مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فولادسازان خواستار برطرف‌ شدن محدودیت‌های انرژی با یک برنامه دقیق هستند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



حسین بختیاری معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان گفت: چند سالی است که مشکل قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان معضل کارخانه های فولادی است و دست اندرکاران این صنعت از دولت می خواهند که حل شود. این مشکل جدی در اسرع وقت.

وی افزود: دولت ها همواره بخشی از نیاز کشور را از واردات تامین می کنند; پس برای رفع کمبود برق و گاز می توان این مشکل را از محل واردات حل کرد.

بختیاری یادآور شد: فولاد خراسان پارسال دو ماه توقف کامل تولید داشت و با احتساب تولید ماهانه 80 هزار تن فولاد، بیش از 160 هزار تن تولید دور از دسترس بود، خسارت میلیونی متحمل شدیم.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی فولاد خراسان به گونه ای است که بیشترین افت فشار گاز را در فصل زمستان داریم و تاکنون این مشکل از مبادی وارداتی حل نشده است.

معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان تصریح کرد: کارگران فولاد به دلیل سودآوری و جلوگیری از تعطیلی تولید، آماده واردات گاز با قیمت بین المللی هستند.

وی بخشنامه های خلق الساعه را معضل تولید دانست و گفت: این گونه اقدامات که بدون بررسی تخصصی اجرا می شود همچنان برای صنعت مضر است.

بختیاری وضع عوارض صادراتی را از دیگر مشکلات صنعت و صادرکنندگان این بخش دانست و گفت: بازاریابی و شناسایی بسترهای مناسب برای صادرات کالا به راحتی امکان پذیر نیست. اما عوارض شدید ما را به سمت واگذاری بازار به رقبا سوق می دهد که متأسفانه نمی توان آن را به راحتی از دست رقبای قدرتمند بازیابی کرد.

بیشتر بخوانید  خبر مهم بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی

وی در خصوص عرضه محصولات فولادی در بورس گفت: تولیدکنندگان فولاد موظف هستند محصولات خود را در بورس عرضه کنند تا همه بتوانند خرید کنند. البته در نتیجه این اقدام یک سوم مشتریان فولاد خراسان با وجود اینکه هدف از عرضه در بورس افزایش مشتریان بود، از بین رفتند.

به گفته وی، تحقیقات نشان می دهد که تا 50 درصد محصولات عرضه شده در بورس توسط مشتریان خریداری می شود و حدود 40 درصد از محصولات به فروش نمی رسد. در این صورت تکلیف کالای هضم نشده در بورس مشخص نیست; علاوه بر این، عرضه در بورس اوراق بهادار برای فروشنده هزینه دارد.

وی یادآور شد: فولاد خراسان از نظر جغرافیایی فرصت های خوبی برای دسترسی به بازارهای آسیای میانه دارد و همسایگی با افغانستان نیز مزیتی برای صادرات است و به همین دلیل لازم است با توجه به کیفیت محصولات این واحد صنعتی مناسب برای صادرات.

Erasin

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *