نظرسنجی سال گذشته Mint نشان داد که بیش از یک سوم آمریکایی ها اعتراف می کنند که شبکه های اجتماعی بر عادت های هزینه گذاری آنها تأثیر گذاشته است.
با این حال ، به گزارش ایسنا ، 64 درصد فکر می کنند که چگونه دوستانشان می توانند سفرهای مسحورکننده و اتومبیل هایی را که عکس های خود را به صورت آنلاین ارسال می کنند ، تحمل کنند.
روشن است که رقابت با کل گروه اجتماعی منجر به تخلیه سریع پول خواهد شد. اما برنت ویس ، یکی از بنیانگذاران شرکت مشاوره مالی FestWorth ، می گوید در وهله اول اشتباه اصلی این است که باور داشته باشید آنچه به صورت آنلاین مشاهده می کنید.
وی گفت: “آسان است فراموش کنیم که فیس بوک و اینستاگرام هرگز کل ماجرا را برای ما تعریف نمی کنند.” اگر به شبکه های اجتماعی پایبند باشیم ، این زندگی کاملاً متفاوت را به تصویر می کشد ، واقعیتی که به ما نشان داده نمی شود. هرکسی عروسی 50 هزار دلاری دارد و همه خانه بسیار بزرگی دارند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد بسیار هوشمندانه و آگاهانه تصمیم می گیرند. این بدان معنا نیست که آنها عروسی خوبی ندارند اما آن را با بقیه زندگی تعادل برقرار می کنند.
افراد در مورد عادت های هوشمند سرمایه گذاری یا وقتی پول بیشتری برای پس انداز خود می گذارند پست نمی کنند و مطمئناً در مورد میزان بدهی خود پست نمی گذارند.
تشخیص اشتباه وضعیت مالی دوستان می تواند هنگامی خطرناک باشد که بخواهیم تصمیمی بزرگ و احساسی مانند خرید اولین خانه خود بگیریم.
ویس می گوید مشکل واقعی برنامه ریزی ضعیف نیست ، بلکه عدم برنامه ریزی است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که با آن روبرو هستیم ، تعیین نکردن اهداف صحیح است.
به گفته MoneyWise ، وی توصیه می کند که هنگام تصمیم گیری مالی ، بهترین راه این است که تلفن را خاموش کرده و دیگر به کاری که دیگران انجام می دهند فکر نکنیم و در عوض روی اهداف و ارزشهای خودمان تمرکز کنیم.
انتهای پیام