فوری | خطر در کمین دارندگان سهام عدالت



گزارش کردن تو خبر: مجرمان سایبری با طراحی بستر مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان نظام سرمایه و ارسال پیامک، افراد را به سمت صفحات پرداخت جعلی موسوم به فیشینگ هدایت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کلاهبرداران با پرداخت سود سهام بازماندگان از فرصت استفاده کرده و به کسب و کار خود (دست زدن به جیب خود) رونق دادند.

سپرده گذاری مرکزی که متولی واریز سود سهام عدالت است، برای جلوگیری از کلاهبرداری مردم و تذکرات لازم به شهروندان اطلاعیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است که مجرمان سایبری اخیرا با ترفند جدیدی با ارسال پیامک یا پیامک در شبکه های اجتماعی تحت عنوان پرداخت سود سهام عدالت اقدام به فریب مردم می کنند.

پیام های کلاهبرداری که اخیراً منتشر شده است، مخاطبین را ملزم می کند تا نسبت به دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کنند، که سهامداران باید از این فعالیت کلاهبرداری آگاه باشند.

آقای. امید ارباب مدیر امنیت اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی برای پرداخت سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی کند. با توجه به کلاهبرداری های جدیدی که در رابطه با سود سهام عدالت صورت گرفته است، مردم توجه داشته باشند که هیچ سازمانی از طریق شماره موبایل شخصی پیامک ارسال نمی کند.

مهم ترین نکته این است که تمام سیستم های دولتی به پسوند IR ختم می شوند و سایر پسوندها مورد اعتماد و پذیرش نیستند، مردم در صورت برخورد با چنین مواردی با سامانه 1569 تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید  جهانبخش: بازی مقابل هواداران فاینورد احساس خوبی داشت / من این هفته سخت تمرین کردم - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

عدالت تقسیم می کند

دیدگاهتان را بنویسید