فواید و عوارض چسب کمر



چسب کمر برای جلوگیری از کمردرد (مزایا و عوارض چسب کمر)


کمر درد این یکی از شایع ترین دردهایی است که امروزه اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما چیزهای زیادی در مورد کمردرد وجود دارد که می توانید قبل از ابتلا به آن برای پیشگیری از کمردرد استفاده کنید.

دانستن چگونه خوب بنشینید، درست بخوابید و … می توانید از آن جلوگیری کنید. چسب های کمری هیچ ارزش علمی در درمان کمردرد ندارند و تحقیقات نشان داده است که این چسب ها در بهبود یا درمان درد ناتوان هستند.



دکتر فرهاد شهرام فوق تخصص روماتولوژی گفت:

برای درمان هر بیماری ابتدا باید مکانیسم یا آسیب شناسی ایجاد کننده آن بررسی شود و با تعیین علت کمردرد، مکانیسم و ​​فیزیوپاتولوژی آن می تواند علت درد را مشخص کند.


وی گفت: بیش از 95 درصد کمردردها علت مکانیکی دارد. کمردرد، بلند کردن اجسام سنگین، وضعیت نامناسب و اختلالات ستون فقرات کمری همگی در ایجاد کمردرد نقش دارند.

وی یادآور شد: 95 درصد کمردردها بدون درمان درمان می شود و استفاده از درمان های دارویی و غیر دارویی مانند چسب های کمر، کشش کمر و کمربند تاثیری در تسکین و درمان کمردرد ندارد.

یکی از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی افزود: تنها باید از درمان هایی استفاده کرد که اثرات آن در مطالعات کنترل شده با استفاده از مکانیسم های فیزیوپاتولوژیک شناخته شده امروزی مشخص شده است.


چسب کمر


وی با اشاره به عوارض استفاده از این چسب ها تاکید کرد:

استفاده از این چسب ها باعث تحریک می شود تحریک پوست، ضایعات آلرژی، خارش، کهیر به محل چسبانده می شود و علاوه بر آن بیمار اعتقاد خارج از رحمی دارد که از درمان مناسب توسط بیمار جلوگیری می کند و بیمار با تکیه بر این فشار نادرست فشار وارده به کمر فشار می آورد که باعث تشدید بیماری می شود.



نحوه استفاده از چسب کمر

اگر تصمیم دارید ارزان باشید و پهنای باند کم را در معرض خطر قرار دهید، فقط خودتان را گول می‌زنید.

  • چسب باید خشک و تمیز روی پوست باشد و فقط با چسب روی خود چسب به پوست بچسبد.
  • در دستور تهیه اکثر چسب های کمری آمده است که پس از زدن چسب به موقعیت دردناک، لباس های تنگ نپوشید و موضع را نبندید.
  • چسب نباید بیش از مدت زمانی که در دستور ذکر شده روی پوست بماند. همچنین فاصله زمانی بین استفاده از چسب را رعایت کنید.
  • اگرچه اکثر تکه های کمر حاوی مواد گیاهی هستند، اما سوء استفاده از آنها خطرناک است. بنابراین برای استفاده از چسب طبق دستورالعمل استفاده کنید تا دچار عوارض ناخوشایند نشوید.
  • پچ ضد درد باید مانند سایر داروهای بدون نسخه در دوران بارداری یا شیردهی با مشورت پزشک استفاده شود.
  • هرگز بدون مشورت پزشک از چسب ضد درد کمتر از سنی که روی بسته چسب ذکر شده است استفاده نکنید. اگر درد بعد از یک دوره چسب کاهش پیدا نکرد، حتماً برای معاینه با یک متخصص برنامه ریزی کنید.


چسب کمر


چسب برای کمردرد که باید و نباید موثر باشد

  • اگر قصد خرید چسب کمری را دارید، حتما محصولات با کیفیت را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.
  • چسب های ضد درد که در داروخانه ها فروخته می شوند معمولاً نتیجه آزمایش های علمی و با کیفیت هستند.
  • داروساز اینجاست تا به شما کمک کند تا بر اساس توضیحات محصول و توضیحاتی که در مورد درد خود می دهید، چسب مناسب را انتخاب کنید.
  • به دلیل خطر واکنش های آلرژیک یا خرید محصولات تقلبی، بهتر است قبل از انتخاب چسب در اینترنت جستجو کنید.
  • چسب کمری را انتخاب کنید که بیماران با همان درد یا آسیب دوست دارند از آن استفاده کنند.
  • اگر مصرف کنندگان در مورد نوع چسب کمر نظر مثبتی ندارند یا اصلا نظری در مورد این چسب ندارند و یا به نظر می رسد که چسب از مواد استاندارد ساخته نشده است، از خرید آن خودداری کنید.


اقدامات پیشگیرانه

  • پس از مصرف چسب کمردرد و همچنین هر داروی تجویزی دیگری، احتمال بروز عوارض وجود دارد.
  • به بیمارانی که واکنش شدیدی به آسپرین نشان می‌دهند، توصیه می‌شود قبل از استفاده از چسب‌های کمری حاوی متیل سالیسیلات با پزشک مشورت کنند، زیرا احتمال دارد واکنش مشابهی به چسب نشان دهند.
  • برخی از افراد دارای پوست حساس به دلیل وجود مواد چسبنده روی چسب یا در اثر تماس پوست با مواد موثره چسب، دچار بثورات پوستی می شوند.
  • استفاده بیش از حد از چسب کمری یا نگه داشتن چسب برای مدت طولانی تر از توصیه شده، خطر واکنش های آلرژیک را در ناحیه درمان افزایش می دهد.
  • مسکن های بدون نسخه، مشکلات جدی تری را پوشش می دهند که باید توسط پزشک درمان شوند.
  • اگر احساس سوزن سوزن شدن، خارش یا بثورات پوستی دارید، فوراً استفاده از چسب کمردرد خود را متوقف کنید و در صورت تداوم علائم با پزشک خود تماس بگیرید.
  • هرگز پدهای حرارتی را روی چسب کمری یا ناحیه ای که چسب را از آن جدا کرده اید قرار ندهید، زیرا خطر تحریک یا آسیب پوست را افزایش می دهد.
  • استفاده از برخی چسب ها در حین ورزش توصیه نمی شود، زیرا چسب باعث افزایش جریان خون در پوست می شود و در نتیجه ماده موثره با غلظت بالاتر از حد انتظار جذب می شود.
  • اگر علاوه بر استفاده از پچ کمردرد، از داروهای مسکن نیز استفاده می‌کنید، حتماً در مورد مناسب بودن این درمان ترکیبی با پزشک خود مشورت کنید.


به جز چسب کمر چه روش های دیگری برای درمان کمردرد وجود دارد؟

با توجه به تجربه پزشکان، درمان های موثر برای کمردرد عبارتند از:


بسته بندی های گرم یا سرد

اگر کمردرد شما ناشی از گرفتگی و گرفتگی عضلات مانند سندرم پریفرم است، کمپرس گرم یا سرد مانند کیسه آب گرم، پد حرارتی یا بطری آب گرم 40 درجه سانتیگراد را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را دارد.

کمپرس ها، به خصوص کیسه یخ را هر بار به مدت 15 تا 20 دقیقه در محل قرار دهید تا پوست ترمیم شود. هر چه درد موضعی تر باشد، کمپرس سرد یا گرم مفیدتر است.


بالش کمر برای درمان کمردرد

نشستن طولانی مدت خطر کمردرد را افزایش می دهد، بنابراین هنگام نشستن پشت میز باید به وضعیت بدن خود توجه کنید. بالشی را پشت کمر خود قرار دهید که قوس طبیعی کمر شما را نگه می دارد و خم شدن به جلو را سخت تر می کند.


همچنین بخوانید:

ذرت را با چسب ذرت درمان کنید

حساسیت به چسب زخم و عواقب آن


کمردرد را تمرین کنید

ورزش متوسط ​​بعد از کمردرد بخش مهمی از روند بهبودی است. استراحت مطلق بعد از یک یا دو روز درد را تشدید می کند، در حالی که فعالیت منظم باعث تقویت و بهبود عضلات کمر و ساختارهای ستون فقرات می شود.

سعی کنید حداقل 5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش های با شدت متوسط ​​مانند شنا، پیاده روی و حتی باغبانی انجام دهید.

شدت متوسط ​​به این معنی است که شما آنقدر نفس دارید که بتوانید چند کلمه بگویید، اما کمتر نفس بکشید تا با صدای بلند آواز بخوانید. مفیدترین تمرینات حرکاتی هستند که از عضلات مرکزی استفاده می کنند.


کمربند زنان باردار برای تسکین کمردرد

بستن کمربند بارداری بهترین توصیه برای زنان بارداری است که از کمردرد رنج می برند، کمربند بارداری رحم را بالا نگه می دارد. باندهای شکم برای نشستن راحت‌تر هستند، اما کمربند بارداری که شکم مادر را نگه می‌دارد و فشار روی کمر را کاهش می‌دهد به تسکین درد سیاتیک هنگام راه رفتن و ایستادن کمک می‌کند.

اما اگر باردار نیستید بهتر است از کمربند طبی و پروتز استفاده نکنید زیرا تکیه گاه پروتز اجازه تقویت توده عضلانی مورد نیاز برای قسمت مرکزی و کمر را نمی دهد.


تزریق کورتیزون برای درمان کمردرد

مطالعات نشان داده است که استروئیدهای خوراکی به تسکین درد سیاتیک کمکی نمی کنند، اما تزریق استروئید می تواند درد برخی از بیماران را در مدت کوتاهی تسکین دهد.


تفاوت بین تزریق استروئید و استروئیدهای خوراکی چیست؟

هنگامی که یک استروئید تزریق می شود، دارو مستقیماً وارد ساختار مشکل می شود. در تزریق کورتیزون دوز کمتری از استروئیدها وجود دارد، بنابراین خطر عوارض جانبی مانند بی خوابی و تغییرات رفتاری در تزریق کورتیزون کمتر است.

اگرچه نشان داده نشده است که تزریق استروئید روش موثری برای تسکین درد طولانی مدت باشد، بیماران بهتر می توانند پس از تزریق و تسکین درد تحت فیزیوتراپی و فیزیوتراپی قرار گیرند.


طب فیزیکی

فیزیوتراپی یک درمان موثر برای اکثر بیماران مبتلا به کمردرد است. علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از داروها در دوران بارداری توصیه نمی شوند، طب فیزیکی و فیزیوتراپی برای زنان باردار اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. فیزیوتراپیست ها همچنین با آموزش حرکات اصلاحی به کاهش کمردرد کمک می کنند.


طب سوزنی برای درمان کمردرد

طب سوزنی روشی موثر و شناخته شده برای کاهش درد است. طب سوزنی سطح اندورفین را افزایش می دهد که باعث افزایش مقاومت بیمار در برابر درد و کاهش التهاب می شود.

طب سوزنی به عنوان یک درمان کمکی با طب فیزیکی یا حتی تزریق، اثربخشی این درمان ها را افزایش می دهد. طب سوزنی با کمترین خطر و عوارض جانبی کاملا بی خطر است.


ماساژ درمانی برای درمان کمردرد

اکثر ماساژورها مهارت و دانش لازم را برای تسکین موقت یکی از شایع ترین دردها یعنی کمردرد دارند. اگر قبل از کمردرد ماساژ داده اید، بهتر است برای کمردرد به همین متخصص مراجعه کنید، زیرا او می داند که کدام حرکت تنش شما را کاهش می دهد و با ماساژ مناسب می تواند به کنترل علائم و تسکین درد کمک کند. .

اگر ماساژ درمانی را برای تسکین کمردرد انتخاب کرده اید، از متخصص خود بخواهید فشار زیادی وارد نکند، زیرا تحریک تهاجمی بافت های عمقی علائم را بدتر می کند و با درد بیشتری از بستر ماساژ خارج خواهید شد.


درمان دستی برای تسکین کمردرد

درمان دستی یک رویکرد غیر تهاجمی و غیردارویی برای تسکین سیاتیک است. در سال 2010، محققان دریافتند که 60 درصد از بیماران مبتلا به سیاتیک با فتق دیسک، درمان غیر جراحی را برای تسکین درد انتخاب کردند.

با استفاده از درمان دستی، آنها از همان مزایایی برخوردار بودند که گروه دیگر از بیماران از عمل داشتند.علاوه بر این، درمان دستی یک درمان کمکی است که اغلب مکمل اثرات سایر تکنیک های مدیریت درد است.


دیسککتومی برای درمان کمردرد

اگر فتق دیسک باعث درد کنترل نشده ای شده است که به کمر گسترش می یابد و درمان های غیرجراحی محافظه کارانه تأثیری در تسکین آن ندارد، دیسککتومی برای برداشتن قسمت آسیب دیده دیسک توصیه می شود.

خبر خوب این است که دیسککتومی یک روش کم تهاجمی است که بی خطر است. با این حال، خبر بد این است که اگرچه جراحی زودهنگام باعث تسکین فوری درد بیماران مبتلا به فتق دیسک می شود.

اما تحقیقات نشان داده است که تسکین درد و کاهش ناتوانی در بیمارانی که یک سال پس از جراحی دیسککتومی شده اند، تفاوت چندانی با بیمارانی که درمان های طولانی مدت غیرجراحی را انتخاب کرده اند، ندارد. در مورد مناسب بودن دیسککتومی با پزشک خود صحبت کنید.


بیشتر بخوانید  همه چیز درباره درماتومیوزیت

دیدگاهتان را بنویسید