مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فیتالیتی ساب زیرو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کد فیتالیتی ساب زیرو


ساب زیرو Sub-Zero: دشمن قسم خورده و مستقیم اسکورپیون است . ساب زیرو هم یکی از اوریجینال های این سری از سال ۹۲ در بازی نخست است و یکی از ۳ شخصیتی که تا امروز در کل بازی های مورتال کامبت همراه Raiden و اسکورپیون حاضر بوده است.


در مورتال کامبت ۲ متوجه شدیم که ساب زیروی اوریجینال در وقایع نسخه اول به دست اسکورپیون کشته شده است و با برادرش جایگزین گردیده است. در ادامه این سری برادر کوچکتر، دیگر همان ساب زیرو باقی ماند و برادر بزرگتر و اصلی که در بازی نخست مرده بود، به عنوان Noob Saibot حاضر شد.


کد فیتالیتی Sub-Zero


فیتالیتی Ice-Cutioner:


  • PC: عقب، جلو، عقب، ۲ (فاصله متوسط)

  • PS4: عقب، جلو، عقب، مثلث (فاصله متوسط)

  • Xbox: عقب، جلو، عقب، Y (فاصله متوسط)

  • Switch: عقب، جلو، عقب، X (فاصله متوسط)


فیتالیتی Frozen in Time:


  • PC: جلو، پایین، جلو، ۴ (فاصله متوسط)

  • PS4: جلو، پایین، جلو، دایره (فاصله متوسط)

  • Xbox: جلو، پایین، جلو، B (فاصله متوسط)

  • Switch: جلو، پایین، جلو، A (فاصله متوسط)


داستان حضور ساب زیرو در مورتال کامبت


ساب-زیرو (به انگلیسی: Sub-Zero) یک از شخصیت‌های معروف سری بازی‌های مبارزه‌ای مورتال کامبت است و که در همهٔ قسمت‌های این سری در میان شخصیت‌های اصلی ایفای نقش کرده‌است.


زمانی که bi_han (ساب زیرو قدیمی) اسکورپین کودک بودند برخلاف قبیله هایشان (لین کوی و شیرایرایو) با هم دوست بودند و با یکدیگر تمرین میکردند(با توجه به سریال مورتال کمبت) سالها گذشت و هارو بزرگ شدند و رئیس قبیله هردو قبیله باهم به صلح رسیدند تا زمانی که هانزو برای مدتی به جایی رفت و به او خبر رساندند که به قبیله شیرایرایو حمله شده اما در اصل این کوان چی بود که خود را به شکل sub zero (همان bi_han) درآورده بود و به قبیله هانزو حمله کند .


در این میان همسر و فرزند هانزو به قتل میرسد و سپس خودش هم به دست sub_zero (کوان چی ) کشته میشه و در کینه بدی از bi_han میگیرد که نقشه کوان چی بود‌ که بعد هانزو را با استفاده از جادوی سیاه دوباره زنده کرد و به scorpion تبدیل کرد.


ساب-زیرو در اولین سری مورتال کامبت حاضر شد اما توسط اسکورپیون کشته شد و در رنگ و روی متفاوتی با نام نوب سایبات در مورتال کامبت ۲ و سه‌گانه و ۴ و نیرنگ و مورتال کامبت آرماگدون و ۲۰۱۱ ظاهر شد و از مورتال کامبت ۲ برادر کوچکترش با این نام و نشان جایگزین وی شد. در «مورتال کامبت ۳ نهایی» هر دو شخصیت ساب-زیرو حضور داشتند. نام اصلی برادر بزرگتر بی‌هان و نام برادر کوچک کوای لیانگ است.


در بین برادرها هر دو برادر در Earthrealm متولد شدند. ساب-زیرو یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های نینجا در طول بازی‌های کامپیوتری است.


دربارهٔ ساب-زیرو


پدر دو ساب زیرو، یک عامل نفوذی لین کوئی در ایالت متحده بود؛ او در آنجا با زنی آمریکایی آشنا شد و با وی ازدواج نمود که ثمره این ازدواج دو پسر بود. علی‌رغم میل مادر، پدر دو فرزند رو با خود به چین برد تا زیر نظر لین کوئی آموزش دیده و جزء گروه قاتلین بشوند. بایهان با نام مستعار ساب زیرو در اولین مسابقه مرگبار ظاهر شد؛ در حالی که نام مستعار کوای لیانگ توندرا بود.


بعد از اینکه بایهان توسط اسکورپیون کشته شد؛ کوای لیانگ جایگزین وی گردید و نام مستعار ساب زیرو از آن او شد. بعدها بایهان در قلمرو زیرین تبدیل به شبحی با نام نوب سایبات شد. کوای لیانگ تمام ویژگی‌های اخلاقی برادرش بایهان رو داشت به‌طوری‌که مانند برادرش انسان خشک و بی‌احساس و غیر صمیمی بود و فقط به دنبال این بود که کارش رو در خفا، بدون کوچکترین توجهی انجام بدهد.


اما با گذشت زمان و بزرگتر شدن او و همچنین پیشرفت در هنرهای رزمی و حرکات ویژه اش، روحیه جوانمردی و انسانیت جایگزین اخلاق قبلی وی گردید. این روحیه علاوه بر اینکه سبب می‌شد تا او یک جنگجوی با اراده و نیرومند بشود؛ سبب جدایی او از دیگر اعضای لین کوئی می‌گردید. او بعدها به کمک ریدن برای مبارزه علیه شائوکان شتافت و در نسخه گلد با شکست سکتور، که از اعضای لین کوئی و به صورت روبوت دراومده بود؛ رهبری گروه لین کوئی را بدست گرفت.


او یک متحد قابل اعتماد قلمروی زمین بود که هرجا نیاز بود؛ به‌طور داوطلب کمک می‌کرد؛ مخصوصاً زمانی که رایدن او را فرا می‌خواند. بی شک او یکی از بهترین جنگجویان قلمرو زمین هست. در واقع قدرت یخ سابزیرو به خاطر این است که نیمش انسان و نیمش کرایمنسر است (مادرش انسان و پدرش کرایمنسر)


فنون و سبک مبارزه ساب زیرو


ساب-زیرو قدرت یخ را دارد و فنونی که بیشتر از آن استفاده می‌کند مانند:


  1. گلوله یخی که در این حرکت ساب-زیرو با پرتاب کردن یک گلوله یخی فرد را منجمد می‌کند.

  2. ساب-زیرو یخ را به زیر پای حریف هدایت می‌کند و حریف را منجمد می‌سازد، در کامبت ۹ ساب زیرو پای حریف را منجمد کرده و در عملکرد او اختلال ایجاد می‌کند.

  3. سر خوردن یا اسلاید که در این حرکت ساب-زیرو با یک پای خود سر خورده و به حریف ضربه وارد می‌کند.

  4. ساب-زیرو کلونی یخی را شبیه خود می‌سازد و با برخورد حریف او را منجمد می‌سازد در بعضی از سری‌ها او می‌تواند کلون را به سمت حریف پرتاب کند.


او در کامبت‌های نیرنگ، اتحاد مرگبار و آرماگدون از سبک‌های شوتوکان و اژدها و همچنین شمشیری به نام کوری بلید استفاده می‌کند. او همچنین می‌تواند با لمس کردن حریف او را منجمد کند.


بیشتر بخوانید :


کدهای فیتالیتی در مورتال کامبت


کد فیتالیتی سونیا در مورتال کمبت و ضربه فنی حریف


بیشتر بخوانید  لیست مراکز مشاوره روانشناسی یزد + آدرس و تلفن
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *