فواید شیاف ایندومتاسین


ایندومتاسین؛ رفع درد مفاصل

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید شیاف ایندومتاسین و مصرف این دارو آن ها ملاقات می کنند.

ایندومتاسین یک مسکن غیر مخدر است

  1. فرم دوز: • شیاف 50 میلی گرمی • شیاف 100 میلی گرمی
  2. طبقه بندی فارماکولوژیک: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)
  3. طبقه بندی درمانی: ضد درد غیر مخدر، تب بر، ضد التهاب
  4. طبقه بندی مصرف در بارداری: دسته C (سه ماهه آخر بارداری، دسته D)

نشانه ها ایندومتاسین

ایندومتاسین این یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) و بنابراین یک داروی ضد درد و ضد التهاب است. ایندومتاسین یک مسکن بسیار قوی است که معمولا برای کاهش درد مفاصل در سالمندان تجویز می شود. این مسکن قوی تر از پیروکسیکام است.

حروف غیر عمومی

همچنین با برندهای INDIC و INDOSUPP موجود است.

تداخلات با داروهای شیاف ایندومتاسین

مصرف همزمان با داروهایی که تجمع پلاکتی را مهار می کنند، مانند دی پیریدامول، والپروئیک اسید، آسپرینسالیسیلات ها یا سایر داروهای ضد التهابی می توانند باعث مشکلات خونریزی شوند.

به دلیل تأثیر پروستاگلاندین ها بر متابولیسم گلوکز، مصرف همزمان ایندومتاسین با انسولین یا داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون ممکن است اثرات هیپوگلیسمی را بدتر کند. ایندومتاسین این می تواند باعث شود داروهایی که به پروتئین متصل هستند از جایی که متصل هستند حرکت کنند.

مصرف همزمان کومارین، فنی توئین، دیگوکسین، وراپامیل یا نیفدیپین ممکن است منجر به مسمومیت شود.این دارو ممکن است باعث افزایش کلیرانس کلیوی متوترکسات و لیتیوم شود. مصرف همزمان داروهای کاهنده فشار خون و دیورتیک ها ممکن است اثربخشی آنها را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف اسپری بینی تریامسینولون

مصرف همزمان با تریامترن به دلیل خطر مسمومیت کلیه توصیه نمی شود سایر مادران ممکن است بیماران را در معرض مسمومیت کلیه قرار دهند.

مقدار مصرف شیاف ایندومتاسین

بزرگسالان: در ابتدا 25 تا 50 میلی گرم، دو تا سه بار در روز. سپس هر هفته 25 تا 50 میلی گرم آن را افزایش دهید. حداکثر دوز روزانه 200 میلی گرم است. پس از به دست آوردن نتایج، دوز به کمترین دوز کاهش می یابد.

فرزندان:1.5 تا 2.5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن سه یا چهار بار در روز. حداکثر مقدار مجاز 4 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. پس از به دست آوردن نتایج، دوز به پایین ترین سطحی که علائم بیماری را کنترل می کند کاهش می یابد.

عوارض جانبی شیاف ایندومتاسین

شایع ترین عوارض عبارتند از: اختلالات گوارشی، حالت تهوع و اسهال، سردرد شدید صبحگاهی. خواب آلودگی، سرگیجه، عصبی بودن، وزوز گوش و بی خوابی فشار خون بالا

نکات کال توجه

  1. ایندومتاسین یک مسکن غیر مخدر است که برای تسکین آرتریت یا التهاب مفصلی متوسط ​​تا شدید استفاده می شود.
  2. به دلیل خواص ضدالتهابی آن در درمان بیماری هایی مانند روماتیسم مفصلی، اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتروز، آرتریت نقرسی، بورسیت و تاندونیت بسیار موثر است. ایندومتاسین یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است.
  3. ایندومتاسین را همیشه با غذا، بلافاصله بعد از غذا یا با یک آنتی اسید مصرف کنید تا آسیب معده و سوزش سر دل کاهش یابد. قبل از ریختن سوسپانسیون، بطری را به خوبی تکان دهید. برای جلوگیری از تحریک و آسیب به مری پس از مصرف قرص و کپسول ایندومتاسین 15 تا 30 دقیقه دراز نکشید.
  4. در صورت بروز هر یک از علائم زیر ایندومتاسین را قطع کنید: درد قفسه سینهخستگی یا خواب آلودگی شدید، سردرد شدید صبحگاهی، نوسانات خلقی یا سرگیجه، سوزن سوزن شدن انگشتان دست و پا، خونریزی از مقعد (در صورت استفاده از شیاف)، درد یا سوزن سوزن شدن شکم، تهوع یا استفراغ، مدفوع سیاه و قیری، لرز، تب، عضله درد، به خصوص اگر درست قبل یا همزمان با بثورات، افزایش وزن، کبودی یا خونریزی غیرطبیعی، بثورات پوستی، زخم های دهان یا تب یا گلودرد که قبل از مصرف ایندومتاسین وجود نداشت، رخ دهد.
  5. افراد مسن بیشتر در معرض خطر مشکلات گوارشی و سایر مشکلات خونریزی هستند.
  6. واکنش آلرژیک نادر به آنافیلاکسی ایندومتاسین این نیاز به مراقبت فوری و کمک پزشکی دارد. آنافیلاکسی به سرعت پیشرفت می کند. اگر دچار تورم لب ها و اطراف چشم، کهیر یا تورم پوست، ضربان قلب سریع، خس خس سینه یا مشکل در تنفس شدید، مصرف ایندومتاسین را قطع کرده و با آمبولانس تماس بگیرید.
  7. اگر هر یک از موارد زیر را دارید، قبل از مصرف ایندومتاسین به پزشک خود اطلاع دهید: حساسیت به آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، سابقه پولیپ بینی مرتبط با آسپرین، زخم یا التهاب دستگاه گوارش، هموفیلی یا سایر مشکلات، خونریزی، دهان یا کبد یا کلیه. بیماری زخم
  8. چه زمانی ایندومتاسین توصیه می شود که برچسب روی تمام داروهای بدون نسخه را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که داروهایی که حاوی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی هستند (مثلا). ایبوپروفن یا ناپروکسنیا داروهایی که با ایندومتاسین واکنش نشان می دهند. به خاطر داشته باشید که آسپرین یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است.
  9. قبل از انجام هر گونه کار جراحی یا دندانپزشکی، با پزشکان دیگر مشورت کنید ایندومتاسین مصرف کردن، اطلاع رسانی کنید. این دارو می تواند باعث کبودی یا خونریزی شدید شود.
بیشتر بخوانید  پتشی یا لخته خون زیر پوست چیست؟

نحوه نگهداری شیاف ایندومتاسین

در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود. از یخبندان محافظت کنید.

بسته بندی

  • شیاف 50 میلی گرمی: 10 بسته
  • شیاف 100 میلی گرمی: 10 بسته

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد شیاف دیکلوفناک

استفاده از شیاف بیزاکودیل


دیدگاهتان را بنویسید