فواید و عوارض قرص چربی سوز ال کارنیتین



معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین:کارنیتین این یک ترکیب آمونیوم چهارتایی است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است. در سلول‌های زنده، نقش ارسال اسیدهای چرب از سیتوسل به میتوکندری در طی فرآیند تجزیه چربی‌ها (یا چربی‌های مورد نیاز) برای سوزاندن و آزادسازی انرژی است. در بدن، کبد و کلیه ها تولید می شود و در ماهیچه های اسکلتی، قلب، مغز و اسپرم ذخیره می شود.


معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین

معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین



به طور معمول، بدن می تواند تمام کارنیتین مورد نیاز خود را تولید کند. با این حال، برخی از افراد ممکن است کمبود داشته باشند کارنیتینچون بدنشان سیر نمی شود کارنیتین برای استفاده آن را بسازید یا به بافت منتقل کنید. برخی شرایط دیگر مانند آنژین صدری و همچنین مصرف برخی داروها می تواند باعث کمبود شود کارنیتیندر بدن باشد.




ال کارنیتین چیست؟ (سازوکار)


کارنیتین در واقع، این یک ماده مغذی ضروری در بدن است که چربی را به میتوکندری سلول منتقل می کند، جایی که چربی می تواند به انرژی تبدیل شود تا به آزاد شدن انرژی در بدن کمک کند.ال – کارنیتین می تواند به افزایش چربی سوزی در بدن شما، افزایش سطح انرژی و بهبود سلامت قلب کمک کند.


ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن به این دلیل استفاده می شود که می تواند چربی را با سرعت بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می تواند هوس شما را کاهش دهد و انرژی شما را در حین ورزش افزایش دهد و متابولیسم شما را افزایش دهد. کارنیتین همچنین برای بهبود سلامت قلب و درمان و درمان آنژین، آریتمی قلبی و سایر بیماری ها استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران برای بهبود استقامت در ورزش استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص وارفارین و عوارض جانبی این دارو


معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین




دوز طبیعی ال کارنیتین

برای هر سه حالت معمولاً دوز 1000-500 میلی گرم سه بار در روز (همراه با غذا) توصیه می شود. اضافه ال – کارنیتین در حال حاضر به صورت کپسول، قرص، پودر و مایع به فروش می رسد.


معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین




فواید ال کارنیتین


::اثر چربی سوزی

::اثرات فیزیولوژیکی: تا اثر بر توده استخوانی

::اثرات آنتی اکسیدانی

::بهبود بیماری قلبی: (حملات قلبی، نارسایی قلبی، آنژین، بیماری عروق محیطی، لنگش متناوب)

::کمک به دیابتی ها

::بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی

::کاهش وزن

::بهبود بیماری آلزایمر و بیماری حافظه

::بیماری کلیوی و دیالیز

::ناباروری مردانه

::بهبود سندرم خستگی مزمن

::بهبود جنون

::استرس اکسیداتیو را کاهش دهید


معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین


عوارض جانبی ال کارنیتین که باید بدانید چیست؟


سطوح نرمال کارنیتین را مصرف کنید هیچ عارضه ناخوشایندی برای شما نخواهد داشت. با این حال، ممکن است هنگام مصرف آن انرژی زیادی داشته باشید و اگر بعد از ساعت 4 بعد از ظهر آن را مصرف کنید، ممکن است در خواب شبانه دچار مشکل شوید. این عوارض جانبی واقعاً باعث نگرانی در انسان نمی شوند، زیرا اغلب خفیف تا متوسط ​​هستند و به راحتی می توان با آنها مقابله کرد.

بعضی از عوارض جانبی ال کارنیتین مواردی که تاکنون گزارش شده اند عبارتند از: استفراغ، تهوع، سردرد، اسهال، آبریزش بینی، بی قراری و مشکل در خوابیدن هستند.

برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است شامل ضربان قلب سریع، فشار خون بالا و تب باشد.

بیشتر بخوانید  تب یونجه چیست ؟ ۱۴ درمان خانگی تب یونجه


معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین




مشکلات ایمنی ال کارنیتین (موارد منع مصرف)

افراد مبتلا به بیماری تیروئید

افرادی که این مکمل را برای کاهش وزن مصرف می کنند ممکن است دچار بی اشتهایی عصبی شوند.
در هر صورت فواید ال کارنیتین موارد مضر بسیار بیشتری وجود دارد، اما مصرف این مکمل تحت نظر پزشک و در دوزهای استاندارد بسیار بی خطر است.


معرفی کامل قرص های چربی سوز ال کارنیتین




غذاهای حاوی کارنیتین:

بیشترین غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می شود. سایر منابع طبیعی کارنیتین آجیل و دانه ها (به عنوان مثال کدو تنبل، آفتابگردان، کنجد)، حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، بادام زمینی)، سبزیجات (مارچوبه، چغندر، سیب زمینی) هستند. کلم بروکلی، کلم بروکسل، سیر، خردل سبز، بامیه، جعفری، کلم پیچ (میوه)، موز، غلات (گندم سیاه، ذرت، ارزن، بلغور جو دوسر، سبوس برنج، گندم، سبوس گندم، جوانه گندم) و گرده عسل، مخمر


دیدگاهتان را بنویسید