فوری | گشت ارشاد تعطیل شد



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: دادستان کل کشور تاکید کرد: جنگ ترکیبی اخیر آمیخته ای از موضوعاتی از جمله; «سیاست»، «جنگ سایبری»، «اخبار جعلی و نشر اکاذیب» بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در سلسله جلسات تبیین جهاد با موضوع «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» با بیان اینکه روش دشمن حمله به جمهوری اسلامی ایران بی سابقه است و به سبکی جدید در ما دشمن شهادت می دهد، گفت: در ناآرامی های اخیر دشمنان با هماهنگی و هم افزایی با یکدیگر به روش جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی قیام کرده اند. که بی سابقه است. استکبار جهانی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بحث نظامی و سپس اقتصادی را هدف قرار داد.

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: در دهه های آینده از نظر فرهنگی و سیاسی و حتی امروز با اضافه شدن جنگ سایبری از مجموع عوامل فوق با صحنه جدیدی از جنگ ترکیبی روبرو هستیم.

منتظری ادامه داد: تمامی اقدامات علیه کشور عزیزمان با هدایت پنج کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم صهیونیستی و البته با کمک مالی برخی کشورهای عربی منطقه انجام می شود که رهبر انقلاب از آن یاد می کنند. شیر گاو

وی به مضامین جنگ هیبریدی اخیر اشاره کرد و تصریح کرد: جنگ هیبریدی اخیر قابل مقایسه با جنگ تحمیلی نیست، بلکه آمیخته ای از مضامینی مانند; «سیاست»، «جنگ سایبری»، «جعل اخبار و نشر اکاذیب»، «جنگ دیپلماتیک و آسیب رساندن به روابط ایران با سایر کشورها»، «جنگ فرهنگی»، «ایجاد درگیری های مذهبی، قومی و مذهبی» و «تشدید اقتصادی و نظامی». تحریم ها بودند.

بیشتر بخوانید  کد ارزی بهترین راه ایران برای تحریم های تجاری است

دادستان کشور، آگاهی از برنامه ریزی دشمن در جنگ ترکیبی را عامل مهمی در خنثی سازی آن دانست و یادآور شد: یکی از عواملی که به نیروهای متخاصم در محاسبه در جنگ های نظامی کمک می کند، برخورداری از امکانات و دانش لازم است. نقشه های دشمن که در جنگ ترکیبی است که تاکنون توجیه کرده ایم منتفی نیست و اقدامات لازم برای شناسایی نقشه های دشمن انجام می شود.

منتظری با بیان اینکه در جنگ های ترکیبی مسئولیت بر عهده سازمان خاصی نیست و هر فردی با توجه به توان خود مسئول است، تصریح کرد: حوزه های علمیه، مبلغان و طلاب نیز باید با مجهز شدن به علم و تخصص در این مقابله عظیم گام بردارند. همراه با سایر نهادها در عرصه جهاد.

وی افزود: برخی در دولت های گذشته به دستور رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات توجهی نکردند و فضای مجازی را بی مدیریت رها کردند و زمینه ای برای عوامل دشمن ایجاد کردند. رفت و برای این افراد پرونده تشکیل داد.

این مقام عالی رتبه قضایی در پاسخ به سوال یکی از حاضران درباره عدم نظارت قوه قضائیه بر فضای مجازی گفت: در زمینه نظارت بر فضای مجازی قوه قضاییه به تعهدات خود عمل کرد اما در سایر مراحل هیچ اقدامی صورت نگرفت. افرادی در کشور هستند که از اقدامات لازم برای رصد فضای مجازی و سایر مسائل حساس کشور جلوگیری می کنند.

منتظری رعایت مقتضیات و مصالح عالیه نظام را امری مهم در عملکرد قوه قضائیه دانست و تصریح کرد: عدالت بر اساس سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) از اقدامات بی تدبیر و غیرعلمی و تمکین پرهیز می کند. با الزامات و مصالح عالی نظام بدینوسیله تاکید می شود. گاهی شرایط خاص کشور مستلزم ریشه یابی مفسدان است تا از بروز مشکلات جدید در کشور جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید  پرآمدترین ورزشکار ایرانی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد+ تصویر

وی با اشاره به اقدامات همه جانبه آمریکا برای اتحاد کشورهای دیگر علیه ایران، تصریح کرد: در نشست اخیر شورای حقوق بشر، آمریکا تلاش می کند تا کشورهای دیگر جهان را علیه جمهوری اسلامی ایران متحد کند. بر اساس اطلاعات دریافتی، این اقدام با پرداخت مبالغ هنگفتی به برخی کشورها انجام شده است.

دادستان کشور با اشاره به موضوع پوشش حجاب در کشور به ویژه در شهر کومو خاطرنشان کرد: حجاب در کشور به ویژه در شهر مقدس کومو یکی از دغدغه های اصلی قوه قضاییه و همچنین ماست. جامعه انقلابی است، اما باید توجه داشت که اقدام قضایی در آخرین مرحله است و اقدامات فرهنگی مقدم بر هر فعالیتی است.

منتظری افزود: قوه قضائیه از تمامی فعالان عرصه فرهنگ به ویژه حوزه های علمیه و اداره تبلیغات اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی خود درخواست می کند که برای دفع اقدامات دشمن بر اساس درایت خود طرح های علمی را برای ما ارسال کنند. سخنرانی و پیام رسانی و جامعه انقلابی، مطالبات آن را در عرصه مبارزه با فعالیت های فرهنگی دشمن افزایش می دهد تا تکیه گاه ما در قوه قضائیه شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران که چرا گشت ارشاد تعطیل شده است، گفت: گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که تاسیس شده تعطیل شده است. البته قوه قضائیه همچنان بر رفتار در سطح جامعه نظارت دارد.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه در زمینه ریشه یابی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد، گفت: به عنوان دادستان کل کشور این قول را به مردم می دهم که کوتاهی نکنیم. با عوامل اصلی اغتشاشات اخیر، اما با توجه به شرایط به ویژه در کشور نیازمند اقدامات سخاوتمندانه عدالت هستیم.

بیشتر بخوانید  نرخ ارز در بازارهای مختلف 6 مردادماه/ دلار و یورو گران شد

منتظری با توجه به سوال مطرح شده در زمینه عدم استیفای حقوق عامه از سوی دادستانی کل کشور یادآور شد: حقوق عامه دامنه بسیار وسیعی دارد و دستگاه قضایی و همچنین دادستانی کل کشور انجام داده و خواهد کرد. بهترین آنها در این زمینه البته در سال های اخیر و مواجهه با مشکلات جدید نیاز به قوانین جدیدی است که با جدیت به آن پایبند هستیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار عموم مردم از قوه قضائیه برای رسیدگی به جرایم اخیر است و این درخواست به جا است، گفت: باید توجه داشت که قوه قضائیه در برخورد با اغتشاش گران به دنبال رهبران و بازیگران کلیدی بود که زمان بر است.

به گفته دادستان کشور، در دیداری که با خانواده شهید آرمانعلی واردی داشتیم، با صبر و شکیبایی بی سابقه آن خانواده عزیز مواجه شدیم که ما را در شناسایی و مقابله با عوامل اصلی شهادت آن شهید عزیز یاری کرد. . .

منتظری با بیان اینکه برای دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر به دلیل عواطف و گره های روحی که دشمنان برای آنها ایجاد کردند جلسات توجیهی برگزار شد و نتیجه خوبی را شاهد هستیم، این حوزه گام های موثری برداشته است، با تشکر.


دیدگاهتان را بنویسید