسمان” و “من ناصر حجازی او هستم” ، هر یک از آنها سالها را بدون حمایت هیچ سازمانی به تنهایی سپری کردند و منابع بایگانی خود را به ویژه قبل از انقلاب آماده کردند ، تلاش و کار زیادی کردند. هنوز هم در بسیاری از جاها به نتیجه رسیده است. این برنامه هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور پخش می شود.

در اینجا باید مثالی بزنم ، شاید اگر بخواهم مستندی راجع به تاریخ ، با گرفتن تاریخ سینما بسازم ، بیایم و فقط با استفاده از چند فریم یا یک سریال از یک فیلم دیگر ، منبع را ذکر کنم ، اما شما این کار را نمی کنید محتوای فیلم کوتاه بسازید. اگر این کار را انجام دهم ، به نام یک کار جدید ، با عوامل دیگر ، اینگونه خواهد بود: من یک فیلم یا مستند را درباره شخص دیگری قطع کردم و از طرف خودم ضبط کردم ، در حالی که من این کار را می کنم ما مالک آن نیستیم و بدون شک چنین خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون مربیان البرز آغاز شده است

بحث در مورد اهمیت بایگانی ها را باید به یک امکان دیگر سپرد ، از این شبکه قطعاً وسواس شده است و تصاویر خود را به راحتی در اختیار کسی قرار نمی دهد ، اما می آید و فارغ از بحث درباره محتوا ، از بایگانی آثار من استفاده می کند. !

در اینجا باید بگویم که بدون شک طرفدار استقلال یا کسی که به Blue in the Sky علاقه مند است و من ناصر حجازی هستم نیز از کار مستقلی که در ایران انجام شده و پس از گذر از مشکلات در معرض دید عموم قرار گرفته خوشحال نیست. در این راه انجام می شود.

“شاید وقتی به مشکل نگاه می کنم ، به زودی تصمیم نهایی خود را در مورد شکایت از این شبکه و برنامه اتخاذ کنم و با گذشت زمان فقط امیدوارم که روزی همه ما تلاشی دیگر داشته باشیم.”

۵۸۵۸

دیدگاهتان را بنویسید