فواید ماساژ تایلندی برای بدن



ماساژ تایلندی، نوعی از ماساژ می ­باشد که ترکیبی از طب فشاری (acupressure)، حالت­ های کمکی یوگا و آیورودا (ayureveda) می ­باشد. ریشه این ماساژ به صومعه­ های بودایی بازمی­ گردد که به عنوان طب و روش ­های پیشگیری برای راهبان مورد استفاده قرار می­ گرفت.


تفاوت ماساژ تایلندی با سایر انواع ماساژها چیست؟


برخلاف بسیاری از ماساژهای متداول که از روغن و یا لوسیون استفاده می­ کنند و بر روی میز ماساژ بالا صورت می­ گیرد، ماساژ تایلندی معمولاً بر روی یک یک پد یا تشک در سطح زمین اجرا می­ شود.


هیچ نوع روغن یا لوسیون مورد استفاده قرار نمی ­گیرد، و بنابراین شما به طور کامل لباس به تن دارید.فرد ماساژ دهنده، از دست، زانو و پاهای فرد به منظور انجام یکسری حرکات و کشش­ های یوگا مانند استفاده می­ کنند و بنابراین از روش­ های فشرده کردن عضلات، تحرک مفاصل و طب فشاری استفاده می­ کنند.


آیا ماساژ تالیندی دردناک می ­باشد؟


ماساژ تالیندی پرنیرو و فشار می ­­باشد. برخلافی بسیاری از روش­های کلاسیک ماساژ، ماساژ تالیندی در اغلب موارد دردناک در نظر گرفته می­ شود، ولی ماژساژ دهنده ­های دارای گواهینامه که دوره ­های لازم را گذراندند می ­توانند با توجه به بازخورد شما میزان فشار و کشش را تنظیم کنند.


به کار بردن فشار برای چسبندگی فیبرهای عضلانی نازک (که تحت عنوان گره ­های عضلانی نامیده می­شوند) می ­تواند منجر به آسیب شود ولی مابین انواع ناراحتی و درد به دلیل فشار و کشش بیش از حد و نامناسب تفاوت وجود دارد. اگرچه بروز ناراحتی در برخی از گره­های عضلانی اجتناب ناپذیر می­ باشد، با این حال افراد متخصص می­ تواند با تنظیم میزان فشار ماساژ و حرکات از بروز درد جلوگیری کنند.


ماساژ تایلندی


فواید ماساژ تایلندی برای کاهش اضطراب و دردهای بدن


مزایای ماساژ تایلندی


شیاتسو (فشار انگشت، Shiatsu) به منظور از بین بردن استرس و محافظت در برابر مشکلات سلامت ناشی از استرس مورد استفاده قرار می­ گیرد. همچنین این روش برای افزایش انرژی و نیز بهبود دامنه حرکات و انعطاف­ پذیری مورد استفاده قرار می ­گیرد. علاوه بر این ماساژ تایلندی برای درمان مشکلات زیر نیز مورد استفاده قرار می­گیرد:

بیشتر بخوانید  دلایل دل درد + درمان


فرد ماساژ دهنده متخصص باید پیش از شروع وضعیت سلامت شما را جویا شود. ماساژ تایلندی برای افرد با مشکلات سلامتی نظیر فتق دیسک، پوکی استخوان، افراد با بیماری­ های قلبی-عروقی و نیز افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته ­اند مناسب نمی ­باشد. اگر شما در تلاش هستید تا ماساژ تایلندی را تجربه کنید، بهتر از پیش از مراجعه با پزشک خود در مورد مناسب بودن این روش مشورت کنید.


زنان باردار باید پیش از مراجعه برای ماساژ با پزشک خود مشورت کنند. در صورت موافقت پزشک، از یک ماساژ­گر که گواهی ماساژ برای زنان باردار را دارد استفاده کنید.


ماساژ نباید بر روی نواحی سوخته، التهابی و یا ضعیف پوست، نواحی با زخم­های باز یا ترمیم نیافته، تومور، راش­های پوستی، فتق شکمی و یا نواحی شکستگی اخیر صورت بگیرد.پیش از مراجعه به چه چیزهایی باید توجه داشته باشید.


معمولاً از شما خواسته می­ شود تا یک لباس راحت را به تن داشته باشید یا و با خود به همراه بیاورید.یک ماساژ تایلندی به طور معمول بین ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت به طول می انجامد.


پس از ماساژ وعده غذایی سنگینی را میل نکنید.اگر برای اولین بار است که به کلینیک یا مرکز ماساژ مراجعه می ­کنید، برای تکمیل فرم­ های مربوطه و نیز تعویض لباس ۱۰ دقیقه زودتر از قرار ملاقات در محل حضور داشته باشید. برای تعویض لباس حضور ۵ دقیقه قبل از قرار ملاقات مناسب می­ باشد.


اطمینان داشته باشید که ماساژگر شما به طور کامل از وضعیت سلامت شما آگاه می­ باشد. چرا که افراد با برخی از بیماری­ ها نباید تحت ماساژ تایلندی قرار بگیرند.در هر مرحله اگر احساس ناراحتی کردید، ماساژگر خود را آگاه سازید.

بیشتر بخوانید  وبا چیست و چه علائمی دارد؟ در کمین!


ماساژ تایلندی


هر چند وقت یک بار می توان ماساژ تایلندی گرفت؟


بعد از ماساژ تایلندی، فرد ممکن است احساس راحتی کند. با این حال، آن ها باید به خاطر داشته باشند که ماهیچه هایشان کار کرده، کشش و تکان خورده بودند. بعد از ماساژ تایلندی، فرد باید استراحت کند و مقدار زیادی آب بنوشد.


هیچ راهنمایی برای این که فرد هر چند وقت یک بار باید ماساژ تایلندی دریافت کند، وجود ندارد. مردم باید به بدنشان گوش کنند و متناسب با آن، تصمیم بگیرند. اگر کسی بخواهد روی یک ناحیه خاص از بدن خود تمرکز کند، آن ها می توانند با یک درمانگر ماساژ برای برنامه ریزی جلسات منظم صحبت کنند تا زمانی که از نتایج راضی شوند.


در طی ماساژ تایلندی چه انتظاری باید داشت؟


برای ماساژ تایلندی، مشتری معمولاً روی زمین دراز می کشد و درمانگر ماساژ دارای مجوز به بدن مشتری کشش می دهد. درمانگر ممکن است از دست ها، زانوها، پاها، یا کف پاها برای کمک به ماساژ بدن فرد در موقعیت های مختلف استفاده کند که نباید باعث درد و یا ناراحتی شود.


ماساژ تایلندی چگونه باید باشد؟


افراد لازم نیست از قبل برای ماساژ تایلندی آماده شوند، اما باید توصیه های زیر را در نظر بگیرند:


سعی کنید قبل از مراجعه حدود 10 دقیقه زودتر در مرکز باشید.


به فرد شاغل در مورد تمام سابقه پزشکی مهمتان اطلاع دهید، چون ماساژ تایلندی برای برخی افراد با مشکلات سلامتی خاص ایمن نیست.

با لباس های گشاد یا لباس های ورزشی بروید ؛ سعی کنید از لباس های تنگ اجتناب کنید، چون می تواند باعث ناراحتی و محدود کردن محدوده حرکتی در طول ماساژ شود.


ماساژ تایلندی شامل اعمال فشار برای نقاط خاصی از بدن برای باز کردن کانال هایی است که جریان انرژی را در سراسر بدن بهبود می بخشد.


ماساژ تایلندی


عوارض ماساژ تایلندی


عوارض جانبی و خطرات ماساژ تایلندی


در حالی که ماساژ تایلندی منافع سلامتی بسیاری دارد، اما این تکنیک محدودیت هایی هم دارد. به خاطر تاثیر آن بر روی سیستم گردش خون، افراد با مشکلات سلامتی زیر باید قبل از ماساژ تایلندی با ارایه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنند:

بیشتر بخوانید  تفاوت بین درد آپاندیس و سایر دردها


فشار خون بالا


دیابت


بیماری های قلبی


پوکی استخوان


بیماری های عصبی که نخاع را تحت تاثیر قرار می دهند


بیماری عروق کرونری


ماساژور می تواند شدت و فشار را برای سازگاری با مشتریان خود تغییر دهد با این حال، اگر جراحت دارید نباید دنبال ماساژ تایلندی باشید. حتی در کم ترین شدت ماساژ، گاهی اوقات می تواند موجب آسیب بیشتر به بدن شود.


افرادی که سرطان دارند، باردار هستند و یا در حال بهبودی از عمل جراحی هستند، نباید ماساژ تایلندی انجام دهند. شدت فیزیکی این روش ماساژ می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و یا آسیب ها را بدتر کند.


آیا من می توانم ماساژ تایلندی را امتحان کنم؟


این نوع ماساژ ترکیبی از یوگا و فشار می باشد، که می تواند قدرتمند باشد. اگر از ماساژ سنتی سوئدی خسته شده اید، و یا به خاطر ورزش و یا ورم مفاصل، ماهیچه هایتان سفت و سخت شده است، ماساژ تایلندی می تواند همان چیزی باشد که دنبالش می گردید.


برخلاف اکثر روش های ماساژ که از روغن ماساژ استفاده می کنند و از شما می خواهند لباستان را در آورید و زیر ملحفه بخوابید، ماساژ تایلندی در حالی انجام می شود که شما به طور کامل لباس پوشیده اید و معمولاً بر روی یک حصیر روی زمین انجام می شود.


همچنین بخوانید :


چه نوع روغنی برای ماساژ جنسی بخرم ؟


ماساژ جلکینگ چه تاثیری در افزایش طول آلت تناسلی مردان دارد ؟


فواید بی نظیر ماساژ گراستون + انواع ماساژ و فواید آن برای بدن


دیدگاهتان را بنویسید