مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید مدفوع انسان!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص مدفوع انسان

صندلی که کنارش عرض است به صورت خمیری و نیمه جامد اون از کانال

حیوانات آن را هضم کرده و از مقعد عبور می دهند.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید مدفوع انسان آن ها ملاقات می کنند.

مدفوع

نگاهی به داروهای ساخته شده از مدفوع انسان بیندازید

خیلی وقته شرکت درمانی سرس انسان در زمینه محتویات روده ای نامی به دست آورد و در این زمینه پیشگام شد. دفتر مرکزی شرکت بیوتکنولوژی در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا، در ساختمانی قرار دارد که یکی از برجسته ترین نام ها در صنعت ژنتیک پزشکی را در خود جای داده است. Crispr Therapeutics من هم همینطور. بیوتکنولوژی درمانی Ceres به دنبال تولید و استفاده از داروها با جمع آوری و استفاده از میلیاردها گونه باکتری در روده انسان است. این باکتری ها با سایر گونه هایی که روی یا داخل بدن ما زندگی می کنند، همزیستی دارند “میکروبیوم انسانی” فرم.

———————————————— ————————-

فواید مدفوع انسان

میکروارگانیسم ها در کنار هم وجود دارند

میکروارگانیسم‌های همزیست یا میکروارگانیسم‌های همزیست در اکوسیستم کلی و جامع میکروارگانیسم‌ها شامل تمامی ژن‌ها و توده سلولی میکروارگانیسم‌ها صرف نظر از کلاس و نوع آن‌ها می‌شود که در قسمتی جداگانه قرار دارند. میکروارگانیسم های همزیست یک رابطه همزیستی با حیوان میزبان دارند. این بدان معنی است که این میکروارگانیسم ها می توانند هم همراه و هم پاتوژن باشند. مثلا همه باکتری ها، قارچ ها و انواع دیگر میکروب ها به طور محلی از پوست انسان مشتق شده اند، آنها را میکروبیوم های پوست می نامند.
بزرگترین میکروبیوم بدن انسان، میکروبیوم قسمت تحتانی دستگاه گوارش و به ویژه روده بزرگ است. اگرچه این اصطلاح بیشتر در پزشکی استفاده می شود، اما در سایر شاخه های میکروبیولوژی نیز کاربرد دارد. انسان، میکروبیوم جهانی پنهان از دید طبیعی ما که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. دانشمندان اخیراً دریافته اند که عدم تعادل در میکروارگانیسم های دستگاه گوارش می تواند باعث بسیاری از بیماری ها و بیماری ها شود. سیستم گوارش انسان یک اکوسیستم پیچیده و دقیق است که توسط عواملی مانند افزایش سن، مسافرت یا حتی استفاده از داروهای جدید تهدید می شود.

استارتاپ پیشرو

سرس یکی از اولین استارت آپ هایی است که قصد دارد با ارائه درمان هایی مبتنی بر تغییر این میکروبیوم، اکوسیستم گوارشی را بهبود بخشد و با بیماری ها مبارزه کند. این شرکت در سال گذشته وارد بورس شد و ارزش آن 133.7 میلیون دلار بود. موفقیت اقدامات عمومی سرس، توسعه اولین درمان آنها را تسریع کرد. مجموعه میکروب های به دست آمده از مدفوع انسان با اتانول شسته و خالص شده و در نهایت به صورت قرص سرکوب می شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص والسارتان (والزارتان) و عوارض جانبی این دارو

میکروبیوم مدفوع

متخصصان اصلاح سریال پیوند میکروبیوتای مدفوع یا پیوند FMT از آنها برای انتقال محتویات روده از فردی به فرد دیگر استفاده می شود و انتظار می رود درمان خوراکی در این زمینه اثر معجزه آسایی داشته باشد. یکی از کشنده ترین عفونت های روده ای در انسان که توسط باکتری Clostridum difficile ایجاد می شود «انتروکولیت شبه غشایی» نام دارد که با آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهد. این عارضه در افرادی رخ می دهد که بیشتر باکتری های دستگاه گوارش خود را به دلیل مصرف زیاد آنتی بیوتیک از دست داده اند. آزمایشات اولیه روش درمانی را نشان داد سرس، سی. سی. تفاوت در 97 درصد موارد، نتیجه ای که شرکت های داروسازی هرگز در خواب هم نمی دیدند.

استارت آپ برای تایید این درمان از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست کرده است و بنابراین اولین شرکت فعال در درمان هدفمند اختلالات گوارشی است. از C. Diff تا بیماری کرون. چند هفته بعد، این شرکت نتایج مرحله دوم آزمایشات خود را اعلام کرد: تقریباً نیمی از بیماران مجدداً به C آلوده شدند. تفاوت یعنی از نظر آماری روش درمانی سرس با روش عادی تفاوت چندانی نداشت. می توان گفت اولین قرص مدفوع شکست خورد.

مزایای صندلی

مدفوع خام

در فاصله کمی از مقر سرس، بزرگترین بانک مدفوع جهان، Open Biome قرار دارد. دانشمندان این مرکز همچنین در حال کار بر روی درمان عفونت C هستند. تفاوت، با محصول آنها برای چندین سال استفاده می شود.

Open Biome به تأثیر قدرتمند مدفوع تمیز و فرآوری نشده اعتقاد دارد. هر ماه، صدها داوطلب به طور ناشناس بسته هایی حاوی مدفوع خود را به بانک تحویل می دهند و کارشناسان هر نمونه را بر اساس مقیاس صندلی بریستول وزن کرده و نمونه برداری می کنند. در مرحله بعد محلول نمکی به محتویات بسته اضافه می شود و مخلوط حاصل منجمد می شود تا برای پزشکان و محققان در سراسر ایالات متحده ارسال شود.

از زمان تأسیس Open Biome در سال 2012، بیش از 15000 مورد C با این فرآیند اهدای مدفوع ساده و داوطلبانه درمان شده اند. تفاوت نحوه رساندن دارو به بدن بیمار اصلاً مهم نیست. تنقیه، کولونوسکوپی، کپسول های خوراکی حاوی مدفوع فشرده و منجمد در درمان بیماری موفق هستند، اما استفاده مجدد از محتویات روده به یکی از چالش های نهادهای نظارتی تبدیل شده است. به گفته کارشناسان FDA و عقل سلیم، روش Open Biome تنها راه حلی است که تا ابداع روش بهتر کوتاه مدت خواهد بود.

اگرچه اهداکنندگان مدفوع برای بیماری های خطرناک ارزیابی و آزمایش می شوند، اما هیچ آزمایشی نمی تواند همه چیز را تضمین کند. همچنین نه تنها وجود باکتری هایی مانند E. coli. coli در نمونه های اهدایی سلامت بیماران را به خطر نمی اندازد، اما ساختار باکتری خارجی خود می تواند مشکل ساز باشد زیرا میکروارگانیسم های موجود در دستگاه گوارش دو نفر می توانند تا 90 درصد با یکدیگر متفاوت باشند. به همین دلیل است که در سال 2013، سازمان غذا و داروی ایالات متحده پیوند مدفوع را در رده داروها قرار داد و آینده بیوم باز را در مه فرو برد. اگرچه بانک مدفوع هنوز کار می کند، اما توسعه روش های مطمئن تر منجر به نابودی آنها می شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با فواید و عوارض استفاده از جوراب واریس

فرصتی برای عبور دوباره

در همان مخمصه، سرس این شانس را داشت که Open Biome را شکست دهد زیرا ظاهراً توانست مجموعه‌ای از میکروب‌های دستگاه گوارش را که با C. Diff مبارزه می‌کردند شناسایی کند. بنابراین، برخلاف Open Biome، که کل مدفوع را تامین می‌کند و مطمئن است که مقداری از آن به بیمار کمک می‌کند، Ceres از یک رویکرد ایمن‌تر و نظارتی‌تر استفاده می‌کند.

معجزه شفای مدفوع

بر اساس اطلاعات محدود موجود از سرس، زندگی باکتری C. تفاوت به اسیدهای صفراوی خاصی در روده بستگی دارد و هرچه بیشتر بخورند، عفونت روده بدتر می شود. از سوی دیگر، باکتری های مفید دیگری نیز در روده وجود دارند که از همان اسیدها تغذیه می کنند. بنابراین، افزودن جمعیت زیادی از باکتری های مفید می تواند رقابت روده ها را به نفع آنها و به ضرر C. Diff تغییر دهد. سرس با دریافت مدفوع از اهداکنندگان سالم و کاهش تعداد کل میکروارگانیسم ها به حدود 50 هاگ خاص و در نهایت افزودن اتانول برای از بین بردن سایر عوامل بیماری زا، قرص های مدفوعی تولید کرد که حتی FDA نیز از آن راضی بود.

دیل گردینگ، اپیدمیولوژیست که بر روی سی. تفاوت از سال 1980، می گوید که در ابتدا همه از اثربخشی این اختلاف شگفت زده شدند، اما پس از آزمایش های ثانویه سرس که نتایج ناامیدکننده ای به همراه داشت، این طرح به طور کلی در واقع، طبق گفته گردینگ، سرس کل حوزه درمان مبتنی بر میکروبیوم را متحول کرد. پزشکان متوجه قدرت خارق‌العاده مدفوع شدند، اما فکر کردند که می‌توانند کاملاً آن را کنترل کنند. آنها مطمئن هستند که نظریه سرس جواب می دهد، فقط حالا باکتری اشتباهی را برای تولید محصول انتخاب کرده اند.

نتایج بالینی

کالین کلی یکی از اولین متخصصین گوارش بود که در سال 2008 پیوند میکروبیوم مدفوع را در ایالات متحده معرفی کرد. او در طول تحقیقات خود با عوارض جانبی عجیبی مواجه شد. به عنوان مثال، یکی از بیماران او مبتلا به C. دیف از آلوپسی عمومی نیز رنج می برد.این بیمار از سن 16 سالگی موهای بدنش را نداشته و حتی ابروهایش را از دست داده است، اما وقتی صندلی خواهرش درمان شد موهای بدنش دوباره ظاهر شد. زمانی که کلی نتایج را با همکارش در میان گذاشت، فاش کرد که بیمار دیگری با سابقه مشابه رشد مجدد مو را تجربه کرده است. دو پزشک شوکه شده بودند، اما به منابع کافی برای تجزیه و تحلیل میکروبیوم دو بیمار دسترسی نداشتند.

بیشتر بخوانید  آیا طب اسلامی صحیح است؟

با این حال، از آن زمان نمونه های متعددی از این وضعیت مشاهده شده است و متخصصان دریافته اند که اثرات درمانی میکروبیوم دستگاه گوارش انسان به بیماری های روده محدود نمی شود. برخی از بیماران پس از درمان تغییرات چشمگیری در وزن خود تجربه کرده اند و برخی دیگر برای افسردگی تحت درمان قرار گرفته اند، اما دلیل این نتایج هنوز ناشناخته است. در این مرکز وضعیت میکروبیوم گوارشی هزاران بیمار قبل و بعد از پیوند مدفوع در سیستم ثبت می شود تا متخصصان بتوانند تغییرات ناشی از این عمل ها را بهتر درک کنند و علاوه بر شناخت میکروارگانیسم هایی که با C. Diff مبارزه می کنند. همچنین بدانید.
اگر کلی به چنین مرکزی دسترسی داشت، می‌توانست یک درمان میکروبیومی خاص و هدفمند ایجاد کند که امکان رشد مجدد مو را در بیماران مبتلا به آلوپسی فراهم کند. کمی دورتر از مقر سرس، استارتاپ میکروبیوم دیگری به نام Vedanta Biosciences وجود دارد. این بخش از ماساچوست احتمالاً دارای بیشترین میزان مدفوع انسان در کل ایالات متحده است. در آزمایشگاه‌های مجهز به ودانتا، روبات‌های ویژه محتویات روده را از سراسر جهان ارزیابی می‌کنند تا انواع خاصی از باکتری‌ها را شناسایی و تکثیر کنند.

سپس الگوریتم‌های ویژه پیوندهایی را بین بیماری‌های خاص و باکتری‌ها جستجو می‌کنند تا مشخص کنند که کدام نوع از میکروارگانیسم‌ها می‌توانند برای درمان کدام بیماری‌ها استفاده شوند. در واقع مرکز تحقیقات پیشرفته ودانتا از ربات‌ها برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌های مفید بر اساس اطلاعات موجود استفاده می‌کند و بدون نیاز به مدفوع متعدد یا دخالت انسان می‌تواند تمام مزایای این درمان را در قالبی ایمن و استریل ارائه دهد. این می تواند درمان مبتنی بر میکروبیوم را متحول کند و بسیاری از شرکت ها می توانند این رویکرد را با تجزیه و تحلیل دقیق نتایج آزمایش سرس، ردیابی وضعیت بیماران با بیوم باز و دسترسی به پایگاه داده در حال رشد موسسه ملی بهداشت و دستیابی به داروهای هدفمند در این زمینه اتخاذ کنند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید خواص مدفوع انسان

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— ————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *