مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فولاد مبارکه الگوی زیست محیطی مناسبی برای سایر صنایع کشور است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در افتتاحیه دو طرح زیست محیطی توسط فولاد مبارکه اظهار داشت: ایران تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است، هرچند در برخی مسائل اقتصادی فشار وارد می شود، اما دستاوردهای کشور در همه زمینه ها منحصر به فرد و شرکت های مبتنی بر آنها برای استحکام بر دانش تکیه می کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: 13. دولت از ظرفیت های موجود در همه ابعاد حوزه دانش بنیان به ویژه در مسائل زیست محیطی استفاده می کند و توصیه جدی ما به همه نهادهای کشور استفاده از این ظرفیت دانش است. شرکت های مستقر هستند و خوشبختانه در معاونت علمی این اتفاق افتاد

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نظر مردم این است که صنعت فولاد آلاینده و اسراف کننده است و این نظر در رابطه با فولاد مبارکه هم وجود دارد و این موضوع مورد هدف افرادی است که دنبال سود هستند و باید با شفاف سازی مسائل زیست محیطی سوءتفاهم ها برطرف شود.

فولاد مبارکه الگوی زیست محیطی مناسبی برای سایر صنایع کشور است

سلاجقه در ادامه افزود: بازدید امروز از فولاد مبارکه به عنوان یکی از مگا پروژه ها و صنایع مادر کشور مایه مباهات است چرا که اقدامات زیرساختی خوبی در این شرکت انجام شده و حدود 2.3 میلیارد یورو با رویکردهای جدید اختصاص یافته است. پروژه های زیست محیطی و این مهم با تلاش و تعهد تیم مدیریت، کارکنان و کارگران دلسوز و زحمتکش فولاد مبارکه محقق شد.

بیشتر بخوانید  زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر استان آذربایجان غربی را لرزاند - اخبار از آذربایجان غربی - اخبار استان تسنیم

وی با اشاره به بهره برداری از دو پروژه بزرگ زیست محیطی افزود: یکی از پروژه ها جمع آوری و انتقال فاضلاب 9 شهر منطقه به فولاد مبارکه است که در سال گذشته 8 میلیون مترمکعب و در افق در این طرح 14 میلیون مترمکعب فاضلاب استخراج و فرآیند تولید مصرف و بازیافت می شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: مدیریت انرژی در فولاد مبارکه به خوبی انجام می شود و در پایان عملیات آبی باقی نمی ماند و حتی از پساب در سرباره صنعت استفاده می شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: پروژه دوم; اسمز معکوس ثانویه این روشی است که در صنعت فولاد جهانی استفاده می شود و ما جزو اولین کشورهایی هستیم که از این روش در خاورمیانه استفاده می کنیم.

سلاجقه با اشاره به اینکه رویکرد فولاد مبارکه باید الگویی مناسب برای صنایع آلاینده کشور باشد، گفت: امیدوارم فولاد مبارکه با همین رویکرد در حوزه آلاینده های هوا، آب و زمین و مسئولیت های اجتماعی و با همین رویکرد ادامه دهد. شفاف سازی، این دستاوردها با مردم به اشتراک گذاشته خواهد شد. در جریان باشید

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه، ایستگاه های پایش هوا به نام اتاق شیشه ای برای این شرکت طراحی شده است و مردم باید با اطلاعات صحیح وضعیت آلاینده ها را ارزیابی کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به بیست و نهمین روز از روز هوای پاک گفت: افتتاح این دو پروژه و دستاوردهای زیست محیطی فولاد مبارکه را نشانه خوبی در این روز می دانیم و خوشحالیم که به مردم اطلاع رسانی کنیم. به عنوان یک خبر خوب و امیدواریم که سایر صنایع فولاد مبارکه را نمونه خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید  شروع ثبت نام در آزمون استخدام بخش خصوصی سازمان ها و شرکت های مبتنی بر فناوری و دانش در کشور - اخبار علم و فناوری - اخبار اجتماعی تسنیم

فولاد مبارکه دوستدار محیط زیست است و به الگویی از صنعت سبز در کشور تبدیل خواهد شد

محمد یاسر طیب نیا مدیر کل فولاد مبارکه در افتتاحیه دو طرح زیست محیطی این شرکت گفت: فولاد مبارکه به عنوان الگوی ملی کارآفرینی مطرح و زاده انقلاب است و به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور فعالیت می کند. که مطابق با انتظارات دولت سیزدهم و مردم است، تلاش می کنیم فولاد مبارکه را به الگویی از صنعت سبز و صنعت دوستدار محیط زیست تبدیل کنیم. برای تبدیل

طیب نیا افزود: فولاد مبارکه 2.3 میلیارد یورو در پروژه های زیست محیطی سرمایه گذاری کرده است. پروژه هایی که برای کاهش آلاینده های هوا، اقتصاد دایره ای، مدیریت پسماند و مدیریت آب برنامه ریزی شده اند.

صنعت هیچ منافاتی با سلامت مردم ندارد و زندگی آنها را تعیین می کند

وی تصریح کرد: معتقدیم صنعت منافاتی با حفظ محیط زیست ندارد و می تواند چرخه اقتصاد، اشتغال و رفع مشکلات مردم را به همراه داشته باشد همچنین صنعت منافاتی با سلامت مردم ندارد و در واقع می تواند تعیین کننده زندگی مردم باشد.

فولاد مبارکه مدیر اجرایی گفت: واقعیت این است. این اهداف در فولاد مبارکه تعیین شده است تا این صنعت همچنان در همه زمینه ها به ویژه محیط زیست الگو باشد.

سرمایه گذاری های زیست محیطی فولاد مبارکه دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور به همراه خواهد داشت

تاجب نیا به سرمایه گذاری های زیست محیطی فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در کاهش CO2 از طریق پروژه های نیروگاهی، نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی با کلاس F و همچنین دو نیروگاه بادی 100 مگاواتی، بسیار ارزشمند خواهد بود. دستاوردهایی برای کشور است و امیدوارم هر صنعتی این جهت گیری را در فعالیت های خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید  ۳۳ مدل گردنبند ولنتاین نمادی از عشق و محبت | مناسب هدیه برای روز عشق

ذکر شده است؛ امروز با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، محمد یاسر طیبنی مدیر کل فولاد مبارکه، نماینده مردم شریف مبارکه در شورای اسلامی و امام جماعت این شهر آ. جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی دو پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری الف به همراه سیستم اولترافیلتراسیون و پروژه احداث واحد اسمز معکوس ثانویه فولاد مبارکه به ارزش 1333 میلیارد تومان راه اندازی شد.

Erasin

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *