فوری | مرزهای عراق بسته شد



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیفس : سید مجید میراحمدی افزود: با توجه به حوادث نگران کننده ای که در مرزهای شلمچه و مهران رخ داد و خطرات جدی ای که برای ایمنی و سلامت زائران به وجود آمد، جلسه فوق العاده ستاد اربعین در شهرستان برگزار شد. حضور وزیر کشور، فرماندهان کل کشور، استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان ذیربط در مرز مهران بازداشت و وضعیت مرزها بررسی و حوادث مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار درباره سفری که به عراق داشتیم و مذاکراتی که در آنجا انجام شد و همچنین مطالبات مقامات عراقی برای کاهش تعداد زائران ایرانی و مشکلات عراق را بررسی کردیم.

میراحمدی در پیوند تصویری با شبکه خبر، ادامه وضعیت موجود را قطعاً خطرات جدی برای سلامت زائران به همراه دارد و افزود: همه اعضای شرکت کننده در این جلسه بر این موضوع اتفاق نظر داشتند و به شدت نگران بودند. اساس نگرانی عدم آمادگی زمین و سکوهای طرف عراقی در سرعت پذیرش زائران، سرعت عملیات در جابجایی ها و کمبود امکانات در آن سوی مرز، جمعیت زیاد و گرم است. آب و هوا .

رئیس اربعین حسینی گفت: همه اینها دست به دست هم داد تا به این نتیجه برسیم که برخلاف میل ما و افراد حاضر در جلسه، چرا که امنیت و سلامت زائران عزیز برای ما خط قرمز است، بنابراین نتیجه این دیدار است. ساعت 5 بعد از ظهر است تمامی مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران ما به عراق تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

بیشتر بخوانید  میلیاردر شدن بدون محدودیت سنی برای همه

میراحمدی تاکید کرد: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که امنیت و سلامت زائران ما در خطر جدی است.

وی افزود: پس از تخلیه پایانه های مرزی، وضعیت داخلی عراق و نحوه اجرای توافقاتی را که با مقامات عراقی برای ایجاد امکانات و امکانات لازم و سایر شرایط داشتیم بررسی خواهیم کرد و در مورد نحوه بازگشایی مرزها تصمیم گیری خواهیم کرد. در آینده در مورد آن اطلاع رسانی خواهد کرد.

میراحمدی بیان کرد: به منظور آگاهی زائران از برنامه های سفر خود به تمامی پایانه های مسافربری اعلام شده است که تمامی برنامه های سفر با اتوبوس به مرزهای عراق لغو و به تمامی مسافران اطلاع رسانی شده و پول بلیت آنها مسترد می شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: محترمانی که در راه هستید سعی کنید برنامه های خود را تغییر دهید. فقط کسانی که در پایانه های مرزی هستند در ساعات آینده با مدیریت و کنترل محاکمه می شوند تا یا بهانه بازگشت یا عبور از مرز با شرایط دلگرم کننده باشند.

وی افزود: این تصمیم قطعا برای حفظ سلامت و امنیت زائران ضروری بود و باید این تصمیم گرفته می شد.

میرا احمدی افزود: مقرر شد صدور گذرنامه ویژه اربعین متوقف شود و برای افرادی که به دنبال گذرنامه هستند، گذرنامه صادر و از طریق پست برای آنها ارسال می شود.

وی افزود: انشالله پس از ارزیابی شرایط، در صورت اتخاذ تصمیم جدیدی از مردم شریف ایران دعوت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد اربعین پیش از این از مردم خواسته بود به مرزها نروند.

بیشتر بخوانید  پیش بینی بازار طلا و سکه در هفته آینده


دیدگاهتان را بنویسید