مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فوت پله شایعه یا واقعیت ؟ بیماری پله چیست ؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



فوت پله شایعه یا واقعیت ؟


امروز خبری در مورد فوت پله اسطوره فوتبال منتشر که دقایقی بعد تکذیب شد.


از صبح امروز بعضی از کانال‌های تلگرانی مدعی مرگ پله اسطوره برزیلی فوتبال شدند.


فوت پله


هنوز هیچ منبع موثقی درگذشت و فوت پله را تایید نکرده است.


جالب است بدانید خبرگزاری سی ان ان در اقدامی عجیب و فوری مرگ پله را منتشر کرده است . این خبر که بسیار شوکه کننده بود خیلی زود تکذیب شد و رسانه های معتبر خبری جهان بلافاصله از صحت و سلامت کامل مروارید سیاه خبر دادند.


پس از آن این خبرگزاری از بینندگان بخاطر شایعه درگذشت پله عذرخواهی کرد و شایعه مرگ او را از روی حساب توییتری خود برداشت .


پله 74 ساله همچنان زنده و سلامت است .


گفتنی است که این خبرگزاری تاکنون شایعه مرگ پله را سه بار منتشر کرده است .


فوت پله


بیماری پله چیست ؟


روز گذشته تسنیم نوشت : خبرگزاری ESPN برزیل گزارش داد که وخامت حال پله باعث شد وی مجدداً در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آلبرت اینشتین شهر سائوپائولو بستری شود.


ابتدای همین هفته بود که قهرمان سه دوره جام جهانی فوتبال، بخش ICU را ترک کرده بود. با این حال ESPN نوشت که پله به دلیل رفلاکس اسید معده به بخش ICU منتقل شده است. تومور روده بزرگ پله چندی پیش برداشته شد و او برای مراقبت‌های بیشتر، در بیمارستان بستری شده بود.


اسطوره 80 ساله فوتبال جهان سال‌ها از مشکل مفصل ران رنج می‌برد و نمی‌توانست بدون کمک سایرین راه برود. او در سال 2014 هم به دلیل عفونت شدید ادراری، مدتی را در ICU گذراند.

بیشتر بخوانید  40 متن و پیام تبریک روز دانش آموز در کرونا


اسطوره فوتبال برزیل در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در سائوپائولو بستری شد. پله عمل تومور روده بزرگ انجام داده بود و از بیمارستان مرخص شده بود که گویا حالش روبه وخامت رفته است اما در حال حاضر زنده و تحت مراقبت است .


ادسون آرانتس دو ناسیمنتو (به پرتغالی: Edson Arantes do Nascimento) ملقّب به پله (Pelé) (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ در کوراسائویس (Três Corações))[۱] فوتبالیست سابق اهل برزیل است.


پله در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری، از جمله بیشترین گل در تاریخ فوتبال را شکست. از القاب دیگر او «ری» (شاه؛ سلطان) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند. او از نظر بسیاری از صاحب‌نظران، بزرگ‌ترین و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. پله در تمام دورانی که فوتبال بازی میکرد موفق به بردن توپ طلا نشده بود، در حالی که توپ طلا از سال ۱۹۵۶ میلادی اهدا می‌شد(یعنی اولین سال بازی او در تیم سانتوس)؛ چرا که توپ طلا آن موقع تنها به بازیکنان اروپایی داده می‌شد.


او همچنین اولین گلزن برتر جهان با ۱۲۸۴ گل (رسمی+دوستانه) می‌باشد. بعد از او گرد مولر از آلمان در رده دوم با ۱۲۲۹ گل قرار دارد.


مجله فرانس فوتبال در سال ۱۹۹۹ در رای‌گیری از برندگان توپ طلا تا آن سال پله را با ۱۷ رای به عنوان برترین بازیکن قرن ۲۰ فوتبال انتخاب کرد. وی همچین از طرف کمیته بین الملی المپیک برترین ورزشکار قرن ۲۰ شناخته شد.


وی فوتبال را از سال ۱۹۵۰ در سن ۱۰ سالگی شروع کرد و خیلی زود در سال ۱۹۵۸ با اینکه ۱۸ سال بیشتر نداشت در جام جهانی سوئد جوانترین بازیکن برزیلی شناخته شد و همچنین توانست با گلزنی به افتخارات خویش بیفزاید.

بیشتر بخوانید  تشییع جنازه ملیکا، متروپل در مدرسه کشته شد!!!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *