مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید ماسک زنجبیل برای پوست صورت و طرز تهیه چند نوع آن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



فوائد زنجبیل در درمان جوش صورت


به گزارش دلگرم : عده ایی از خانم ها مخصوصا دختران از جوش صورت رنج میبرند و حتی از آثاری که بعد از درمان یا به عبارتی رهایی از آنها روی صورت می ماند ناراحت می شوند که واقعا ناراحت کننده نیز هست . می توان از ترکیبی ساده استفاده کرد که عبارت باشد از ؛ به ۳ قاشق کوچک زنجبیل مقداری آب به اضافه کنید تا شکل یک مخلوطی را به خود بگیرد سپس از این مخلوط برداشته و به روی جوش های خود بگذارید و یا جاهایی که قبلا جوش زده بوده و حالا رنگ پوست تیره شده از ده دقیقه تا نیم ساعت رها کنید سپس با آب ولرم صورت را به خوبی بشورید و برای گرفتن نتیجه بهتر پنبه ایی را به گلاب آغشته کرده و روی صورت بکشید این کار را هر روز انجام دهید بعد از گذشت چند روزی نتیجه موثری را ملاحظه خواهید کرد.


پوست سفید با استفاده از زنجبیل


ترکیبی دیگر که خیلی ساده با همان چیزهایی که در یخچال دارید می توانید درست کنید عبارت است از ؛ سفیدی تخم مرغ را روی مقدار کمی آب لیمو قرار دهید و یک قاشق زنجبیل اضافه کرده و مخلوط کنید و به صورت ماسک به مدت یک ربع روی پوست قرار دهید این کار را دو و یا سه بار در هفته تکرار کنید حتما نتیجه مطلوب خواهید گرفت.


خاصیت زنجبیل برای پوست و زیبایی


ماسک طبیعی عسل و زنجبیل یک ماسک ساده والبته پر خاصیت


اما ماسک صورتی که همه شما منتظرید که روش تهیه آن را یادداشت کنید. امشب و یا فردا روی صورت خود استفاده کنید و با آن به راحتی صورت خود را شفاف و بدون جوش بسازید. مواد لازم برای ساخت این ماسک صورت عبارت اند از:


  • پودر زنجبیل یک قاشق مربا خوری

  • عسل یک قاشق مربا خوری


قبل از این که از ماسک عسل و زنجبیل استفاده کنید ابتدا چند غالب یخ را در کیسه فریزر بیندازید و بعد با آنها صورت خود را ماساژ دهید. این کار تا آنجا ادامه دهید که یخ‌ها آب شود. بعد مواد یاد شده را باهم خوب مخلوط کنید و آخر شب و قبل از خواب به صورت خود بمالید. اندکی صبر کنید تا مواد روی صورت شما خود را بگیرد حالا لازم است که نه حرف بزنید و نه بخندید و یا اخم کنید. باید چراغ‌ها خاموش کنید و بخوابید.


این ماسک را فردا صبح باید از صورت خود بشویید. وقتی ماسک عسل و زنجبیل را روی صورت خود می‌مالید باید توجه داشته باشید که حتما به استراحت بپردزید. مهم این است که حتما با این ماسک حدود ۸ ساعت را در آرامش سپری کنید. در هنگام خواب یک پارچه تمیز بر روی بالش و تشک خواب خود پهن کنید تا مواد ماسک به آنها مالیده نشود. فردا صبح اول ماسک را با آب فراوان بشویید. دمای آب مصرفی شما باید ولرم رو به خنک باشد.این ماسک طبیعی را ۲ بار در هفته و به مدت یک ماه در کنار لوسیون پیور سیستم ایوروشه استفاده کنید تا صورت شما از انواع جوش سر سفید و ملتهب پاک شود. به یاد داشته باشید که این ماسک طبیعی برای جوش های سر سیاه نیست .


معرفی انواع ماسک زنجبیل


خواص ماسک طبیعی عسل و زنجبیل و دارچین


ماسک طبیعی صورت عسل و زنجبیل و دارچین فواید ویژه‌ای برای پوست شما دارد که برخی از آنها را نام می‌بریم.عسل و دارچین به شدت توانایی از بین بردن میکروب‌ها را دارند. هر دو توانایی آنتی بیوتیکی بسیار بالایی دارند از این رو استفاده از این دو ماده می‌تواند التهابی جوش‌های شما را کاملا کنترل کنند.زنجبیل یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است و پوست شما را سفت و نفوذ ناپذیر می‌کند. زنجبیل به عنوان یک ماده غنی در ماسک عسل و زنجبیل جا خوش کرده است.

حتماً بخوانید:


زنجبیل انواع ویتامین‌ها مفید برای پوست را در خود جای داده است. ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، سدیم، کلسیم، روی، و بتاکاروتن.لایه برداری. استفاده از عسل طبیعی می تواند پوست را کاملا پاکسازی کند و همین طور لایه مرده پوست شما را از روی آن بردارد این کار سبب می‌شود تمام ضایعات پوستی که بر روی پوست شما از قدیم مانده‌اند نیز پاکسازی شود.با استفاده از این ماسک بسیار مغذی و در عین حال لایه بردار به راحتی می‌توانید صورت خود را غنی سازی کنید و از داشتن پوستی شاداب و زیبا لذت ببرید.


بیشتر بخوانید  جدیدترین مدل کابینت اشپزخانه mdf مدرن برای جذابیت بیشتر خانه شما
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *