فواید شگفت انگیز برگ های انبه که نمی دانید!



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از رفع گوش درد تا درمان سوختگی، برگ انبه یکی از ملزومات درمان بیماری هاست. در حالی که ممکن است بیشتر شما عاشق خوردن انبه باشید، آیا چیزی در مورد فواید برگ انبه می دانید؟ بیشتر اوقات ما فقط میوه انبه را به دلیل طعم لذیذ آن دوست داریم. با این حال، برگ های انبه از نظر خواص دارویی و درمانی نیز غنی است.

خواص برگ انبه

برگ‌های انبه وقتی نرم و تازه هستند قرمز یا بنفش هستند و به رنگ سبز تیره در می‌آیند. این برگ ها سرشار از ویتامین C، B و A هستند و همچنین سرشار از مواد مغذی مختلف دیگر هستند. برگ های انبه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند زیرا دارای محتوای بالایی از فلاونوئیدها و فنل ها هستند.

درمان دیابت

برگ انبه برای درمان دیابت بسیار مفید است. مطالعات حیوانی نشان می دهد که برگ های حساس درخت انبه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به درمان دیابت کمک می کند. برگ ها را خشک و پودر می کنند یا به عنوان دم کرده برای شفا استفاده می کنند. همچنین برای درمان آنژیوپاتی دیابتی و رتینوپاتی دیابتی استفاده می شود. برگ های چای انبه برای این منظور بسیار مفید است. برگ ها را یک شب در یک فنجان آب خیس کنید. برای تسکین علائم دیابت این آب را صاف کرده و بنوشید. همچنین به درمان هیپرگلیسمی کمک می کند. برگ ها حاوی ترکیبی به نام 3-بتا تاراکسرول و یک عصاره اتیل استات هستند که با انسولین هم افزایی می کنند تا GLUT4 را فعال کرده و سنتز گلیکوژن را تحریک کنند.

بیشتر بخوانید  طالبان ادعا می کنند که یک هلی کوپتر ارتش افغانستان را در هلمند سرنگون کرده اند

برگ انبه برای کاهش فشار خون کمک می کنند، چون آنتی دارند فشار خون است. آنها همچنین به تقویت عروق خونی و درمان واریس کمک می کنند.

خواص برگ انبه؛ درمان اضطراب

Mangiferin، یک ماده شیمیایی گیاهی موجود در برگ های انبه، دارای خواص ضد اضطرابی است که بیقراری افراد ناشی از اضطراب را آرام می کند. افزودن دو تا سه فنجان چای برگ انبه به آب حمام به درمان ناراحتی و طراوت بدن کمک می کند.

سنگ کیسه صفرا و کلیه

برگ انبه برای درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا بسیار موثر است. مصرف روزانه پودر ریز آسیاب شده برگ انبه که سایه با آبی که یک شب در لیوان نگهداری می شود خشک می شود و به شکستن سنگ ها و شستن آنها کمک می کند.

برای مشکلات تنفسی مفید است

برگ انبه برای انواع مشکلات تنفسی مفید است. به خصوص برای افرادی که از سرماخوردگی، برونشیت و آسم رنج می برند که بسیار بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند. نوشیدن جوشانده ای که از جوشاندن برگ های انبه در آب با کمی عسل درست می شود به درمان موثر سرفه کمک می کند. همچنین تاثیر بی نظیری در درمان از دست دادن صدا در هنگام گلودرد دارد.

درمان اسهال خونی

مقداری برگ انبه را در آب گرم بریزید و در ظرف را با درب ببندید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد آب را صاف کرده و با معده خالی بنوشید. مصرف منظم این دم کرده به عنوان یک محرک خوب معده عمل می کند و همچنین برای پیشگیری از بیماری های مختلف معده توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  فال روزانه جمعه 7 مهر 1402

شما نباید چیز زیادی در مورد فواید برگ انبه بدانید. اما این برگ ها مملو از ویتامین های A، B و C و بسیاری از مواد مغذی مفید دیگر هستند که منجر به بهبود سلامت کلی می شود. برگ های انبه همچنین به کنترل دیابت و همچنین کاهش فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، به طور موثری اضطراب، مشکلات تنفسی، اسهال خونی را کنترل و درمان می کند. از طرفی درمان خوبی برای گوش درد محسوب می شود. همچنین برگ انبه سوختگی را التیام می بخشد و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا بسیار موثر است. از این برگ ها برای درمان سکسکه و مشکلات گلو نیز استفاده می شود و نوشیدنی تهیه شده از این برگ ها مقوی معده خوبی محسوب می شود که به تسکین بسیاری از بیماری های مربوط به معده کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید