فوت و فن‌های خوشمزه شدن چیز کیک شب یلدایی



آنچه دیگران می خوانند:

چیزکیک انار یکی از دسرهای خوشمزه پاییزی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود.برای تهیه این چیزکیک به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای کیک پنیر انار با بیسکویت ریزه بوربون

بیسکویت پتی بوربن: 2 بسته یا 200 گرم

کره: 200 گرم

خامه صبحانه: یک بسته یا 200 گرم

پنیر خامه ای: 200 گرم

پودر قند: سه چهارم فنجان

پودر ژلاتین: 2 قاشق چایخوری

آب داغ یا شیر: یک چهارم فنجان

انار: یک فنجان

ژله انار: یک بسته

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

فاز اول

ابتدا باید بیسکویت را بشکنیم. بنابراین هیچ دانه درشتی وجود ندارد. سپس کره آب شده را با آن مخلوط می کنیم و با قاشق خوب هم می زنیم. کف قالب کمربندی را نایلون فریزر قرار می دهیم و مخلوط بیسکویت و کره را کف قالب می ریزیم و با قاشق یا قاشق مخلوط را فشار می دهیم. سپس قالب را حدود یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

فاز دوم

در این مرحله 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین را با یک چهارم پیمانه شیر یا آب جوش حل کرده و روی دیگ بخار قرار دهید تا بن ماری شود.

سطح سوم

200 گرم ماسکارپونه یا پنیر خامه ای ویلی را با 200 گرم و سه چهارم پودر قند با همزن برقی کم سرعت یا همزن دستی مخلوط کنید. برای تهیه چیزکیک دقت کنید، حتما باید از پنیری استفاده کنید که نمک نداشته باشد یا نمک بسیار کمی داشته باشد. سپس پودر ژلاتین پخته شده را به مواد پنیر اضافه کرده و مخلوط کنید. قالب را از یخچال خارج کنید و این مواد را به لایه بیسکویت و کره اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  عربستان: حوادث تونس داخلی است

سطح آن را با کفگیر یا قاشق صاف و یکدست کنید و قالب را حدود یک تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کیک پنیر استراحت کند یا ببندد.

مرحله چهارم

بسته ژله انار را در ظرف مناسبی بریزید. یک فنجان آب جوش و نصف فنجان آب سرد به آن اضافه کنید. یک چهارم قاشق چایخوری وانیل را به ژله اضافه کنید و بگذارید روی بخار آب بجوشد. در این روش ذرات پودر ژله را با آب داغ مخلوط می کنند. بعد از آن ژله را بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله پنجم

قالب چیزکیک را از یخچال خارج کنید. نیمی از ژله را به همراه لیوان انار روی کیک بریزید. قالب را داخل یخچال برگردانید تا ژله خودش را بگیرد. نیمی از ژله را که می ریزید، دانه های انار روی کیک نمی نشیند و شکل آن را خراب نمی کند. سپس قالب را از یخچال خارج کنید و نصف دیگر ژله را اضافه کنید و بگذارید چیزکیک چند ساعت در یخچال بماند.


دیدگاهتان را بنویسید