فواید نگاه کردن به گلها و درمان افسردگی



تاثیر نگاه کردن به گل‌ها از زبان یک روانشناس


می دانید چرا برای ملاقات بیمار گل می بریم و یا به کسی که خیلی دوستش داریم گل هدیه می دهیم ؟ تمام اینها در فواید گل و تاثیرات مثبت آن روی جسم و روح پنهان است. با دلگرم همراه شوید .


فواید نگاه کردن به گلها و درمان افسردگی


تاثیر نگاه کردن به گل و گیاه در افراد افسرده


کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: دریافت حتی یک شاخه گل و یا یک گلدان کوچک به سرعت روحیه افراد را تحت تاثیر قرار داده و نقش بستن لبخندی ناگهانی به محض دریافت گل، اولین نشانه این تغییر است.


سلیمانی رنگ گل‌ها را نیز در روحیات افراد بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: گل‌های با رنگ ملایم از جمله صورتی، سفید و بنفش، حس شخص را به سوی احساسات آرام سوق داده و گل های با رنگ گرم و تند نیز مانند قرمز، زرد و نارنجی، انسان را به سوی سرزندگی و هیجان پیش می‌برد.


کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: پزشکان نیز معتقدند وجود گل و گیاه در منازل و در معرض دید، سلامت جسمی اعضای خانواده و همچنین صمیمیت در روابط خانوادگی را به دنبال دارد.


فواید نگاه کردن به گلها و درمان افسردگی


وی با اشاره به اینکه گل‌ها مظهر پاکی بوده و فطرت انسان را به سمت خوبی و زیبایی سوق می دهد، ادامه داد: گل ها موجب باز شدن فکر انسان و فضای عطرآگین آن موجب تلطیف روح می شود.


سلیمانی گفت: اگر افراد افسرده 20 دقیقه در هفته با گل و باغچه در ارتباط باشد، خلق آنها تغییر یافته و شرایط روانی بهتری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید  چگونه برای امتحانات آماده شویم؟ آمورش موثرترین روش های مطالعه


نگه داشتن گل‌ ها در اتاق خواب بنا به توصیه دانشمندان موجب ایجاد احساس سرزندگی و حتی موجب دیدن خواب های خوب می شود.


کارشناس ارشد روانشناسی درپایان گفت: وجود گل ها و گیاهان در معرض دید افراد علاوه بر ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و ایجاد آرامش، احساس رضایت و شادی را در افراد ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید :


گل برگ انجیری | چگونه از این گیاه در خانه و آپارتمان نگهداری کنیم


گیاه تیلاندزیا : گیاهی که بدون خاک هم رشد می‌کند!


هویا کری قلبی : نگهداری و پرورش گیاه هویا کری


آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان


دیدگاهتان را بنویسید