فوری | خبر از مجلس رسید



آنچه دیگران می خوانند:


طبق اخبار شما: یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت اعضای کمیسیون متبوعش با تعطیلات آخر هفته دو روزه خبر داد و گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده که تعطیلات پنجشنبه باشد یا شنبه.

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کار و تعطیلی روز پنجشنبه) گفت: بررسی این قانون در دستور کار مجلس قرار گرفته است. اعضای کمیته اجتماعی در جلسه اخیر، و اعضا به طور گسترده در این مورد رای دادند. آنها با این لایحه موافقت کردند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون با کاهش ساعات کار کارکنان دولت در هفته و 2 روز تعطیلی در تعطیلات آخر هفته موافقت کردند، گفت: در مورد میزان کاهش ساعت کاری در دولت تصمیم گیری نشده است. کارمندان و اینکه آیا تعطیلات آخر هفته پنجشنبه یا شنبه خواهد بود. ; چون پنجشنبه ها در لایحه دولت مطرح شده اما نمایندگان مجلس هم برنامه ای دارند که شنبه ها تعطیل است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح این نماینده مجلس گفت: در این طرح شنبه ها به جای پنجشنبه ها پیشنهاد شده است چرا که بازارهای جهانی شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و ما در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستیم. بنابراین با این شرایط عملا تا 4 روز ارتباط اقتصادی ما با دنیا دچار مشکل می شود.

بیشتر بخوانید  شرایط و هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش برای ایرانیان

گودرسی گفت: میزان کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در جلسات کمیسیون رفاه هفته آینده تعیین می شود.

نماینده دورود و ازنا در مجلس در تشریح هدف مجلس و دولت از تعطیلات دو روزه آخر هفته گفت: ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم آوردن شرایط برای سفرهای کوتاه مدت در راستای رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده ها. از جمله اهداف آخر هفته دو روزه. امروز یکشنبه است.

متن لایحه تغییر ساعت کاری و تعطیلی روزهای پنجشنبه به شرح زیر است:

پیشنهاد قانون اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری

ماده واحده – ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب 1395 – به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده 87 – ساعت کار کارکنان کشوری 42 ساعت و 30 دقیقه در هفته است و تنظیم و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و سازمان استخدامی و تصویب هیأت وزیران تعیین می شود. . تغییر ساعت کار کارکنان در حد تعیین شده و در ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیأت وزیران رسیده است به عهده مرجع ذیصلاح می باشد. محدوده ساعات تدریس معلمان و اساتید با برنامه های کاری سیستمی مناسب تعیین خواهد شد.

تبصره 1- كاركنان مي توانند با موافقت دستگاه اجرايي ساعت كار خود را به ميزان يك چهارم زمان كار روزانه (حداكثر (10) ساعت) كاهش دهند. میزان مزد و مزایا، نحوه محاسبه سنوات کار این قبیل کارکنان با توجه به ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره 2- دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد خاص با موافقت هیأت وزیران و رعایت محدودیت‌های زمانی کار، ساعات کار خود را با توجه به شرایط جغرافیایی، منطقه‌ای و فصلی به ترتیب مختلف تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید  اهنگ معلم عزیزم روزت مبارک ۱۴۰۲

تبصره 3- با توجه به تغییرات فناوری و در مواقع اضطراری و بحرانی از قبیل آلودگی هوا، کمبود انرژی، حوادث غیر مترقبه، شیوع بیماری های گسترده و یا در ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان به پیشنهاد اداری و کارمندی. سازمان کشور و تصویب هیأت وزیران، ساعات کار و نحوه ارائه خدمات به کارکنان بدون در نظر گرفتن سقف این ماده تعیین می شود.

تبصره 4 – کلیه دستگاههای اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای حوزه عملیاتی مراکز و واحدهای خدماتی از قبیل واحدهای رفاه اجتماعی، بانکها، بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی، اماکن ورزشی و نظامی، نیروی انتظامی و حراست. واحدها موظفند ساعات کاری خود را به پنج روز در هفته مشخص کنند.

تبصره 5 ـ در كليه قوانين و آيين‌نامه‌هايي كه مبناي چهل و چهار ساعت كار در هفته و يكصد و هفتاد و شش ساعت كار در ماه بوده است از تاريخ تصويب اين قانون يعني چهل و دو ساعت كار. ساعت و سی دقیقه کار در هفته صد و هفتاد ساعت کار در ماه رفع می شود./ تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید