فواید معجزه آسای جلبک ها


فواید ثابت شده جلبک ها

یکی از جلبک های مفید برای بدن انسان اسپیرولینا یا جلبک سبز دریایی است که خاصیت ضد پیری دارد و از چاقی نیز جلوگیری می کند.نام اسپرولین چندان شناخته شده نیست و بسیاری از افراد حتی نمی دانند که جلبکی با خواص و خواص اسپرولین وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و طعم دلپذیری ندارد اما گنجینه ای از خواص است.

به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل توصیه کرده اند که این جلبک به عنوان مکمل غذایی در رژیم غذایی گنجانده شود، آسپرژیلوس دارای خواص بسیاری است که به دو خاصیت شگفت انگیز آن اشاره می کنیم. یکی به کاهش وزن کمک می کند و دیگری در مبارزه با پیری. لطفا دلگرم کننده با من باش.

 خواص جلبک

جلبک ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند و امروزه به طور گسترده در غذاهای بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند. در کشورهای دیگر غذاهای مختلفی از این جلبک ها تهیه می شود زیرا علم امروزه تاثیر آنها را بر سلامتی کشف کرده است.

ژاپنی ها جلبک دریایی را از سوپ Meizu درست می کنند و چینی ها به طور گسترده از آن در غذا استفاده می کنند. تهیه سالاد از این جلبک ها منبع ید، ویتامین K و منیزیم را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. استفاده از جلبک برای تهیه نان نیز راهی برای کاهش وزن است. در ادامه بیشتر در مورد فواید و خواص این غذاها برای تشویق به مصرف آن ها صحبت خواهیم کرد.

  • جلبک ها جایگزین نمک هستند

بسیاری از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود مجبور به کاهش مصرف نمک هستند. جلبک ها جایگزین خوبی برای نمک هستند. اگر به جلبک های تازه دسترسی دارید به جای نمک از آنها استفاده کنید زیرا میزان سدیم آنها در مقایسه با نمک سدیم 3.5 تا 40 درصد است.

_________________________________________________________________

جلبک به دو صورت قرص و پودر

جلبک ها حاوی مواد مغذی زیادی هستند که بسیار شگفت انگیز است، یک قرص حاوی تنها 7 گرم پودر جلبک خشک است.

  • پروتئین: 4 گرم
  • ویتامین B1 (تیامین): 11% RDA.
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 15% RDA.
  • ویتامین B3 (نیاسین): 4% RDA.
  • مس: 21% RDA.
  • آهن: 11% .RDA
  • آنها همچنین حاوی مقادیر کافی منیزیم، پتاسیم و منگنز و مقادیر کمی از تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز ما هستند.

آنها تنها 20 کالری و 1.7 گرم کربوهیدرات قابل هضم دارند. گرم برای گرم، به این معنی که جلبک ها می توانند مغذی ترین غذای روی کره زمین باشند. یک قرص جلبک حاوی مقادیر کمی چربی (حدود 1 گرم)، از جمله اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 در یک قرص حدود 1.5 گرمی است.

کیفیت پروتئین جلبک در مقایسه با تخم مرغ عالی است. حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز ما است. اغلب ادعا می شود که جلبک ها حاوی ویتامین B12 هستند که نادرست است. جلبک ها حاوی ویتامین B12 تقلبی هستند که برای انسان مفید نیست.

_________________________________________________________________

  • جلبک ها و تاثیر آنها بر وزن

جلبک یک غذای فوق العاده است و به عنوان یک غذای دریایی فوق العاده شناخته می شود. این سبزی رنگارنگ ارزش غذایی بالایی دارد و در عین حال بسیار کم کالری است. جلبک ها سرشار از مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند

نتایج مطالعه ای که در دانشگاه شفیلد هالام انگلستان انجام شد نشان می دهد که نان جلبکی حاوی فیبر زیادی است و نسبت به نان معمولی باعث سیری بیشتری می شود. در این مطالعه مردان چاق برای صبحانه نان جلبک دریایی همراه با تخم مرغ آب پز مصرف کردند. محققان دریافتند که این افراد در طول روز کمتر گرسنه بودند و ناهار و شام کمتری نسبت به افرادی که تخم مرغ آب پز با نان ساده می خوردند، می خوردند.

علاوه بر این از ید موجود در جلبک برای تهیه کرم هایی استفاده می شود که نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و برای کاهش سلولیت مناسب است. این کرم ها جریان خون را در شریان ها و لنف تحریک می کنند و به حذف چربی های سطحی پوست کمک می کنند. استفاده از جلبک با عصاره روغنی تاثیر بسیار خوبی در رفع سلولیت دارد.

جلبک ها منبع پروتئین و مواد معدنی هستند جلبک ها غذای فوق العاده ای هستند و به عنوان غذاهای دریایی فوق العاده شناخته می شوند. این سبزی رنگارنگ ارزش غذایی بالایی دارد و در عین حال بسیار کم کالری است. جلبک ها سرشار از مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند. بی دلیل نیست که امروزه مکمل های جلبک به طور گسترده ای در سراسر جهان تهیه و مصرف می شود. البته استفاده از جلبک تازه در غذا بدون شک ارزش بیشتری دارد.

  • جلبک ها ضد سرطان هستند

کارشناسان از جلبک برای ساخت داروهای ضد سرطان استفاده کردند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که جلبک های مختلف این قدرت را دارند که از رشد تومورهای سینه در حیوانات آزمایشگاهی جلوگیری کنند. محققان در آزمایشگاه دریافتند که جلبک ها حتی برخی از سلول های سرطانی را از بین می برند. بنابراین نیاز به مطالعات تکمیلی برای استفاده از جلبک در مبارزه با سرطان بیش از پیش احساس می شود.

  • جلبک ها جایگزین لبنیات هستند

افراد مبتلا به کلسترول بالا اغلب در مصرف لبنیات مشکل دارند. به گفته محققان فرانسوی، جلبک ها می توانند جایگزین خوبی برای لبنیات باشند زیرا حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم هستند و بدون تحمیل چربی و کالری اضافی، مقدار این ماده معدنی را تامین می کنند.

  • جلبک ها منبع آنتی اکسیدان هستند

در مطالعات آزمایشگاهی خود، محققان دریافتند که عصاره جلبک دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است. البته خواص آنتی اکسیدانی آنها بسته به میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عمق رشد آنها متفاوت است. به طور کلی جلبک ها حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلفی مانند کاروتنوئیدها (لوتئین و زآگزانتین)، فلاونوئیدها (کاتچین)، اسیدهای فنولیک (تانن ها) و برخی ویتامین ها به ویژه ویتامین های C و E هستند.

  • جلبک برای پوست مفید است

محققان در آزمایشگاه دریافتند که جلبک ها حتی برخی از سلول های سرطانی را از بین می برند. بنابراین بیش از هر زمان دیگری نیاز به مطالعات تکمیلی برای استفاده از جلبک در مبارزه با سرطان احساس می شود.نتایج یک مطالعه ژاپنی نشان می دهد که جلبک هایی مانند آگار آگار، آلژینات و کاراگینان خاصیت آبرسانی دارند. این جلبک ها سلول های پوست را مرطوب و بازسازی می کنند. تهیه خمیر جلبک و استفاده از آن روی پوست، آلودگی هایی را که از طریق تعریق انباشته شده اند، از بین می برد.

علاوه بر این، جلبک ها باعث سفت شدن پوست می شوند. استفاده موضعی از این جلبک ها همچنین باعث کاهش سلولیت یا پوست پرتقال می شود. می توانید چند برگ جلبک پیدا کنید و از آنها ماسک درست کنید. این باعث نرمی، تقویت و لطافت پوست می شود. بادام ها را هم بزنید تا پودر شود. ۱ قاشق غذاخوری از این پودر را با یک تا دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. در صورت لزوم این خمیر را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس پوست را با آب فراوان بشویید. برای نتیجه بهتر می توانید این کار را دو بار در هفته انجام دهید. البته ماسک های آماده جلبک در داروخانه ها به فروش می رسد.

اگر در مکانی زندگی می کنید که جلبک های خوراکی در آن به فروش می رسد، حتما از آنها غذا بخرید و درست کنید. کافیست در اینترنت جستجو کنید تا طرز تهیه انواع غذا با جلبک را بیاموزید. سوپ یا سوشی تهیه شده از جلبک طعم خوبی دارد و بسیار مفید است. همچنین بد نیست بدانید که مکمل های جلبک در داروخانه ها نیز به فروش می رسند. شما همچنین می توانید از این افزونه ها استفاده کنید. البته توصیه می کنیم قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

فواید معجزه آسای جلبک ها

قرص جلبک سبز در حال حاضر بزرگترین قاتل بیماری قلبی در جهان است. بسیاری از عوامل قابل اندازه گیری که به عنوان عوامل خطر شناخته می شوند، با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند. نشان داده شده است که جلبک ها روی بسیاری از آنها تأثیر مفیدی دارند.

به عنوان مثال، می تواند کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهد و در عین حال کلسترول HDL (نوع خوب) را افزایش دهد. در مطالعه ای که روی 25 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد، مصرف 2 گرم جلبک در روز به طور قابل توجهی این علائم را بهبود بخشید.

مطالعه دیگری روی افراد مبتلا به کلسترول بالا نشان داد که 1 گرم جلبک در روز تری گلیسیرید را حدود 15.3 درصد و LDL را حدود 10.1 درصد کاهش می دهد. مطالعات متعدد دیگری اثرات مفید مصرف را نشان داده اند، اما در مقادیر بالای 5 تا 8 گرم در روز جلبک ها از کلسترول LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند پودر جلبک دریایی ساختار چربی بدن مستعد آسیب اکسیداتیو است. پرواکسیداسیون لیپید به عنوان عامل اصلی بسیاری از بیماری های جدی شناخته شده است. به عنوان مثال، یکی از مراحل کلیدی در مسیر بیماری قلبی، لیپوپروتئین LDL است که در خون اکسید می شود.

فواید معجزه آسای جلبک ها

جالب توجه است که آنتی اکسیدان های موجود در جلبک ها به ویژه در کاهش پرواکسیداسیون لیپید موثر هستند. این موضوع بارها در مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده شده است. در یک مطالعه، 37 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع 2 که 8 گرم جلبک در روز مصرف می کردند، علائم آسیب اکسیداتیو را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. جلبک ها همچنین سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی را در خون افزایش می دهند.

  • جلبک ها خاصیت ضد سرطانی به ویژه در برابر سرطان دهان دارند

برخی شواهد نشان می دهد که جلبک ها ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که جلبک ها می توانند بروز سرطان و اندازه تومورها را کاهش دهند.

جلبک ها به طور خاص در سرطان دهان مورد مطالعه قرار گرفته اند. یک مطالعه به بررسی اثرات جلبک بر روی 87 نفر در هند مبتلا به ضایعات پیش سرطانی به نام OSMF در دهان پرداخت.

_________________________________________________________________

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  تاثیر روغن بادام در رشد مژه

دیدگاهتان را بنویسید